Dra skinnet...

MrTurbo

Pucko utan puckar...
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Göta
Hoj
MT-10
Jag behöver investera i ett skinnställ. Eller helst byxor + jacka i separata delar med dragkedja emellan.

Jag som är 190cm och väger 99.9kg kommer väl troligen ha rätt vårt att hitta något ändå som inte ger Michelingubbe-syndromet.

Finns det någon begagnatmarknad för sådant? Någon i min kaliber som kan tipsa om vilken storlek man kan tänkas ha?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Annars kollar du på Jofama/ Halvarsson, svenskt kvalitets skinn arbete för svenska kroppar med svensk storlek.

Du får kläder som tål asfalten, du får kläder som går att laga på fabrik i sverige,.du får kläder som går att få omsydda/figursydda på fabrik i sverige..

Jag har själv jofama delat ställ som varit i backen ett par gånger och det synns inte ett märke, dessutom är dessa vattentäta utan att vara goretex.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag är 194 och 92-94 beroende på dagsformen.
Jag har ett Alpinestars tvådelat storlek 56 som är tight i jackan men rymligt i byxan och aningen korta ben om man inte stoppar byxbenen i racestövlarna.
Ärmarna på jackan är OK längd och jag har plats för ryggskydd och bröstskydd.
Kolla på tillverkare där du kan köpa jacka i en storlek och byxor i en annan ifall du inte är "symetrisk" ;-)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag har ungefär samma uppgifter men i övrigt kan måtten skilja sig åt rätt ordentligt beroende på hur man är byggd.

48,9375% av alla annonser (nääästan iaf) på Blocket är skinnställ i bra skick, som säljs för att ägaren blivit alldeles för fet. Bara att surfa runt och kika på storlekarna 54, 56 och 58 beroende på om du är gasell eller gorilla på 100 pannor.
 

Gober

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2016
Ort
Sollentuna
Hoj
Aprilia, Ducati, Husqvarna
Annars kollar du på Jofama/ Halvarsson, svenskt kvalitets skinn arbete för svenska kroppar med svensk storlek.

Du får kläder som tål asfalten, du får kläder som går att laga på fabrik i sverige,.du får kläder som går att få omsydda/figursydda på fabrik i sverige..

Jag har själv jofama delat ställ som varit i backen ett par gånger och det synns inte ett märke, dessutom är dessa vattentäta utan att vara goretex.

De konkade väl förra året?
Pratade med Erik Jernberg i februari och enligt honom finns ingenting kvar av Halvarsson/Lindstrands inga sömmerskor i Malung, skylten nedplockad.
Får någon igång den produktionen igen ställer jag mig i kö för att handla.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ett tips i all välmening är att när MC-stället "krympt" över vintern eller man köpt ett som kanske inte passar överallt är att lämna in det och få det åtgärdat. Min gubbmage som på sistone inte på ett enkelt sätt går att åtgärda löste jag enligt bild. Sydde in en kil på varje sida av jackan.

Skinn.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
De konkade väl förra året?
Pratade med Erik Jernberg i februari och enligt honom finns ingenting kvar av Halvarsson/Lindstrands inga sömmerskor i Malung, skylten nedplockad.
Får någon igång den produktionen igen ställer jag mig i kö för att handla.

Det var nyheter för mig. Satan så tråkigt! :gråta

Har kört med lindstrands ställ i över 15 år. Sjukt bra kvalitet och passform för mig.

Hoppas verkligen att jofama/lindstrands/halvarssons kan resa sig likt fågel Fenix ur askan.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Tråkiga nyheter för mig med. Jag vet att många svenskar brukade skicka sina kraschade skinnställ (av andra märken) för att få dem reparerade i Malung.

Jag har själv sett ett helt fantastiskt jobb de gjorde med att modifiera ett gammalt Regis Laconi Red Bull skinnställ för en förare som var minst fem centimeter för lång för stället.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
De konkade väl förra året?
Pratade med Erik Jernberg i februari och enligt honom finns ingenting kvar av Halvarsson/Lindstrands inga sömmerskor i Malung, skylten nedplockad.
Får någon igång den produktionen igen ställer jag mig i kö för att handla.

Vitto satanen o perkele. Det var enormt tråkigt att höra. Dom har/hade otroligt bra kvalité sett till priset på grejorna.
 

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
...Pratade med Erik Jernberg i februari...

Hur är det med Erik själv? Har Jernbergs fortfarande öppet? Trist om alla lagt ner helt och hållet i Malugn, mycken erfarenhet som gått förlorad!
 

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Har ett skinnställ till salu på blocket arlen ness storlek 56. Haft berik och alpinestars men det här är bäst kvalitet.
 

kamoer

femhalva is the shit
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
R1 med wattlänk och k-kam
Spidi strl 54 delbart bör passa dig. Har ett själv, är 190 lång och väger 2-3 kg ytterligare.
 

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
kika på sweeps skinställ är själv rätt knubbig men sitter riktigt bra och är iofs inte svenska men finska
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Annars kan du ju prova att dra lite i skinnet, då brukar det ju bli lite större..
 

MrTurbo

Pucko utan puckar...
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Göta
Hoj
MT-10
Köpte det Alpinestars Monster edition jag hittade på blocket.
Kändes helt okej förutom att jag har för små triceps och biceps tydligen.
Satt bra för övrigt men måste uppenbarligen börja träna lite... :rofl
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top