Skitsnacks-tråden 2020

MrTurbo

Pucko utan puckar...
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Göta
Hoj
MT-10
Sååå?
Lever vi eller har alla bikers dött ut i området? :tungan
Ge er tillkänna :yoparty
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
...typ sitter och funderar på vad jag skall käka till lunch, IDAG. Jämra work@home stuk man har på dygnet. Middag får jag käka i morrn.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
2020, SÅ passé! Lönesamtal med chiiifen idag via Teams. Det pratades i en timme om allt utom lön. Chiifens, chiifs chiif har inte bestämt storleken på penningpungen att dela ut ännu. Hintade att jag möjligen väljer att gå i pension om prexis ett år - eller jobba tidiga förmiddagar tills solen värmt asfalten - lät väl inte helt omöjligt. Såg paniken i hans anlete att hitta ersättare. Vi anställda har en bounty på 20,000 om vi lyckas rekrytera någon som företaget anställer... och på den vägen är det. GÄÄÄVLE, är det livet det?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
2020, SÅ passé! Lönesamtal med chiiifen idag via Teams. Det pratades i en timme om allt utom lön. Chiifens, chiifs chiif har inte bestämt storleken på penningpungen att dela ut ännu. Hintade att jag möjligen väljer att gå i pension om prexis ett år - eller jobba tidiga förmiddagar tills solen värmt asfalten - lät väl inte helt omöjligt. Såg paniken i hans anlete att hitta ersättare. Vi anställda har en bounty på 20,000 om vi lyckas rekrytera någon som företaget anställer... och på den vägen är det. GÄÄÄVLE, är det livet det?
Hmm, jag lobbar ju för att vi ska flytta hem igen (eller ja, hem för mig, ut till verkligheten för frugan och grabben pratar hela tiden om att han vill åka till Gävle). Behöver ni en it-projektledare med teknisk bakgrund och en forskare inom life science? :hoppa
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Behöver ni en it-projektledare med teknisk bakgrund
Platsannonserna jag sett sedan 2016, då jag började, brukar vara runt tiotalet för Gävle, konstant. Har ingen aning vem beställaren är eftersom vår HR har vuxit och tar hand om alla ansökningar istället för som förr - aktuell chef.

<edit>Life Science? Upptåget mellan Gävle/Uppsala finns ju.</edit>
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Platsannonserna jag sett sedan 2016, då jag började, brukar vara runt tiotalet för Gävle, konstant. Har ingen aning vem beställaren är eftersom vår HR har vuxit och tar hand om alla ansökningar istället för som förr - aktuell chef.

<edit>Life Science? Upptåget mellan Gävle/Uppsala finns ju.</edit>
Sedär ja, det där såg ju inte helt dumt ut! :tummenupp

Jojo, och sen ska man ta sig till centralen från Hedesunda också, och vips blir det arbetsdagar på 12h :huvet
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top