Sidan 1 av 15 1234567 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 282
    Mobilis in mobil Hells avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Hoj
    BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15.

Hojresor och Corona....?

Så..... Hur resonerar ni inför hojsäsongen när det kommer till resor i år? Bokat av helt? Reser inrikes istället? Vi hade för första gången på 15 år inte planerat nån långresa i år pga mitt jobb men då jobben varit i utlandet under våren/sommaren så har rubbet bokats av och i några fall blivit flyttade tills i höst så jag har ingenting att göra i sommar. Nästa år blir det Magadan t/r. I år vet vi inte och för första gången på rejält många år hade vi ironiskt nog inte planerat någon resa... Hur ser ni andra på den här säsongen mitt i all denna Corona-kaos?

"-Det är inte farten som dödar utan smällen......"

-"It´s not the fart, it´s the smell......"

Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Yamaha XTZ660 Tenere, Honda CBR900RR Fireblade & en Honda CBR1100XX Blackbird
    Ja, någon tidig juni semester lär det ju inte bli i alla fall.
    Hade funderat på alla lalla runt i Europa i år, men nu har jag inte ens lämnat in mina önskemål om semester ännu.
    Allt får vänta en stund till. Tills man ser vart det bär av.
    Glöm inte tagga era bilder på Instagram:
    #Sporthoj
    #McSommar
    #McSverige

#41#forgotten era/#99# erf/#41# formula1 team tokers avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    suzuki gs 1000 s formula f1. nico bakker gs1000. harley
    stanna hemma sa Stefan
    så det gör vi, så vi får stop på coronan
    blir dags turer runt i skåne med fikakorg. o helvete va fin trädgården kommer bli i år, med all tid hemma
    team toker
    #41# forgotten era
    #41# formula 1
    team south coast racing
    #99# erf

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Jag skall ta en längre tur inom sverige med tält o sovsäck samt lite fiske atrialjer med.. ingen planering bara köra dit en intresant vägskylt pekar och helt enkelt se en massa saker som jag aldrig sett innan och framför allt ingen press på att hinna 500mil på 8dagar. Allt kommer att få ta den tid det tar.

Medlem
    Reg.datum
    mar 2015
    Hoj
    MT 09 Tracer -15
    Troligtvis ingen resa söderut tyvärr. Kan bli Norge om dom öppnar upp och Sverige såklart då

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Touring är inte min grej men skulle jag åka ut så så är ju moddlarens version lösningen. Eget tält, spritkök, frystorkat och konservburkar så man kan undvika restauranger och minimera antalet besök i butiker.

På det viset kan man ju leva mer isolerat än de flesta svenskar lever just nu.

Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Yamaha XTZ660 Tenere, Honda CBR900RR Fireblade & en Honda CBR1100XX Blackbird
    En svensk grusvägssaffari hade ju faktiskt varit rolig i sommar. Fast nu har jag ju en Blackbird i år.... Hhmm....

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av Wiseguy Visa inlägg
    En svensk grusvägssaffari hade ju faktiskt varit rolig i sommar. Fast nu har jag ju en Blackbird i år.... Hhmm....
    Jag förstår inte problemet
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Medlem HayabusaMans avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Hoj
    Hayabusa Gen 1, Turbo
    Citat Ursprungligen postat av team toker Visa inlägg
    stanna hemma sa Stefan
    så det gör vi, så vi får stop på coronan
    blir dags turer runt i skåne med fikakorg. o helvete va fin trädgården kommer bli i år, med all tid hemma
    Ja, det enda vettiga han har sagt...

Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Triumph Street triple 765RS
    Lyssnade på vad myndigheterna sa. Så jag stannar hemma och gör inga onödiga längre resor. Det innefattar även resor till banorna för kurser/motsvarande även om deltagarantalet är satt till max 50 och formellt funkar. Eftersom det vid banorna huserar folk från när och fjärran riskerar jag ju då att, om jag insjuknar eller är smittsam utan märkbara symptom, smitta någon som sen reser hem till sin familj och föra smittan vidare.

Visst kan ovanstående ske på jobbet. Men det är nödvändiga sociala kontakter jag har. Hygienrutinen är strikt på jobbet och hemma.

Hoppas att vi snart kan återgå till normalläge och träffa våra äldre igen!
    __________________________________________________ _________________________

Det gör inte mindre ont att råka ut för en olycka bara för att motparten är vållande.

Medlem HayabusaMans avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Hoj
    Hayabusa Gen 1, Turbo
    Inte många verkar fatta att de kan bära på viruset utan att vara sjuk. Det är väl inge mycket begärt av regeringen att folk tar det lugnt 1 enda år??

Medlem Micke Rs avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Hoj
    8 singlar och 4 par -44 till -13
    Har aldrig gillat att åka i större grupper än max fyra pers. Trivs bäst med att köra själv. I dagsläget oklokt att blanda sig med annat folk. Så det blir nog mest dagsturer med tankning på automatstationer. Däremot kommer jag att åka försiktigare än vanligt för att slippa trängas på akutsjukvården.
    Alla bankörningar och märkesträffar jag tänkt åka på är ju inställda.
    Senast redigerat av Micke R den 2020-04-23 klockan 09:33.
    Racing is the process of turning money into noise.

Medlem
    Reg.datum
    jun 2015
    Hoj
    1994 Suzuki GSX1100F
    Citat Ursprungligen postat av HayabusaMan Visa inlägg
    Inte många verkar fatta att de kan bära på viruset utan att vara sjuk. Det är väl inge mycket begärt av regeringen att folk tar det lugnt 1 enda år??
    Så sant som det är sagt. Jag tänker även på vad min mor och far som båda är 83 år säger. "Corona är en tidstjuv för oss äldre som inte kanske har så lång tid kvar"...

Alltid retar det nån zoddris avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Honda VFR1200F -10
    Avvaktar och ser hur det verkar. Men är inställd på endast inrikesresor.
    Åker själv oavsett så jag kan ju hålla mig undan folk rätt så effektivt..
    Citat Ursprungligen postat av ozeo
    den stora frågan är vem som kom på o borra i foppatoffeln :brynad

Håll i hatten! morecores avatar
    Reg.datum
    okt 2003
    Hoj
    Triumph street triple RX
    Blogginlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    Jag skall ta en längre tur inom sverige med tält o sovsäck samt lite fiske atrialjer med.. ingen planering bara köra dit en intresant vägskylt pekar och helt enkelt se en massa saker som jag aldrig sett innan och framför allt ingen press på att hinna 500mil på 8dagar. Allt kommer att få ta den tid det tar.
    Det där lät som himmelriket i all sin enkelhet
    Kör hoj å va gla', pöjk!

Medlem
    Reg.datum
    jun 2015
    Hoj
    1994 Suzuki GSX1100F
    Tänkte köpa ett sånt här tält till sommarsemestern. Någon med erfarenhet?

Klicka på bilden för en större version

Namn:	camping.jpg
Visningar:	143
Storlek:	927,9 KB
Id:	453630

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 såld Suzuki GSX1300R -08
    Det lär enbart bli i Sverige.
    Av det enkla skälet att Svenskar ska väl sitta i karantän i 2 - 3 veckor vid ankomst i våra grannländer.
    Eller har jag fel ?

Och att jag säger att jag haft Corona. Och är full med Anti-kroppar. Lär inte hjälpa.
    (Två lätta veckor med lite ont i halsen, följt av 2 veckor när jag bla. fick sova sittande i soffan för få luft. Ingen kontakt med sjukvården för jag hade som mest bara 38,9 i feber och jag fick luft om jag satt upp. Feberfri sedan 11 april men kondisen helt borta, det är som lungorna är skadade. Jag jobbar på kondisen. Och hoppas orka köra MC i maj.)

Och statistiken för Sverige, jämfört med grannländerna lär väl inte minska karantäntiden.
    För Sverige 200422 05:12 Sjuka 13007 tillfrisknade 550 döda 1765 JB
    För Finland 200422 05:16 Sjuka 1873 tillfrisknade 2000 döda 141 JB
    För Norge 200422 05:25 Sjuka 7027 tillfrisknade 32 döda 182 J
    För Danmark 200422 05:30 Sjuka 2821 tillfrisknade 4700 döda 370 B
    https://bing.com/covid/local/sweden
    https://www.arcgis.com/apps/opsdashb...23467b48e9ecf6
    Senast redigerat av Comeback den 2020-04-23 klockan 20:50.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales
    MotoGP 2020: 1. Quartararo 2. Marc Marques 3.Vinales

Medlem stevies avatar
    Reg.datum
    nov 2012
    Hoj
    2012 triumph thruxton
    Nja, brukar köra så här.Klicka på bilden för en större version

Namn:	mc-tarp.jpg
Visningar:	125
Storlek:	9,5 KB
Id:	453631
    The Great Escape

Medlem Steffo_bs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Hoj
    2006, Honda VFR 800FA
    Citat Ursprungligen postat av HayabusaMan Visa inlägg
    Jo. Så är det ju.

Tittar man på dom senaste uppskattningarna av dödligheten (en Tysk studie som slumptestat personer för att se smittspridningen jämfört med den rapporterade och räknat på antalet döda) som säger ca 0,35% och sedan kollar på hur många vi har i Sverige som dött samt vad den genomsnittliga tiden är från insjuknande till död för dom som dör så får man fram följande.

För att Sverige ska ha det antal döda vi har idag så skulle vi haft 400 000 smittade för 20 dagar sedan.
    Ställ det i kontrast mot dom ca 10 000 bekräftade fallen som rapporterats in vid den tiden.

Nu är det ju förvisso så att många av dom som insjuknat inte blivit så dåliga att dom behövt vård och då testas dom inte men det är fortfarande rejält många som aldrig märker att dom blivit smittade och därigenom potentiellt kan vara smittbärare.
    The man, the myth, the concept.

Meldem
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Mustang Cross -67
    Citat Ursprungligen postat av Comeback Visa inlägg
    Det lär enbart bli i Sverige.
    Av det enkla skälet att Svenskar ska väl sitta i karantän i 2 - 3 veckor vid ankomst i våra grannländer.
    Eller har jag fel ?

Och att jag säger att jag haft Corona. Och är full med Anti-kroppar. Lär inte hjälpa.
    (Två lätta veckor med lite ont i halsen, följt av 2 veckor när jag bla. fick sova sittande i soffan för få luft. Ingen kontakt med sjukvården för jag hade som mest bara 38,9 i feber och jag fick luft om jag satt upp. Feberfri sedan 11 april men kondisen helt borta, det är som lungorna är skadade. Jag jobbar på kondisen. Och hoppas orka köra MC i maj.)

Och inte statistiken för Sverige, jämfört med grannländerna lär väl minska karantäntiden.
    För Sverige 200422 05:12 Sjuka 13007 tillfrisknade 550 döda 1765 JB
    För Finland 200422 05:16 Sjuka 1873 tillfrisknade 2000 döda 141 JB
    För Norge 200422 05:25 Sjuka 7027 tillfrisknade 32 döda 182 J
    För Danmark 200422 05:30 Sjuka 2821 tillfrisknade 4700 döda 370 B
    https://bing.com/covid/local/sweden
    https://www.arcgis.com/apps/opsdashb...23467b48e9ecf6
    Fyfan, det där lät inte kul.
    Folk som resonerar att det vore bra att få viruset så "man får det gjort" verkar inte ta höjd för att det är svårt att veta precis hur sjuk man kan bli men framförallt inte att det kan ge men, i värsta fall livslånga.

Håller tummarna att du blir bra

Ang semester.
    Jobbet slopar sommarersättare och alla ordinarie får sen sem i samband med årliga UH stoppet....
    Man får väl hoppas läget är stabilare då.
    Skulle åkt till Norge då vi missade det pga sjukdom förra året men det blir det inget med.

Men någon slags Sverigeresa blir det med största säkerhet om inte läget urartar totalt
    Senast redigerat av Ozzian den 2020-04-23 klockan 15:34.

Sidan 1 av 15 1234567 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Då är han säkert tacksam.

SJP
Vill du annonsera ovan? Klicka här