TDM 900 startar ej

flostyle

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2020
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha TDM 900 2005
Skulle ha igång hojen efter vinteruppehållet, en Yamaha TDM 900 -05. Har underhållsladdat batteriet. När jag tryckte på startknappen lät startreläet ungefär som en leksakspistol och startmotorn gick ej. Bytte startreläet mot ett nytt och nu gick startmotorn väldigt svagt i någon sekund, men inte mer. Tänkte att batteriet kanske är kasst så satte dit ett nytt batteri, men det hjälpte inte. Startmotorn går inte alls, kommer något litet ljud från startreläet bara när jag trycker på startknappen.

Någon som har några idéer?
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag skulle börja kolla hur det är med kontakten mellan grejerna från batteri till startmotorn, kabelskor och jordningar till batteri, relä och startmotor. Sen skulle jag koppla en kabel direkt från batteriet som jag kan hålla mot stiftet för startkontakten på startreläet för att utesluta spänningfall i startkretsen.
 

nadako

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2014
Jag hade problem med dålig kontakt i start knappen på min tdm -08, så kolla även den. Det räckte med rengöring av kontaktytorna .

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

flostyle

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2020
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha TDM 900 2005
Provade att sätta tillbaka orginalreläet och hojen startade direkt. Verkar alltså som att när jag först bytte bara startreläet och tryckte på startknappen så hände något med detta relä. Ursprungsproblemet verkar ju iallafall ha varit ett kasst batteri.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top