Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 34

Ämne: Metzeler M9RR

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R

Metzeler M9RR

Det verkar som att metzeler har lyckats att förbättra M7RR ganska väsentligt till nya M9RR om man skall tro detta.

Metzeler Sportec M9RR, has some big shoes to fill and the claims of its enhancement are bold; better all-around the spider chart in terms of mileage, dry grip, lap time, consistency, handling and wet weather performance. Off we went to the roads around Ronda in Southern Spain plus the private Ascari test track to assess the declarations of this latest road and track-biased rubber.

New compounds and layout of those compounds plus a whole new carcass construction had led to a 5% increase in effectiveness of the contact patch while at lean and a 3.4s improvement in lap time at the 5km Pergusa test circuit on the same day, in the same conditions, with the same rider, on the same BMW S 1000 RR using the M7RR followed by the M9RR.

Hafsörn laidbacks avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    En massa röd-vita, nu med blå inslag.
    Och jag som tyckte Sportec M3 var helt underbart. Hur bra kan ett däck bli...?
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Åka hoj handlar om så mycket mer än hästkrafter, klockan är 03:30 en ljuvlig sommarnatt, du har brassat helvet hela dan och är äntligen på väg hemåt, med hennes bröst i ryggen :)
    https://www.worldanimalprotection.se/

US: USA is Impenetratable!
    Coronavirus: Hold my Beer...

Medlem
    Reg.datum
    maj 2019
    Hoj
    S1000R
    Spännande, får bli att testa dessa i sommar.

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Att en förare blir 3,4s snabbare på en dags träning har ju inte alltid med däcken att göra

Förutom att jag ofta får punka med M7RR så gillar jag dom, så det ska bli spännande att se hur bra M9orna är.
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Citat Ursprungligen postat av Hoztic Visa inlägg
    Att en förare blir 3,4s snabbare på en dags träning har ju inte alltid med däcken att göra

Förutom att jag ofta får punka med M7RR så gillar jag dom, så det ska bli spännande att se hur bra M9orna är.
    Punka?? Jag kör ju grus varje dag till o från jobbet och nu är det bara 1,5mm kvar o nästan 1000 mil. Men det ligger ju mycket skit på vägarna efter folk som bara öppnar fönstret och kastar ut allt möjligt.

Jag har beställt M9 så det blir färskt gummi bak M7,n fram klarar nog 500mil till. Men dom e dyra 2045:- med frakt på däckonline.. ser att metzelers rekomenderade pris är 240 euro per sett. Så som vanligt är allt dyrt i Svedala.

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Blir att prova M9RR nästa gång, är nu 250 mil in på M7RR och är mycket nöjd!

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    Punka?? Jag kör ju grus varje dag till o från jobbet och nu är det bara 1,5mm kvar o nästan 1000 mil. Men det ligger ju mycket skit på vägarna efter folk som bara öppnar fönstret och kastar ut allt möjligt.

Jag har beställt M9 så det blir färskt gummi bak M7,n fram klarar nog 500mil till. Men dom e dyra 2045:- med frakt på däckonline.. ser att metzelers rekomenderade pris är 240 euro per sett. Så som vanligt är allt dyrt i Svedala.
    3 stycken på 3 somrar:
    En liten sten i ett vägbygge skar hål på vägen hem från Norge, lagbart.
    En träbit stor som ett lillfinger skar sönder däcket i en kurva söder om Märsta, sopor av däcket.
    Något okänt gjorde ett litet hål i Södra länken, lagbart.

Dock är det bara bakdäcken jag har fått punka på, även på andra hojar, och fan vet om jag inte oftast får punka bak på trampcyklarna också
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Det verkar vara ett enormt sug efter M9RR. Fick mail från däckonline att dom inte kunde leverera under okänd tid pga enorm efterfrågan på just detta däck.. men pengar drog dom fort som faaaaan

Medlem Zelniks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    Dyr -13
    Lär dig utav dina misstag då. Har bara beställt från Tyskland under flera år,både slicks och gatdäck. 4-5 dars levereranstid alltid. GP503.de

Medlem
    Reg.datum
    feb 2012
    Hoj
    GSX-R600
    Citat Ursprungligen postat av Zelnik Visa inlägg
    Lär dig utav dina misstag då. Har bara beställt från Tyskland under flera år,både slicks och gatdäck. 4-5 dars levereranstid alltid. GP503.de
    Intressant, trodde att jag satt på alla bra sidor i EU avseende däckbeställning, tack!

Fråga: när jag till exempel kikar på Bridgestone RS10, låt oss säga framdäck, varierar priset på framdäcket (trots samma storlek) beroende på en bokstav i parentes. Vad betyder bokstaven? Samma sak avser förslagsvis S22.

https://www.gp503.de/index.php/bridg...ng-street.html

Medlem
    Reg.datum
    sep 2019
    Hoj
    Ducati 900SSie 1998, Multi 1000S DS .06, Suzuki GSX1100EF -84
    "Bokstaven anger den högsta hastighet vid vilken däcket kan bära en belastning som motsvarar däckets belastningsklass."
    https://www.bridgestone.se/motorcyke...earch-by-size/

Medlem
    Reg.datum
    feb 2012
    Hoj
    GSX-R600
    Citat Ursprungligen postat av gundj Visa inlägg
    "Bokstaven anger den högsta hastighet vid vilken däcket kan bära en belastning som motsvarar däckets belastningsklass."
    https://www.bridgestone.se/motorcyke...earch-by-size/
    Tack! Får dock inte länken att fungera, var ser du beskrivningen?

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Citat Ursprungligen postat av Apis Visa inlägg
    Tack! Får dock inte länken att fungera, var ser du beskrivningen?
    Den var lite bråkig i min telefon den länken. Här är diagram från Michelin om både last och hastighetsindex:

https://motorcycle.michelinman.com/m...and-load-index
    Föredettahojar: AR 125 -85 | ZZR 1100 -96 | Z1000 -09 | Street Triple R -13

Om julmust ska heta vintermust, så ska fan vinterhjul heta vintervinter!!

Medlem
    Reg.datum
    feb 2012
    Hoj
    GSX-R600
    Citat Ursprungligen postat av doolar Visa inlägg
    Den var lite bråkig i min telefon den länken. Här är diagram från Michelin om både last och hastighetsindex:

https://motorcycle.michelinman.com/m...and-load-index
    Jäklar! Alldeles, alldeles föredömligt lysande! Tack!

Kan rekommendera denna länk där samtliga beteckningar på däcket framgår:
    https://motorcycle.michelinman.com/m...to-read-a-tyre

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Jag småskrattar alltid när jag läser marknadsföring som pratar om fantastiska förbättringar av varvtiden...

3.4 sekunder är mer än skillnaden mellan ett nytt kvaldäck och ett rejält nedkört racedäck, så om man verkligen förbättrade varvtiden så mycket så antyder det snarare att det föregående däcket eller testföraren inte var av särskilt bra kaliber...

Men jag antar att även Metzler har en marknadsavdelning full av människor som aldrig kört motorcyklar eller jobbat med motorcyklar.
    The Build Quality Police

Med lem ethings avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    Ducati 1098 S, KTM SXF 450
    Någon som vet om däckskrängaren på GP503.de är så bra som dene verkar?
    -"Of course everybody gets a prize, if you win the fucking race"
    Nick Offerman

Medlem
    Reg.datum
    feb 2012
    Hoj
    GSX-R600
    Citat Ursprungligen postat av ething Visa inlägg
    Någon som vet om däckskrängaren på GP503.de är så bra som dene verkar?
    Enligt inlägg #9 ska de vara bra. Jag ämnar testa framgent.

Medlem
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    MT-09 -17, CRF250R -11
    Citat Ursprungligen postat av Apis Visa inlägg
    Intressant, trodde att jag satt på alla bra sidor i EU avseende däckbeställning, tack!

Fråga: när jag till exempel kikar på Bridgestone RS10, låt oss säga framdäck, varierar priset på framdäcket (trots samma storlek) beroende på en bokstav i parentes. Vad betyder bokstaven? Samma sak avser förslagsvis S22.

https://www.gp503.de/index.php/bridg...ng-street.html
    På S22 bakdäck finns en modell med beteckningen "(N)" och en utan, i övrigt samma siffror förutom priset. Den med beteckningen (N) står att det är specialkonstruktion för kawasaki zx6r i beskrivningen.

Kanske var det du undrade över?

Skickat från min G8341 via Tapatalk

96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Tuono 1100RR Highland 950 SM
    Spikat på M9rr på Sne4an. Ska bli intressant att testa. Körde M7 på förra V4an
    Stöd samhället, kör svenskt.

GSXR 1000 K5
    Reg.datum
    aug 2011
    Hoj
    ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
    Är nästan alltid bakdäcket som får punka (samma på bil).
    Man kör över liggande spik eller liknande med framhjulet och sedan sätter det sig i bakhjulet.

3 stycken på 3 somrar:
    En liten sten i ett vägbygge skar hål på vägen hem från Norge, lagbart.
    En träbit stor som ett lillfinger skar sönder däcket i en kurva söder om Märsta, sopor av däcket.
    Något okänt gjorde ett litet hål i Södra länken, lagbart.

Dock är det bara bakdäcken jag har fått punka på, även på andra hojar, och fan vet om jag inte oftast får punka bak på trampcyklarna också
    /Walle

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Det blir mindre och mindre regn enligt yr.no. När jag kollade första gången så tror jag det skulle bli 3,4mm på söndagseftermiddagen. När jag kollade igår(?) [...]

Comeback
Vill du annonsera ovan? Klicka här