Video Vad tycker ni om min nya video? Feedback uppskattas!

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Du kör väldigt långsamt och försiktigt i rondeller.

Det är bra. Är man ny och osäker på det här med kurvtagning så skall man inte gå för fort fram och chansa.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jag vet vad jag tycker. Omoget, löjligt, hävda sig... Listan kan göras lång. Dessutom att få oss MC-åkare i dålig dager är inget positivt. Trött på dessa testosteronstinna inlägg som inte gynnar oss hojåkare i "pöbelns" ögon och ger våra myndigheter vatten på sin kvarn att begränsa vårat hojåkande :finger
 
Last edited:

rotegrop

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2016
Ort
Sollentuna
Hoj
Freeride 250, Dominator 650 Husaberg te 250
20 åriga mig tyckte det var en cool video, men tur man blivit klokare och något visare med åren och nu tycker den är hemsk.. Har svårt att förstå varför man kör på detta viset och riskerar livet för tredje man när man kan köra på bana istället. Eller så är du mkt säkrare förare än vad jag uppfattat?

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
20 åriga mig tyckte det var en cool video, men tur man blivit klokare och något visare med åren och nu tycker den är hemsk.. Har svårt att förstå varför man kör på detta viset och riskerar livet för tredje man när man kan köra på bana istället. Eller så är du mkt säkrare förare än vad jag uppfattat?

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Som jag skrev "testosteronstinna". 20 år och blivit "klokare med åren"? Inte fläckvis okysst längre då heller va? :D
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Som bl.a. PeterDeleter påpekar är det omoget och löjligt. Men framförallt motiverar myndigheter och NTF att begränsa friheten i vårt MC-åkande.
Jag tror inte du förväntade dig några hurrarop här ifrån och dom kommer också att bli väldigt få om ens några.
VÄXUPP.
 

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Du har inte kört hoj så länge va?
Och innan du kör som en stolle så borde du lära dig att hantera hojen ordentligt OCH hitta ett lämpligt ställe att göra det på (läs SMC kurser och bana!)

Fortsätter du att köra som du gör så kommer du inte att ha kortet kvar särskilt länge (om du ens har ett?) och bli en siffra i statistiken :huvet

.PS. Och skall du envis med att skämma ut MC förare så skaffa iaf ett par backspeglar som faktiskt gör någon nytta!
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Fort och busigt kan man köra. Men på rätt ställen. i tätort med många anslutningsvägar och skymd sikt är det onödigt stor risk för oskyldiga. Gasa klokt.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Kass hojåkning på alla plan... :dummer
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det är Bad Ass - Dålig Åsna att köra så. Det är ännu mer korkat att lägga upp den :dummer :7peta

Att köra på vajerräcksvägar är :zpy men att dessutom köra om där? :dummer

Låser man bakhjulet så får det inte vara låst i sekunder utan bara en kort stund. :7peta

Visst är det kul att gasa och hastighetsbegränsningarna gör det svårt att inte överskrida skyltad hastighet men sån här körning är det få som gillar. :fakta

Allmänheten, som heter publik nu på modärn svenska, gillar inte detta och vi som har körkort och vill fortsätta att köra, inte bara åka motorcykel, ser att snaran dras åt.

Då gäller det att flyga under radarn... :7peta

Allt som ger Mc-hatarna vatten på sin kvarn är dåligt! :tummenner
Det är inte bara Tragikvärket som ogillar oss... :(

https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?288912-SMC-lämnar-NTF
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Fort och busigt kan man köra. Men på rätt ställen. i tätort med många anslutningsvägar och skymd sikt är det onödigt stor risk för oskyldiga. Gasa klokt.

I mina kretsar har vi alltid sagt "aktiv körning" sen får ju tolkningen vara i betraktarens ögon... :)
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
De som va bra me filmen va att de inte fanns någon musik som störde motor ljudet. ..
 

Bike4fun

Sporthojsnörd
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R-hoj
Tycker att det visar på ett tomrum i huvudet på den som kör så här och dessutom känner ett behov av att visa upp sig för andra med sina dumheter. Som andra sagt - ge dig ut på en bana och lek av dig i stället för att fördärva alla motorcyklisters rykte på det här sättet! Försök fatta att det räcker med några få idioters dumheter för att påverka en massa hojåkares situation och möjligheter att åka hoj i framtiden!
Av svaren du fått hittills så borde du inse att din satsning inte var så lyckad, ej heller uppskattad.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Om jag ska vara uppriktig så vill jag inte ha honom på banan heller, i alla fall inte samma som jag är på.
Jag vill att mina medförare skall visa omdöme.
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Att du vågar lägga ut en så här video på sporthoj nuförtiden :D forumet har verkligen förändrats över åren. Nu är alla här med i PRO och kör lagligt med reflextvästen på :lol
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Töntigt att vilja visa att man är omoget respektlös.
För andras säkerhets skull kan man bara hoppas att du blir av med körkortet så snart som möjligt.
 

Raderad medlem 51742

Guest
De som finns kvar här på forumet är väl de som ser sitt MC-intresse som en aning mer långsiktigt än att köra ett par säsonger, lägga upp några patetiska videoklipp för att verka cool (vilket man inte är, då det knappast imponerar på majoriteten medlemmar här med många års hojerfarenhet och bättre körförmåga) och sedan sälja hojen och dra vidare till nästa intresse när nyhetens behag lagt sig.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Verkar inte vara någe vidare knuff i maskinen då..
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jag väntar med spänning på trådskaparens svar när han vaknar (förutsatte att det inte är en kvinna). Men det lär väl vara skrivet i vinden då personen nu lär vara puts väck. Moget är att stå upp för sina handlingar...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top