Värde på en Honda vfr 750 -87?

Adamzki_

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2020
Ort
Borås
Hoj
Ingen nu
Fått erbjudande o köpa en fin vit 87a 4000 mil,men har noll koll vad en sån är värd? Finns ju ganska få till salu verkar det som , hoppas inte frågan hamna på fel ställe????
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
20' är ju styvt mycket.

Jag har bevakning på Blocket på just en sådan och jag skulle påstå att under 15' är mer rimligt.
Då har du ett toppex, men tänk på att det ändå är en 33år gammal hoj.
 

Vifferwheelie

Ny medlem
Gick med
29 May 2021
Hoj
Honda 750F VFR -86a
Jag har sett annonser på mint exemplar lågmilare på uppåt 45 000 men även fina på bilderna för runt 10 000. Det är en klassisk maskin så räkna med att värdet kommer att stiga förutsatt att den hålls i ordning.
Jag har en som totalt genomgången och ny lackerad kommer att vara till salu våren 2022. original renoverad Btw... Jag letar efter bromsskivor till framhjulet.. :)

Ägde en Honda 750four 76a fabriks borrad 836a en gång i tiden sålde den för 12 1986.. kolla vad de priserna har tagit vägen. Tycker inte att det är en särskilt vågad gissning att just de tidiga VFR kommer att bli högt värderade om några år.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Rätt mycket RC36 där.

RC24 som var aktuella -87 är ju ett helt annat djur. V4 förvisso, men enkelsving och andra förbättringar var ännu inte implementerade.

Nej, jag kvarstår nog på att mer än 15' ska du inte betala.
Men å andra sidan så är det ett år sen som det var aktuellt, så affären lär antingen vara gjord eller inte redan.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Rätt mycket RC36 där.

RC24 som var aktuella -87 är ju ett helt annat djur. V4 förvisso, men enkelsving och andra förbättringar var ännu inte implementerade.

Nej, jag kvarstår nog på att mer än 15' ska du inte betala.
Men å andra sidan så är det ett år sen som det var aktuellt, så affären lär antingen vara gjord eller inte redan.
Det var en 86,a o en 87,a åtminstonde och någon äldre än så.
 

Vifferwheelie

Ny medlem
Gick med
29 May 2021
Hoj
Honda 750F VFR -86a
Jag tar mig friheten att föreslå att du läser historien om VFR 'n sen är det ju så med prestanda maskiner de kräver att man mekar lite , i synnerhet äldre grejer. 4000 mil är ingenting för den Motorn. Den går lätt 14 med lite tlc. Som någon skrev så det svårt att hitta vissa delar. Hela kåpor t.ex. På plus sidan...Du får en hoj som går något så.... Grym väghållning , välbalanserad, unikt ljud, och lätt skruvad. Min har rullat 8000 mil. Finns inget att klaga på maskinellt.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top