Video Vad tycker ni om min nya video? Feedback uppskattas!

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Att du vågar lägga ut en så här video på sporthoj nuförtiden :D forumet har verkligen förändrats över åren. Nu är alla här med i PRO och kör lagligt med reflextvästen på :lol

Du vet att det inte är så men kul att du vill provocera! :tummenupp

Jag hade turen att ha äldre kamrater som lärde mig att gasa på rätt ställe. :tummenupp

Vill man köra mer än ett par säsonger för att sedan gå vidare till något annat som ger adrenalin kan man göra så.

OM man skiter i att det förstör för oss som vill fortsätta inte 2 utan 22 säsonger till! :7peta

Som sagt, man ligger under radarn och kör så man inte retar i onödan. :fakta
Men retar gör man.
Mc-hatare är inte nöjda förrän vi är borta.
Och somliga anser att man aldrig ska överskrida skyltad hastighet och aldrig byta ljuddämpare heller men så är inte alla här även om de finns.



Jag väntar med spänning på trådskaparens svar när han vaknar (förutsatte att det inte är en kvinna). Men det lär väl vara skrivet i vinden då personen nu lär vara puts väck. Moget är att stå upp för sina handlingar...

Nu ska vi inte vara fördomsfulla! :7peta

Det kan vara så att TS kommer att vilja köra i 22 säsonger! :7peta

Det kan vara så att TS är mottaglig för argument! :7peta

Vi vill ha fler på SportHoj och om denna tråd kan få någon att bara tänka lite längre så... :krama
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Tröttsamt att se, på alla vis.
Det ingen konst eller nått nytt med sån där körning.
Enda som är positivt att det är på en gunghäst till mc.
Sluta sabba mclivet för oss som kört länge och vill köra länge till.
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Vinkla upp kameran lite så att man ser vart du är på väg istället för ditt skrev. Annars bra...

Målgruppen för videon är nog folk som funderar på att skaffa en mt-07 eller att ta körkort. Sh.com känns mer som smc nu för tiden. Reflexväst och korvätarhjälm är modet som gäller...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Sh.com känns mer som smc nu för tiden. Reflexväst och korvätarhjälm är modet som gäller...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Och SH om jag tolkar ditt nick rätt är även till för förståndshandikappade kossor som lägger in inlägg... :)
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jag tycker framför allt att det går för sakta. Det där tempot är man ju uppe i innan man passerat postlådan. Uiiilas alldeles för lite också.

Positivt är att jag kände igen vägen ut mot Sofiero i början. Var på bröllopskalas där för ett par år sedan och jag blir alltid glad när jag känner igen ställen på TV :)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Och SH om jag tolkar ditt nick rätt är även till för förståndshandikappade kossor som lägger in inlägg... :)
Ämnesflykt:

CP-skada är inte lika med förståndshandikapp. Det är en funktionsnedsättning som kan bero på t.ex en stroke innan/under förlossning. Symptomen på skadan är en enormt lång gråskala med allt från att inte kunna tala och vara rullstolsburen till att bara ha lättare finmotoriska problem i en hand eller fot. Jag förstår att begreppen kan vara förvirrande då diagnoserna blir fler och fler att hålla isär. Sannolikt hade jag haft svårare med det om inte dottern hade en funktionsnedsättning.
Och nej, jag tar absolut inte illa vid mig av ditt inlägg. Förutsätter att du inte menar illa då jag ser en smilie. Tog bara chansen till litet folkbildning. Så kanske nån som läser det här inte råkar såra någon annan oavsiktligt. :)

Till ämnet:
Vi kan inte korrigera alla förmågor, yngre som äldre, som hittar på dumheter i trafiken. Att få dem att tänka ett varv till och wheela efter en korsning istället för innan kanske är tillräckligt långt för enskilda individer.

Det här med attityder och utbildning är svårt. Särskilt i samband med prestige. Ibland undrar jag själv hur i hela friden jag klarade mig för 20 år sen med tanke på de korkade besluten som fattades på hoj i trafiken.

Kör snyggt och ha kul!
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Tur man har någon slags impulskontroll.
Var nära att förpassa en yngre tjomme i diket förra sommaren när han i t-shirt o shorts småvingligt kör om på bakhjulet.
Ger en bra lucka för att slippa köra över honom när han vurpar.

Längre fram väntar han in mej(!?)
Nu finns två val...
1. Köra från fanskapet.
2. Sakta in tills han tröttnar.

1. Var inte nått moraliskt bra alternativ då han förmodligen skulle göra sej jäkligt illa vid en e,v marksyning så mitt gammla jag vann.
Egot berömde mej I N T E men så fick det bli.

Vi som varit med här sen början vet ju hur det funkade då :hihi

https://youtu.be/L7D6gG1IgDM

Sen måste jag ju medge att jag saknar just Rollers filmsnuttar då de kunde innehålla inte så lite självironi :tummenupp

https://youtu.be/t9BZX8sRi7A

Precis som några redan skrivit uppfattar allmänheten det en smula annorlunda och inte så jäkla smickrande för kollektivet.

Nu är jag såklart inte rätt person att peka finger men man behöver inte busa hela tiden och tråkigt nog finns alltid risker att filmer på nätet kommer användas emot oss....

https://youtu.be/oi7AYeay8vM

https://youtu.be/zkZlEwn4qTk

https://youtu.be/FImIrh6InUo
 
Last edited:

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Startade och stängde av på 30 sekunder. Där du håller 170 kmh är Strandvägen i Helsingborg och där är ju för fan 40 kmh. Skämtar du med mig eller? Är du på fullaste allvar så urbota dum att du drar igenom en 40-sträcka i Hbg i snudd på 180 och sedan på bakhjulet?

Kan ju bara hoppas att polisen är på rätt plats vid rätt tillfälle för som du håller på så lär det inte dröja innan det står i Helsingborgs Dagblad om omkommen motorcyklist eller värre, påkört barn/fotgängare/cyklist. Fortsätt så här så lär du förlora lappen eller landa i statistiken.

Finns absolut inget coolt med att maxa en hoj i centrum eller på en av Helsingborgs mest trafikerade gator där det är mängder med utfarter och gående samt cyklister. Ska du hålla på så där så gör det där enbart du själv skadas om du åker av.



Väx upp för fan. :zpy :död
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ämnesflykt:

CP-skada är inte lika med förståndshandikapp. Det är en funktionsnedsättning som kan bero på t.ex en stroke innan/under förlossning. Symptomen på skadan är en enormt lång gråskala med allt från att inte kunna tala och vara rullstolsburen till att bara ha lättare finmotoriska problem i en hand eller fot. Jag förstår att begreppen kan vara förvirrande då diagnoserna blir fler och fler att hålla isär. Sannolikt hade jag haft svårare med det om inte dottern hade en funktionsnedsättning.
Och nej, jag tar absolut inte illa vid mig av ditt inlägg. Förutsätter att du inte menar illa då jag ser en smilie. Tog bara chansen till litet folkbildning. Så kanske nån som läser det här inte råkar såra någon annan oavsiktligt. :)

Till ämnet:
Vi kan inte korrigera alla förmågor, yngre som äldre, som hittar på dumheter i trafiken. Att få dem att tänka ett varv till och wheela efter en korsning istället för innan kanske är tillräckligt långt för enskilda individer.

Det här med attityder och utbildning är svårt. Särskilt i samband med prestige. Ibland undrar jag själv hur i hela friden jag klarade mig för 20 år sen med tanke på de korkade besluten som fattades på hoj i trafiken.

Kör snyggt och ha kul!

Tack för info. Var ämnat som svar till det mogna "nicket" som har kanske mer att önska ifall jag tolkade det rätt. Jodå, farsan fick stroke nyligen och en bekant kvinna till mig forskar i det och kallar det inte egentligen stroke idag men bekvämt säga då folk förstår det ordet.

Jo, saknar från dit för övrigt strålande svar vad du tycker om att sprida såna här filmer i sociala medier.
 
Last edited:

Martin85

Medlem
Gick med
13 May 2014
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha MT-09 SP -18
Jag körde en av bilarna du blåste om till vänster ute på 111an, du såg kanske att vi körde om en bil med släp som gått ut till höger på vägrenen? Jag såg dig komma redan nere från Larödsvägen så jag hade koll på dig men det hade knappast dom andra. Hade jag vetat att du kört i 170-180 på nere på drottninggatan hade jag svajat lite vänster med vilje.. Hoppas vi ses nån kväll nere i stan med hojarna, har halva ditt regnr i huvudet fortfarande.

/Martin
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tack för info. Var ämnat som svar till det mogna "nicket" som har kanske mer att önska ifall jag tolkade det rätt. Jodå, farsan fick stroke nyligen och en bekant kvinna till mig forskar i det och kallar det inte egentligen stroke idag men bekvämt säga då folk förstår det ordet.

Jo, saknar från dit för övrigt strålande svar vad du tycker om att sprida såna här filmer i sociala medier.

Vad jag personligen har för åsikt om att lägga upp en film i klass med TS är att det är kontraproduktivt, inte minst med tanke på den åsikt många beslutsfattare har om oss som kollektiv. Varesig vi identifierar oss som del av kollektiv eller ej så ses vi som ett. Filmen tyder som jag ser det på omognad, brist på fantasi (Vad våra medtrafikanter kan hitta på, alltså.) onödigt risktagande, bristande konsekvenstänk och sannolikt är filmmakaren ung och dum. Vi äldre har nog alla gjort dumma saker med hälsan i behåll men hade inte möjlighet att dela alla rackartyg till offentligheten. På gott och ont.

Vi som inte delar hans åsikt om god framfart på MC kan inte annat än att tala om det och i förekommande fall inte köra tillsammans med honom eller lika illa körande. Förhoppningsvis så lever en kille eller tjej som är ung och dum länge nog för att bli gammal och klok.

Och visst. Det är med ett nostalgiskt leende på läpparna jag tittar på RoLLERs filmer från tiden när actionkameror inte var var mans egendom.

I övrigt så tror jag att klimatet mot oss i samhället hade varit betydligt kallare utan SMC och deras utbildningar.

Hoppas att du är nöjd med svaret och att farsan din repar sig så gott det går. :)
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Vad jag personligen har för åsikt om att lägga upp en film i klass med TS är att det är kontraproduktivt, inte minst med tanke på den åsikt många beslutsfattare har om oss som kollektiv. Varesig vi identifierar oss som del av kollektiv eller ej så ses vi som ett. Filmen tyder som jag ser det på omognad, brist på fantasi (Vad våra medtrafikanter kan hitta på, alltså.) onödigt risktagande, bristande konsekvenstänk och sannolikt är filmmakaren ung och dum. Vi äldre har nog alla gjort dumma saker med hälsan i behåll men hade inte möjlighet att dela alla rackartyg till offentligheten. På gott och ont.

Vi som inte delar hans åsikt om god framfart på MC kan inte annat än att tala om det och i förekommande fall inte köra tillsammans med honom eller lika illa körande. Förhoppningsvis så lever en kille eller tjej som är ung och dum länge nog för att bli gammal och klok.

Och visst. Det är med ett nostalgiskt leende på läpparna jag tittar på RoLLERs filmer från tiden när actionkameror inte var var mans egendom.

I övrigt så tror jag att klimatet mot oss i samhället hade varit betydligt kallare utan SMC och deras utbildningar.

Hoppas att du är nöjd med svaret och att farsan din repar sig så gott det går. :)

Eloge till svaret och tackar. Skulle inte vara fel att träffas på en tur framöver och snacka lite "skit" :)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Eloge till svaret och tackar. Skulle inte vara fel att träffas på en tur framöver och snacka lite "skit" :)

Ja, tänk vad produktiv man kan vara när det är lågintensivt på jobbet. Mycket kaffe blir förvandlat till kiss nu. :tungan

Har kikat litet på dina trådar om dagsturer i somras. I år när det lutar åt mer gata än bana så kanske jag blir glassugen och dyker upp. Snacka skit är jag bra på, har en märklig förmåga att göra en kort historia lång.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ja, tänk vad produktiv man kan vara när det är lågintensivt på jobbet. Mycket kaffe blir förvandlat till kiss nu. :tungan

Har kikat litet på dina trådar om dagsturer i somras. I år när det lutar åt mer gata än bana så kanske jag blir glassugen och dyker upp. Snacka skit är jag bra på, har en märklig förmåga att göra en kort historia lång.

Såg du bodde i Stockholmstrakten om det stämmer. Gå gärna med i gruppen https://www.facebook.com/groups/193597031038002/ på Facebook (om det finnes). Vi kör en del turer i goda vänners lag.

PS. Nej, nu åter till vad tråden egentligen handlade om. Ursäkta mig för utsvävningar :tummenupp
 
Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Var är JJ cbr,s tråd?? Det började med galen körning och slutade med brutet??bäcken/lårben eller minns jag fel:va
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Körningen utmed vattnet i början och slutet kändes som en blivande olycka. Vajerräckevägen var också sådär. Annars är jag för bakhjulsåkning och hetskörning!
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Detta måste ju vara något av ett riktigt unket skämt? Bränner mot rött i 130kmh. Drar alla heldragna linjer där finns. Kollar mer bakåt än framåt när han ligger i 140 på 40 sträcka. Kör om till höger i bussfil, skiter i gångtrafikanter och videon har bara varat i 33 sekunder.

Hur fan fick du ens körkort? Börjar tveka på att du ens har något faktiskt.

Gör oss alla en tjänst och sälj bågen för dig vill jag inte möta i/på något fordon på någon väg.

Jösses. :näsblod
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
... och i filmen JPT länkade kör du som en tjackis. Inte coolt. Du kommer att dö eller döda någon helt säkert.
 

Bike4fun

Sporthojsnörd
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R-hoj
Det här är ju uppenbart ingen riktig hojåkare, utan en idiot som råkat få tag i en hoj! Pundare eller mentalt efterbliven, jag vet inte vad. Men han imponerar inte alls, tvärtom. Önskar att TS byter hobby för allas bästa.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top