Hyra MC-släp Malmö eller omnejd

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Någon som har ett MC-släp för en hoj att hyra ut för en 40milx2 resa över 1 ev 2 dagar? Eller vet var man kan hyra ett?
 

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Circle K brukar ha helt okej priser. Ofta fräscha släp också. Dom har en större variant med nerfällbar bakgavel som är smidig när man ska lasta hoj. Brenderup Rental (Oneway Rental) har släp som går att hyra "One way". Har gjort det själv och det är smidigt! Hämta på plats och lämna på hemorten när man är klar med frakten.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Toppen ska kolla Limhamn. Måste ha en med lem så man inte behöver lyfta upp den
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Har du kollat med Mc transport i Skåne AB? Jag har anlitat honom vid flera tillfällen och för den kostnaden så betalar det sig inte att hyra kärra o hämta själv.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Har du kollat med Mc transport i Skåne AB? Jag har anlitat honom vid flera tillfällen och för den kostnaden så betalar det sig inte att hyra kärra o hämta själv.


Nej, jag kan få hojen levererad gratis av firman men jag måste ha utrustning och vill gärna se så att den är som jag tror innan köpet. Det e surt att åka 30milx2 i 80km/h men vill man vara fin får man lida pin...sedan så är ju inte något gratis, tar man inte leverans få får man ett hyfsat presentkort med hojen...
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Tack för tipset, jag fick backa på hojen den blev för dyr för mig :(
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Nej, bara att när jag fick tag på verkstaden och fick reda på vad årsservice kostade så blev månadskostnaden för hög för att jag skulle känna att det var värt det. MC+service+försäkring+däck mm kostade mer än det smakade och när man får den där känslan i magen att detta är inte riktigt vad jag tänkte mig då ska man stanna upp o tänka efter.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Synd det inte kändes rätt. Hoppas du hittar något annat.

Det där medlemsnamnet lät bekant från långt tillbaka. Roligt.

Ett tips om du hittar någon motorcykel på annan ort och behöver få den hemskickad är att kolla med flytt/transport firmor. Har de en ledig plats så kan man göra en deal. Kan vara bra att ha i åtanke om du hittar något som säljs privat där det är svårt att lösa transport. Då kan du kolla hojen och göra upp affären och sedan lösa transport separat. Slippa hyra släp/transportbil från bensinmacken.

Köper du via firma så kan det vara en bra lösning att ta fraktalternativet. Kostar nog inte firmorna särkilt mycket och är bekvämt för köparen. Bara ta dealen om det är långa avstånd.

Lycka till nu. Hoppas du inte har släppt tanke att köpa en motorcykel bara för att den här affären inte kändes rätt. Bra att följa sin magkänsla.
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Lillemans har ett riktigt bra MC-släp som jag fått hyra / låna vid tillfälle! Kolla med dom!
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Synd det inte kändes rätt. Hoppas du hittar något annat.

Det där medlemsnamnet lät bekant från långt tillbaka. Roligt.

Ett tips om du hittar någon motorcykel på annan ort och behöver få den hemskickad är att kolla med flytt/transport firmor. Har de en ledig plats så kan man göra en deal. Kan vara bra att ha i åtanke om du hittar något som säljs privat där det är svårt att lösa transport. Då kan du kolla hojen och göra upp affären och sedan lösa transport separat. Slippa hyra släp/transportbil från bensinmacken.

Köper du via firma så kan det vara en bra lösning att ta fraktalternativet. Kostar nog inte firmorna särkilt mycket och är bekvämt för köparen. Bara ta dealen om det är långa avstånd.

Lycka till nu. Hoppas du inte har släppt tanke att köpa en motorcykel bara för att den här affären inte kändes rätt. Bra att följa sin magkänsla.

Jo man har allt varit med i SH i några år nu:) nyss 15-årsjubileum:) Jag lutar mer och mer mot mitt första alternativ en 690smc eller en Husqvarna 701sm. Kollat på MT09 och provkört den och den är supercool men den är för snabb, jag är rädd om livhanken. Är småbarnsförälder numer så man får tänka på det med.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top