BikePort i konkurs

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Last edited:

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Trist om dom fortfarande sysslade med sidoimport av nya hojar. Tänkte nu mer på hojar som dom lämnat fem års garanti på......
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Väl tyvärr risk att småföretagare i massor slås ut :( förhoppningsvis kanske några kan gå samman. För marknaden blir ju sämre för köpare med färre affärer och försäljare av MC och tillbehör.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Väl tyvärr risk att småföretagare i massor slås ut :( förhoppningsvis kanske några kan gå samman. För marknaden blir ju sämre för köpare med färre affärer och försäljare av MC och tillbehör.

Men dom som säljer på nätet skor sig i dessa tider när många är mera hemma och har tråkigt. Mycket tråkigt då en följd av detta blir ju även att "cykel-Nisse" helt försvinner i än mer större utsträckning än tidigare som du säger.
 

Kawa_Krille

Wannabe...
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kwikasfuki R -19
Det var tråkigt att höra...
Köpte faktiskt min första fabriksnya hoj där för ett antal år sedan.
Kommer ihåg dom som mycket trevliga och hjälpsamma.
Tror även det var ägaren som jag mötte och han var ett stort MV Augusta fan.
Kommer ihåg att hade en F4 som han åkte på när han kom och öppnade butiken för mig så jag kunde hämta ut min sprillans nya hoj.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Synd.
Även om jag sällan hade vägarna förbi och aldrig köpte någon hoj där så var det väldigt nära att jag slog till på en ny Tuono V4 för några år sedan och jag fick ett väldigt positivt intryck av dem under kommunikationen.
 

Bike4fun

Sporthojsnörd
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R-hoj
Trist att höra. Har också fått gott intryck av dem och hade tänkt fara upp med min RSV4 för att serva den där nu till våren. Någon som vet om meken där kommer att köra någon serviceverksamhet på annat håll nu?
 

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Snackade med dom på mc mässan i Uppsala, tråkigt då det verkade vara seriösa killar.
 

Krueebbs

rajder
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Sandviken
Hoj
Suzuki rm250 -06, Kawasaki Z750,
Hej på er allesammans!

Här kommer lite info kring läget.

Jag blev anställd av den nya ägaren i april 2018, 7 månader in i hans nysatsning. Vi har sålt bra men har dessvärre haft en hög personalomsättning på verkstaden vilket dragit ner resultatet..

Det tillsammans med lite för dålig inblick i företagsvärlden av en hungrig men oerfaren ägare till bolaget så blev tillslut utgången en konkurs.

Jag valde att vända mig till Emil Strandberg, den mest kompetente MC mekaniker jag vet av. Med mångårig erfarenhet av dom italienska märkena Bikeport varit ÅF för samt en mekanisk utbildning i grunden är han en otrolig tillgång!

Emil har jobbat på biltema under perioden den nya ägaren drivit verksamheten och har således inte varit på Bikeport under den perioden utan jobbade för tidigare ägare.

Tillsammans valde vi att starta upp ett nytt bolag och fick äran att fortsätta representera Svenska Piaggio gruppens märken! Dessa är Aprilia, Moto-Guzzi, Vespa, Piaggio samt ett antal mopedmärken.

Iochmed den plötsliga konkursen fick vi lov att verkligen kämpa för att få igång något så snart som bara möjligt!

Med några otroligt slitsamma veckor bakom oss så kan vi från och med måndag den 6 april öppna upp dörrarna för första kunden till vår helt nystartade verksamhet i Hudiksvall!

Vi heter Adrenaline Motors & Workshop AB !!!

och kommer främst att sälja nya MC men även rikta in oss mot andra fordonskategorier inom fritid och nöje! men nu gäller det att prioritera ER som kund!

Vår verkstad kommer att stå som hjärtat i hela verksamheten! Du som kund skall känna dig 110% trygg i att du får största möjliga service, med fullt fokus på just din maskin där leverans av kvalitet är ledordet!

I butiken kommer vi ha ett brett utbud av fordon ifrån ovan nämnda märken, samt begagnat av alla dess olika slag.

Så vi hoppas verkligen att vi kommer att ses trots omständigheterna i världen!

Ni hittar oss på facebook - Adrenaline Motors & Workshop AB -

där svarar vi på alla era frågor och funderingar .

Med vänlig hälsning, Christoffer Bleckert och Emil Strandberg.
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Lycka till med er nysatsning!

Köpte min Aprilia RST1000 Futura på Bikeport för ca 1,5 år sedan.

Mvh,
Ingvar
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Hej på er allesammans!

Här kommer lite info kring läget.....

Med vänlig hälsning, Christoffer Bleckert och Emil Strandberg.

Härligt, önskar er all lycka trots att världen är galen just nu!
Skall sponsra min lokala butik i helgen och uppmanar alla att göra detsamma.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vår verkstad kommer att stå som hjärtat i hela verksamheten! Du som kund skall känna dig 110% trygg i att du får största möjliga service, med fullt fokus på just din maskin där leverans av kvalitet är ledordet!
Med vänlig hälsning, Christoffer Bleckert och Emil Strandberg.


110 % betyder det att ni går ut fullt och sedan ökar? :D

Lycka till! :krama :hej
 

Krueebbs

rajder
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Sandviken
Hoj
Suzuki rm250 -06, Kawasaki Z750,
Självklart! När det kommer till att känna sig trygg i vilkas händer man lämnar iväg sin pärla till så tror jag procentskalan sträcker sig hur långt som helst ;-)
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Någon i Hudik gillar pingis, tre bud hittills med högsta bud på 700 kr för ett trasigt pingisbord. Plus moms och avgifter. :va
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top