Vilken hoj skulle du inte ens ta emot GRATIS?!

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Ja fundera på detta:
Ponera att du är ute och promenerar på stan. Det kommer fram en snubbe och erbjuder sig att ge bort sin hoj helt GRATIS!
Det är bara några villkor:
Du får inte sälja den, du ska ÄGA den och BRUKA den.
Du får inte t ex köra sönder den med flit, typ köra en glidare i endurospåret, eller hoppa med en Goldwing etc.

Frågan är då, vilken hoj finner du så motbjudande, ful och äcklig så du till och med skulle rata erbjudandet att få den gratis?

Jag tänker så här: En Virago av valfritt kubiktal får då mig att bli generad bara av tanken att synas på ett sånt missfoster till "Chopper"! En gammal Guzzi kommer nog heller inte in på gården , habegäret är liksom stendött..
Men nej kommer snubben och ger mig nycklarna till en Honda Deauville, då kör jag Gustavsbergsbussen :zpy och drar tomhänt därifrån!

Vilken hoj ratar du?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
En sån där svinful Hayabusa anno tidigt 2000, med långsving, 300-bakdäck och airbrushlack med flames. Då hade jag hellre kört Honda Deauville alla dagar i veckan.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ja en läckert havsgrön Virago skulle jag lämna kvar, likaså Deauvillen:fakta
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag är inte kräsen och gratis är gratis. Alla hojar går att bygga om, om den nu är helt hysteriskt ful.
Så länge det finns nått att bygga om.
Helkvaddad banhoj utan ramnr... nej tack. Allt annat, ja tack.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Gillar verkligen inte hur de flesta hojar det ut idag för ramen slutar innan bakhjulet slutar, framförallt när de sätter på en stänkskärm på en pinne mot bakhjulet. Helst med en lätt uppåtlutad sadel... Tidigare skämtades det om tyskröv här, och då har jag bara varit med i 5 år, idag r det typ designvalet alla gör

Skickat från min H8324 via Tapatalk
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Om jag ändå ska sitta på hojen så spelar fordonets utseende ingen roll. Jag skulle ta emot vad som helst som fungerar, möjligen med undantag av hojar med radfyra.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ingen.
Jag är absolut allätare, gränslös gourmand och hämningslös hojhamstrare.

Hopplös hoarder...? Ja fö fan!
Jag erkänner villigt. Jag samlar på mig renoveringsobjekt inför en pensionering ingen vet när den kan tänkas bli av.

Vansinne. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: jag är den ende som gör barn finds i mina egna lokaler.

Plocka ut några skivor karosseriplyfa för att byta väggar i en söndersparkad box och Hoppsan! där bakom står det en hoj...? Vad är det? Har jag en sådan?
Sålde inte jag den...?

Nej, vad dum jag är - så kan det ju inte vara.
Jag säljer ju aldrig något...


Alla cyklar har ett värde, och man kan uppleva saker och ha kul på precis vilken hoj som helst.
Det är simpel fråga om mind-set.

Virago 535: överstepräst bland Kalle Anka-hojarna.
Säg bara var jag skall hämta upp den, jag kommer att ha kul på den med.
 
Last edited:

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ingen.
Jag är absolut allätare, gränslös gourmand och hämningslös hojhamstrare.

Hopplös hoarder...? Ja fö fan!
Jag erkänner villigt. Jag samlar på mig renoveringsobjekt inför en pensionering ingen vet när den kan tänkas bli av.

Vansinne. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: jag är den ende som gör barn finds i mina egna lokaler.

Plocka ut några skivor karosseriplyfa för att byta väggar i en söndersparkad box och Hoppsan! där bakom står det en hoj...? Vad är det? Har jag en sådan?
Sålde inte jag den...?

Nej, vad dum jag är - så kan det ju inte vara.
Jag säljer ju aldrig något...


Alla cyklar har ett värde, och man kan uppleva saker och ha kul på precis vilken hoj som helst.
Det är simpel fråga om mind-set.
Virago 535: överstepräst bland Kalle Anka-hojarna.
Säg bara var jag skall hämta upp den, jag kommer att ha kul på den med.

Lustigt att du nämner den hojen (Viragon). En snubbe i ett annat fora hade problem med motorn på sin nyinköpta Virago 535. Där fanns det åsikter må jag säga och ursprunget i tråden glömdes totalt bort :D
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Lustigt att du nämner den hojen (Viragon). En snubbe i ett annat fora hade problem med motorn på sin nyinköpta Virago 535. Där fanns det åsikter må jag säga och ursprunget i tråden glömdes totalt bort :D

535an ja.. Minns Yamahas reklam i början på 90-talet, en bild på Mikael Rickfors sittandes på en Virago 535 i svart skinnpaj och försökte se tuff ut! Herrejösses, han måste ha fått mer deg än Snortbrandt med sina pinsamma spelreklamfilmer!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Men är inte Virrago 750 fulare ändå? 535 kan man ju bygga en Husqvarna cross av, bevisligen
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Går ALLTID bort: Glidare, custom, gynekologstolar, blysänken, whatever...förbehållslöst, oavsett märke och utförande...!

BMWs C1 och K1 är förstås, om möjligt, ändå mer otänkbara...

Min 50-öring!
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Jo Virago 750 och 1100 ser för bedrövliga ut! Dynan som är knappstoppad. Droppformade tank med för brant lutning. Hojen ser ut som man kört in i en vägg och styrkronan gett med sig. Påminner om en moppe, Yamaha Yankee! Ljuddämparna är vedervärdiga, där ändrören får McDonald's sugrör att se grova ut! Motorn med sina osymetriska kylflänsar och mysko vinkel mellan cylindrarna bara skriker FEL FEL!
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Vilken Ducati som helst. Åtminstone om jag måste stå för driftskostnader och reparationer.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Brukar se mig som en allätare även när det gäller hojar. Men då oftast hojar som ändamålsenliga. Cross/Enduro för banan/skogen, Motard för bus, RR för banan, Touringhoj för en resa genom alperna, Vespa för att smyga genom stan med, etc. Men jag hittar inga fack att placera valfri custom-hoj i. Tycker inte om utseendet, egenskaperna eller eventuell image som kommer med paketet. Valfri HD, Japs-custom får stå kvar hos tillverkaren.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top