Hur märkesfanatisk är du?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
I bilvärden vimlar det av märkestrogna som blockar all inkommande information som kan påverka favoritmärket negativt på något sätt. Man står upp som Fänrik Stål o försvarar sin bil som om livet självt som stod på spel.

Är du likadan vad gäller ditt favvomotorcykelmärke?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag är totalt märkesotrogen, bilar hade jag mycket SAAB ett tag, av praktiska orsaker.
Har dock inte haft någon på ett bra tag nu.

Men allt annat det köper jag det som för stunden ger mest för pengarna.

Mobiltelefoner var ju bara Nokia/Ericsson i början,och jag hade båda, men sedan har jag hoppat mellan märken, Motorola, HTC, Huawei osv, nu har jag haft 2st OnePlus i rad, för att det var en billig telefon med bra prestanda, men dom nyare modellerna har stigit i pris så det blir nog ingen fler sån.

Motorcykel har jag bara haft en, jag lånade ett par olika innan jag hade egen, och jag har absolut inget fast förhållande med något märke, vill någon ge mig en ny så tar jag emot den oavsett märke.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Även om jag hållit fast vid samma märke (BMW) rätt länge (mest pga. att jag byter hoj rätt sällan) så ser jag mig inte som fanatisk. Det råkar vara så att de hojar jag köpt och därmed det märke jag valt råkat passa mina behov bäst när jag väger samman helheten. Utesluter inte att det kan bli ett annat märke när jag byter hoj nästa gång. Uppskattar att det finns olika märken med olika karaktär och egenskaper.

De flesta märken verkar ju ha sin trogna skara fanatiker, särkilt inom märkesklubbarna, och jag kan tycka att det är lite komiskt att se.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
100% av mina hojar har varit olika märken (båda två). Skiter ganska hårt i märket utan tittar på om jag gillar något och om det passar mig. Provsatt någon Kawa på mässan i januari och där slog mina fötter i passagerarpinnarna när jag satt som jag ville, alltså inte något för mig :)
(Royal Enfield däremot :kär )
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Märkestrogen självklart...
Kört KTM dom senaste 16 åren..
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Märkesotrogen.
Ducati, Suzuki, Volvo, VW, Fiat just nu.
Haft Yamaha, Honda m fl.

Bilar har jag haft fler märken än jag orkar räkna upp.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag verkar bara ha blivit tilldelad ett liv och då måste jag försöka uppleva så mycket som möjligt under det livet. Att upprepa samma mönster gång efter annan riskerar att ge mig repetitiva upplevelser. Därför har jag som mål att så ofta som möjligt prova nya märken. Tyvärr är jag just nu drabbad av två st Honda, men Transalp och bronsålders-CBR är inte helt lika ändå.
Xinyang-Yamaha-Suzuki-Triumph-Yamaha-Husaberg-Honda-Honda ser historien ut
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Bryr mig inte så mycket, men har å andra sidan ingen MC alls sedan några år. Haft Suzuki, Yamaha, KTM. Blivit erbjuden låna en S1000RR i sommar. Blir nog bra det med om det skulle hända.

Bil, vill testa många och har hunnit många. Bäst för mig är Honda och BMW hittills. Har jag tur och har jobb om två år får jag byta bil och då kan jag både tänka mig Mercedes E eller Toyota RAV4.

Köper bara Heinz ketchup dock. Ej förhandlingsbart.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
O hur låter fördomarna då?

Kawor är tunga, Hondor är messnälla, Yamaha är symaskiner, Suzuki är egoboosters osv?


Ooops! :rolleyes:
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Inte särskilt fanatisk tänker jag spontant. Men när jag är inne på min fjärde Triumph (Och andra Street Triple.) sedan 2000 och bara har kört en KTM och en Husqvarna däremellan så kanske jag bör omvärdera? :)
 

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
08 - KTM 690e/sm
Jag väljer alltid nästa hoj med förutsättningen att karaktären ska vara helt olik den nuvarande. Gärna nytt märke också. Det har renderat i fyra olika märken, offroad, sport, motard och street. 1, 3 och 4 cylindrar. Brukar behålla dem minst 3 år innan byte så man hinner få lite känsla för dem.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Jag har kört Husqvarna, Yamaha, Kawasaki, Hardly Movingson, Triumph och en s.k. "Minihonda".

Inte det minsta märkesfanatisk vare sig det gäller bilar eller hojar.
lilldojan.JPG
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag kör allt, det roligaste är att köra Harley i raceställ eller sporthoj i flipflops och skinnväst.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Hjärtat klappar lite extra varmt för just Triumph hos mig. Hemmet andas brittiskt med Union Jack-pläd och -kuddar samt Union Jack-handdukar dito, te-muggar med Triumph-loggan på liksom handduk dito, dörrmattan har mönstret Union Jack...
T o m ett par tre styckna buffar har flaggan liksom min Arai... :)
Ett par mc-ställ med Triumph-loggan på glömde jag nästan skriva upp nu.

Glömde stövlarna, de är ju försedda med Triumph-loggan på. :)

Anglofil? Jag? Nähä, vad får folk att tro det..? ;)
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Opel som bil i 30 år men efter denna astran vetefan om jag köper en opel till..

Mc yamaha i 35år testade en husqwarna men den höll inte:glömdet.
testade en ktm den höll inte heller:huvet men mina yamahas dom bara går och går:yoparty

Yamaha stereo yamaha båt motor yamaha elverk.

Yamaha snöskoter har haft en yamaha vattenskoter.
 

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Yamaha, Triumph, HD, Honda, Yamaha, Kawasaki, Yamaha, Suzuki, Yamaha, Husqvarna, Ducati, Husaberg, Honda, Suzuki, Ducati, Ducati.
Tror jag fick med alla. Senaste Duccen, Hondan och Husabergaren finns kvar. Sugen på en Aprilia. Inte särskilt märkesfanatisk.
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Bryr mig inte så mycket, men har å andra sidan ingen MC alls sedan några år. Haft Suzuki, Yamaha, KTM. Blivit erbjuden låna en S1000RR i sommar. Blir nog bra det med om det skulle hända.

Bil, vill testa många och har hunnit många. Bäst för mig är Honda och BMW hittills. Har jag tur och har jobb om två år får jag byta bil och då kan jag både tänka mig Mercedes E eller Toyota RAV4.

Köper bara Heinz ketchup dock. Ej förhandlingsbart.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

+1 på Heinz ketchup....:yoparty
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ha ha, rolig reflektion jag kan göra.
Kör ju Yamaha sedan urminnes tider, typ 80-talet.
Tror att mycket beror på driftsäkra upplevelser, men till stor del kundbemötandet här uppe i norra delen, helt fantastiskt hos Heds/Yamahacenter :tummenupp
Har haft ett snedsteg nyligen med en KTM SD1290R, och det kändes verkligen som ett riktigt vänsterprassel, det går åt helsike, och tar mycket energi :hihi
Men hjälp fanns att hitta, så nu är jag tillbaka efter två år av veneriska sjukdomar och behandling

Och......Kellogs Corn Flakes....inte förhandlingsbart !!!!!!
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag förstår de som gillar Yamaha.
Skulle jag köpa något nu så blev det nog en äldre Yamaha.
Första hojen var en XS750 Special, och trots det nu i efterhand dåliga rykte den fått var det en helt OK hoj för sin tid.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top