Video Vad tycker ni om min nya video? Feedback uppskattas!

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Säga vad man vill. Killen har i alla fall lyckats sparka liv i ett döende forum. Kudos!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Med tanke på att TS inte återkommit i tråden på 20 timmar så kan vi nog anta att han inte fick den respons han sökte ej heller antal likes. Vilket jag förutsätter att allt detta går ut på. Likes och tummen upp av oss andra hojåkare som en form av ursäkt till att kunna fortsätta med sitt ruttna beteende.... Eller så trollar han och fick precis vad han ville ha.

Kanske ligger TS i respirator på akuten i Hbg. och är totalt trasig, vad vet jag. Har inte kollat nyheterna på hela dagen. Får väl hoppas i så fall att han inte drog med sig någon annan.

:dummer

Hans Youtube-kanal går inte så bra heller med tanke på responsen i kommentarerna där.

Att folk beter sig ruttet i trafiken från alla kollektiv är väl inget nytt men måste man filma sånt här skitinnehåll och posta över hela internet?

Han kan ju inte köra för fem öre heller.
 

Kyrkratta

Medlem
Gick med
15 Mar 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki 1100
Hur är det med självinsikten hos hojåkare på Sporthoj?

I tråden om att SMC centralt vill avsluta samarbetet med NTF resonerar ni som Ts. med sitt videoklipp och i denna tråden är tongångarna som ni som vore framavlade på NTF:s årsmöte.

Några tangentbordstuffa grabber hetsar om mera nedläggningar trots att sopbilarna knappt hunnit städa utanför slottet eller Rosenbad, medans några medlemmar önskar att Ts. kör ihjäl sig.

Videon visar precis varför det är så viktigt att tänka på samarbete och hänsyn, både i trafiken och när det gäller att föreningar som t.ex. SMC och NTF har en nära kommunikation. Så tack Ts. för att du la upp videon, den räddar säkert liv i framtiden.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Hur är det med självinsikten hos hojåkare på Sporthoj?

I tråden om att SMC centralt vill avsluta samarbetet med NTF resonerar ni som Ts. med sitt videoklipp och i denna tråden är tongångarna som ni som vore framavlade på NTF:s årsmöte.

Några tangentbordstuffa grabber hetsar om mera nedläggningar trots att sopbilarna knappt hunnit städa utanför slottet eller Rosenbad, medans några medlemmar önskar att Ts. kör ihjäl sig.

Videon visar precis varför det är så viktigt att tänka på samarbete och hänsyn, både i trafiken och när det gäller att föreningar som t.ex. SMC och NTF har en nära kommunikation. Så tack Ts. för att du la upp videon, den räddar säkert liv i framtiden.

Skämtar du? Eller arbetar du möjligen på NTF? Det är en rätt avgörande skillnad mellan att vara emot införandet av en massa meningslösa frihetsbegränsande åtgärder för motorcyklister och att tycka att det är ok att framföra sin hoj som en idiot, som TS gör i filmen. Personer med en sådan attityd brukar också vara de som INTE drabbas av ytterligare begränsningar, de är ändå totalt likgiltiga för konsekvenserna av sina handlingar. Det som TS gör i sina filmer räcker förmodligen till fängelsedom redan med dagens regler, men det har ju uppenbarligen inte stoppat denne från handlingen.
 
Last edited by a moderator:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Hur är det med självinsikten hos hojåkare på Sporthoj?

I tråden om att SMC centralt vill avsluta samarbetet med NTF resonerar ni som Ts. med sitt videoklipp och i denna tråden är tongångarna som ni som vore framavlade på NTF:s årsmöte.

Några tangentbordstuffa grabber hetsar om mera nedläggningar trots att sopbilarna knappt hunnit städa utanför slottet eller Rosenbad, medans några medlemmar önskar att Ts. kör ihjäl sig.

Videon visar precis varför det är så viktigt att tänka på samarbete och hänsyn, både i trafiken och när det gäller att föreningar som t.ex. SMC och NTF har en nära kommunikation. Så tack Ts. för att du la upp videon, den räddar säkert liv i framtiden.

NTF är så långt ut på sin kant man kan komma samtidigt som den här grabbens video är så långt man kan komma åt motsatta hållet så då är din logik att när ingen här gillar hans beteende på väg är man per automatik en NTF'are? :D
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Svartvit argumentation
Svartvit argumentation, eller falsk dikotomi, innebär en falsk förutsättning att alla möjligheter utom två är uteslutna.
Exempel:
Du vill inte att våldtäktsmän ska avrättas
Alltså vill du att våldtäktsmän ska gå fria
eller
Alla som inte är för oss är mot oss

https://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel#Svartvit_argumentation

Ändrade lite så man inte behöver gå till länken för att läsa vad som står där! :krama
 

Raderad medlem 51742

Guest
Ändrade lite så man inte behöver gå till länken för att läsa vad som står där! :krama

Tack! Såna där argumentationfel brukar även ha ett fint latinskt namn. Minns inte vad det är i detta fallet, men låt oss kalla det "Argumentum byrokratikus ad dikotomium motociklisimus falsare" :D
 

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Som någon redan har påpekat, sträckan idioten kör i början i 180 är en 40 sträcka med sjukt mycket gångtrafikanter med både barn och hundar osv.
Han har blåst förbi där jag bor ett par gånger senaste veckan, varje gång lika jävla olämplig och dålig körning. Säkert nytt körkort, eller inget alls?
Hoppas pajasen vurpar och att Corona gör att det inte finns tillräckligt med resurser att hjälpa honom.

Idiot.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Som någon redan har påpekat, sträckan idioten kör i början i 180 är en 40 sträcka med sjukt mycket gångtrafikanter med både barn och hundar osv.
Han har blåst förbi där jag bor ett par gånger senaste veckan, varje gång lika jävla olämplig och dålig körning. Säkert nytt körkort, eller inget alls?
Hoppas pajasen vurpar och att Corona gör att det inte finns tillräckligt med resurser att hjälpa honom.

Idiot.
Troligen inget alls, för hen verkar inte kunna svänga vettigt öht.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Och nu är vi alla nyfikna, är du nöjd med vår feedback?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Förslag:

Vår man på plats är till och med män på plats - flera stycken i tråden har sett killen, blivit omkörd av honom eller har lokalkännedom.

Vore inte det bästa om någon av oss kunde få fatt i killen och tala med honom?
"Tala" som i prata, inte slå ihjäl.

Jag tror på det inkluderande, att det går att forma folk och att få in dem på bättre spår med en kombination av vänlighet och mild kamratuppfostran.

Det TS håller på med skadar oss alla, och riskerar leda till plötslig död - hans, någon annans eller all of the above.
Snacka med honom, se om det finns något vett att jobba med bakom pannbenet.
Ni hinner ikapp honom i rondellerna. Enkelt.


Jag tänker ibland på Christoffer.
Vårt eget bokstavsbarn som var så säker på att han var sin diagnos.
Jag hade lite PM-kontakt med honom efter det som hände när han så olyckligt hade blivit avkrävd både MC, hjälm och jacka så att föraren som skadade tanten så illa att hon dog råkade se ut preciiiis som han...


Eftersom det hela inte gick till åtal så upplevde han sig som "frikänd av polisen" och jag försökte förklara att det var precis tvärt om. Han hade fått den värsta dom över sig som man någonsin kan få - polisen hade gått ut i media och tillkännagivit att trots att åtal inte väckts så ansåg dom saken som "polisärt utredd".

En värre utsaga kan man inte få hängande över sig. När har du avtjänat det straffet?
Jag försökte belysa det hela ur så många vinklar som möjligt. Det enda hederliga hade varit att sätta sig ner hos polisen och berätta precis hur det låg till.
Egen inblandning, eller peka på vem det var som lånade hans motorcykel. Och kläder.
...och personliga prylar som blev kvar på platsen.

Blir det ett straff av det så är det hanterbart, och efter att ha sonat sitt brott har man chans att gå vidare i livet.
Viss chans, i vart fall. Man har en möjlighet till chans.

Hur går man vidare med stämpeln "polisiärt utrett" på sig?

Men nej - han hävdade att han var frikänd, bröt kontakten och har inte synts här inne på SH sedan dess. Inte under det nicket i vart fall.


Så, snacka gärna med TS! Innan det går så illa som för Christoffer, och den han körde på. Och hennes anhöriga.
...och Christoffers egna anhöriga.

Hur dumt det än kan låta så tjänar vi på att ha en dialog även med en sådan här förare.
Finns det den minsta chans att påverka och rikta in en sådan här kille på en vettigare kurs så är det bra för oss alla.


Präktigt?
Varsågod, det får ni tycka.
Jag tror verkligen på det jag skriver, och ibland funkar det också.
 
Last edited:

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Förslag:

Vår man på plats är till och med män på plats - flera stycken i tråden har sett killen, blivit omkörd av honom eller har lokalkännedom.

Vore inte det bästa om någon av oss kunde få fatt i killen och tala med honom?
"Tala" som i prata, inte slå ihjäl.

Jag tror på det inkluderande, att det går att forma folk och att få in dem på bättre spår med en kombination av vänlighet och mild kamratuppfostran.

Det TS håller på med skadar oss alla, och riskerar leda till plötslig död - hans, någon annans eller all of the above.
Snacka med honom, se om det finns något vett att jobba med bakom pannbenet.
Ni hinner ikapp honom i rondellerna. Enkelt.


Jag tänker ibland på Christoffer.
Vårt eget bokstavsbarn som var så säker på att han var sin diagnos.
Jag hade lite PM-kontakt med honom efter det som hände när han så olyckligt hade blivit avkrävd både MC, hjälm och jacka så att föraren som skadade tanten så illa att hon dog råkade se ut preciiiis som han...


Eftersom det hela inte gick till åtal så upplevde han sig som "frikänd av polisen" och jag försökte förklara att det var precis tvärt om. Han hade fått den värsta dom över sig som man någonsin kan få - polisen hade gått ut i media och tillkännagivit att trots att åtal inte väckts så ansåg dom saken som "polisärt utredd".

En värre utsaga kan man inte få hängande över sig. När har du avtjänat det straffet?
Jag försökte belysa det hela ur så många vinklar som möjligt. Det enda hederliga hade varit att sätta sig ner hos polisen och berätta precis hur det låg till.
Egen inblandning, eller peka på vem det var som lånade hans motorcykel. Och kläder.
...och personliga prylar som blev kvar på platsen.

Blir det ett straff av det så är det hanterbart, och efter att ha sonat sitt brott har man chans att gå vidare i livet.
Viss chans, i vart fall. Man har en möjlighet till chans.

Hur går man vidare med stämpeln "polisiärt utrett" på sig?

Men nej - han hävdade att han var frikänd, bröt kontakten och har inte synts här inne på SH sedan dess. Inte under det nicket i vart fall.


Så, snacka gärna med TS! Innan det går så illa som för Christoffer, och den han körde på. Och hennes anhöriga.
...och Christoffers egna anhöriga.

Hur dumt det än kan låta så tjänar vi på att ha en dialog även med en sådan här förare.
Finns det den minsta chans att påverka och rikta in en sådan här kille på en vettigare kurs så är det bra för oss alla.


Präktigt?
Varsågod, det får ni tycka.
Jag tror verkligen på det jag skriver, och ibland funkar det också.

Bra och tänkvärt skrivet! :tummenupp
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Lite trist att gemene man som ser detta spektakel ute på vägarna tänker att "nu är dom där jävla dårarna ute igen" och förmodligen aldrig läser reaktionenrna i denna tråd till exempel.

Ungefär som en gång när jag stannade på torget i Waxholm och tog av mig hjälmen samtidigt som en jättearg farbror skrek i mitt öra "Säg åt dina jävla polare att dom inte får stå här"

Jag svarade sanningsenligt på min bästa skånska, jaug tjäunner ingun häääur, jau e tuårist.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Lite trist att gemene man som ser detta spektakel ute på vägarna tänker att "nu är dom där jävla dårarna ute igen" och förmodligen aldrig läser reaktionenrna i denna tråd till exempel.

Ungefär som en gång när jag stannade på torget i Waxholm och tog av mig hjälmen samtidigt som en jättearg farbror skrek i mitt öra "Säg åt dina jävla polare att dom inte får stå här"

Jag svarade sanningsenligt på min bästa skånska, jaug tjäunner ingun häääur, jau e tuårist.

Min "dam" sitter bredvid mig och även om hon läser lite över axeln är hennes åsikt klar. Vi är förbannade ljudstörare i hennes ögon ändå. Hon åker kollektivt till jobbet och Söderleden inte att leka med när en hoj i fullt ös kommer i tunneln och t o m bussen skakar.

Himla kul/bra anekdot MR. Sportbike :D
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
https://www.sporthoj.com/forum/search.php?searchid=15070582

Jag är skit dålig på att söka på sporthoj.
Men här tror jag JJ cbrJJ,s.samlade ämnen och filmer finns i trådar.

Killen gjorde likadant körningar mot rött, över heldraget, inne i 5,n huset, på trotoarer osv osv. Trots många förmaningar så vill jag minnas att en av dom sista bilder/updateringat var från sjukhuset efter operation pga vurpa/krock.

Mvh
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top