Nytt helsystem, Mappning?

plastraketen

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2020
Ort
Hemma
Hoj
2016, Kawasaki, Z1000
Tjo!

Funderar på att meka på ett helsystem på min Z1000 och har spanat in mig på grenrör från arrow och SC-Projects CR-T Carbon slipon. För det första så tänkte jag fråga om någon har gjort det förr och om det var någonting speciellt att tänka på? Har bultat på helsystem på min Mt-07 och det va inte direkt några problem.
Har hört att Acra's grenrör inte funkar med SC slipon, stämmer det eller? Sen kommer vi till det här med mappning. Jag mappade inte om MT-07 när jag bytte på den och det har inte varit några problem alls, så är det nödvändingt att göra det på Z1000? Man kan väl inte få speciellt mycket mer häst pga det eller har jag fel? Vill ju inte heller paja hojen bara för att snåla på mappningen. Rekommenderas powercommander?

Tack på förhand!
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Hur det är på din modell vet jag inte men vanligtvis är det så att slipons passar på original grenrör. Aftermarket grenrör passar enbart med ljuddämpare från det egna märket.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Byter du till helsystem skulle jag utan tvekan mappa om den. Mappa den för att den ska gå rent och fint, att jaga hästar med helsystembyte är inget jag hade brytt mig om. Viktigare hojen går optimalt.
 

plastraketen

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2020
Ort
Hemma
Hoj
2016, Kawasaki, Z1000
Hur det är på din modell vet jag inte men vanligtvis är det så att slipons passar på original grenrör. Aftermarket grenrör passar enbart med ljuddämpare från det egna märket.

Det jag menar är ungefär att DENNA passar för orginal dämpare, och då borde ju DENNA passa på samma eftersom det är monterat på original rör.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top