Video Otrevligt MC möte...

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Som ung och dum kan (men bara kanske) det vara så att jag lyckades med något liknande. Till mitt "försvar" hade han inte lyset på och låg nära vägrenen så jag gissade på moped tills vi faktiskt möttes i hans fil. Förlåt :rodnar

Jag kan även ha missbedömt att husvagsnbackspeglar sticker ut långt i min fil när man tangerar apex (i min fil) i en vänsterkurva. Tur att man är gammal och mogen nu.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Tror alla motorcyklister haft "tur" på vägarna bland bilar, bussar och lastbilar. Vissa mer tur än andra, och vissa mindre tur än andra..... :gnissla
 

Raderad medlem 51742

Guest
Nu fick jag användning för allt toapapper jag hamstrat för där gjorde jag i byxan. :gnissla
 

Raderad medlem 51742

Guest
Dåligt omdöme i kombination med gruppkörningar tenderar att leda till mer otur för vissa :(
 

Deathstroke

Pappa med pappahumor
Gick med
21 Nov 2019
Ort
Stockholm
Hoj
2016, Kawasaki, Z800
Bättre att springa i fel fil än att fila i fel springa :D

Skämt åsido vilken jäkla tur i oturen...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tror alla motorcyklister haft "tur" på vägarna bland bilar, bussar och lastbilar. Vissa mer tur än andra, och vissa mindre tur än andra..... :gnissla

Helt rätt! Och liksom i sportvärlden har en duktig målvakt som kan läsa spelet mer "tur" än andra! :)


Här står det 142 på mätaren och det är väl något över skyltad hastighet så ansvaret är inte enbart på de mötande... :crash
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Och någon verkar ju enligt slutet på filmen ha haft otur, men kanske var det någon helt oskyldig trafikant? Svårt att se.
Det ser ju inte ut att vara samma kille som den som låg längst till vänster (sitt eget då, höger i bild) vid mötet, olika jackor tex, och någon annan på en Kawa var det väl inte i gruppen? :va
 

Raderad medlem 51742

Guest
Enligt kommentarer i youtubeklippet är det den fjärde omkörande hojen som kraschade. Körde in i bakändan på den svarta bilen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Enligt kommentarer i youtubeklippet är det den fjärde omkörande hojen som kraschade. Körde in i bakändan på den svarta bilen.

Google translate
Jag anger att cyklisten på marken har det bra, han klarar sig med sin trasiga arm - Han fastnade i baksidan av den svarta bilen som vi kan se precis innan. Det är inte cyklisten på min höger på marken men cyklisten vi kan se direkt efter vem som är ordentligt i hans körfält med en Kawasaki z1000.

Hela texten
Je suis très content de pouvoir vous écrire et d'être encore en vie en ce moment après avoir évité de quelques centimètres 3 motards complètement fou !

Qu'en pensez-vous ? Comment auriez-vous réagi ?

Je précise que le motard au sol va bien, il s'en sort avec le bras cassé - Il s'est pris l'arrière de la voiture noire qu'on peut voir juste avant. Ce n'est pas le motard sur ma droite au sol mais bien le motard qu'on peut voir juste après qui est correctement dans sa voie avec une Kawasaki z1000.

Faut bien se dire que mon pote était juste derrière moi à ce moment ! Nous avons eu énormément de chance ! Un frontal à cette vitesse... Personne ne vie... !

(FOR LICENSING OR USAGE, CONTACT licensing@viralhog.com)
 

Raderad medlem 51742

Guest
Google translate


Hela texten

Jag kan inte franska och översättningen från Google Translate är inte optimal, men det fanns även ett annat inlägg i tråden som var skrivet på engelska:

For everyone asking, Piston just clarified on his Instagram that the biker that crashed is actually the fourth motorcycle after the car. He hit the back of the black car. He's alive and fine, in appearance he's only suffering from a broken arm.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Du kanske inte är van att ligga på dubbla skyltade hastigheten när du kör på landsvägen? :tungan


Inte i jobbet, och inte under tidsramad körning, men annars händer det väl - där det är lämpligt och inte stör andra.


Jag lägger nog hellre fokus på att dom kör om inför ett krön, nonchalerar heldraget och framför allt, inte tänker individuellt.
Bara för att en snubbe beter sig som en rövhatt så finns det ingen ursäkt för dom andra att koppla ur sina hjärnor och hoppa strömhopp in i famnen på döden.

Ingen ursäkt.
Hela gänget på fel sida vägen beter sig precis så hänsynslöst och fantasilöst som vi brukar anklaga bil-ister för att göra.


Ingen.
Ursäkt.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Precis!
Ungefär som när unga tjejer klär sig utmanande och gamla gubbar glor, visslar och kladdar....

Det viktiga är ju att påpeka allas skuld i en händelse, det visar ju hur härligt öppensinnad och klok man blivit med åren,... eller ?

(och så den obligatoriska pk smileyn :krama)

Nja. du drar nog ganska stora växlar här... :hihi


Men varje inlägg betyder att SportHoj lever! :tummenupp

:krama:krama:krama
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top