Vindskydd eller bra plätt för tält?

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Testat! Enkelt att sätta upp, lätt, tar liten plats och ventilation sitter i övre delen av dörren. Blev lite fuktigt invändigt, så öppna lite mer om myggen tillåter. Köpte även en Phoxx luftmadrass modell liten, 399kr. Kändes som hyfsat starkt material och inbyggd pump, aka skumgummi. Men den funkade.
Båda köptes för packstorlek i förhållande till priset och kommer användas max en vecka per sommar. För en lekman och semester på varma dagar, betyg 4 av 5 kanelbullar View attachment 454866View attachment 454866


Härligt att det är fler än jag som vågar campa med lite billigare prylar :) Men det är ju inte alla som vågar erkänna det :D För mig har det funkat både norrut och söderut. Sist jag var i Norge hade jag ett tält jag köpt på Lidl för 399 spänn. Stod emot både regn och rusk.. :tummenupp
 
Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Testat! Enkelt att sätta upp, lätt, tar liten plats och ventilation sitter i övre delen av dörren. Blev lite fuktigt invändigt, så öppna lite mer om myggen tillåter. Köpte även en Phoxx luftmadrass modell liten, 399kr. Kändes som hyfsat starkt material och inbyggd pump, aka skumgummi. Men den funkade.
Båda köptes för packstorlek i förhållande till priset och kommer användas max en vecka per sommar. För en lekman och semester på varma dagar, betyg 4 av 5 kanelbullar View attachment 454866View attachment 454866

Jag har funderat på att sy i en hel myggnätsdörr - ska nog fixa med det tror jag. Bör inte kosta många kronor med ett långt blixtlås och myggnätstyg. För mig är det tältet ett rent finturstält, och myggen blir ett problem. Så tror på den lösningen.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Jag har funderat på att sy i en hel myggnätsdörr - ska nog fixa med det tror jag. Bör inte kosta många kronor med ett långt blixtlås och myggnätstyg. För mig är det tältet ett rent finturstält, och myggen blir ett problem. Så tror på den lösningen.

Ingen dum idé, eller sätta hela bitar kardborrband och sy motsvarande på ett myggnät.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Tänk på att det finns svidknott o dom är skitasmå.....

Finns svärmar som kan döda kor...och dom som råkat ut för dom mängderna glömmer det inte.

Så kontruktionen måste vara extremt tät och nätet finmaskigt nog för knott
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
20200719_103631.jpg
5 mygg i skogen nära Olofström och varmt i vattnet, bra campingplats.
Återigen tack vare tipset om vindskyddskartan.se
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top