Tyskland förbjuder nöjeskörning med MC!

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Bayern har förbjudit motorcykelåkning för nöjes skull!
Akutvårdplatser behövs för patienter drabbade av Concid-19
Hojåkare brukar som bekant ramla av sina hojar ibland:näsblod
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Det borde passa på att förbjuda

Rökning
Alkohol
Ducsha i badkar.
Samlag
Bilkörning
Gå i trappor
Mm

Egentligen borde man förbjudas att kliva upp ur sängen...
 

PwiththeD

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2017
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 640 -04
Låter vettigt, men du trampar nog folk på tårna, för nu måste de rationalisera sina beteenden. Alla andra gör ju dåliga saker därför kan jag också!!
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Fånigt... Då kan man ju lika bra förbjuda alla sorters nöjes relaterade saker som har skaderisk ju...
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Tur att man har 6 mil kul kurvig väg till jobbet en del dagar och att bilen är trasig.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tyskarna har ju mobbat hojåkare tidigare. De har till och med satt ut skyltar att sporthojar är ute och inte längre coola.
:hihi

View attachment 453147

Fast det står inte på skylten att SportHojar är ute.. :7peta
Även om somliga på SportHoj som inte gillar SportHojar tycker att SportHojar är ute på SportHoj ... :7peta

Fritt översatt står det ungefär DET ÄR UTE ATT BOMBA!

Min ordbok från 1992 översätter det med vrålköra.
Den mer vidsynte och motorcykelkunnige vet också att det går att vrålköra med vad som helst med motor.

Men eftersom ordboken har några år på nacken kanske det inte stämmer. För Sportler betyder bara idrottsman och inte även SportHoj som tyska motorcykeltidningar använder...

För min del varken bombar eller vrålkör jag. :)
Däremot håller jag inte hastigheten utan anpassar den efter förhållandena. :tummenupp
Tyvärr har vi för många Rasenfreunde som sett till att det inte är självklart med 100kph på landsvägen längre utan hastighetsbegränsningarna är satta efter hur bekvämt det är att ta kurvan i husbil... :(
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Är det därför han inte sitter på hojen, utan ligger bredvid....?
:crash :hihi

Nu vet juh alla, inklusive försäkringsbolag, att det bara är förare på SportHojar som kan ramla av! :7peta :fakta

För så är det, SportHoj = TjÖra IgJäLsEJ DiRecKT :fakta

För det går juh inte att vrålköra med en glidare och därmed heller inte ramla av! :crash :hej
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Är det därför han inte sitter på hojen, utan ligger bredvid....?
:crash :hihi

Stuntkille som impar, som show/stunt MX-förare, på nästa bild har han hoppat upp på hojen igen och påbörjar en spinnin wheelie ståendes på kutsen. :yoparty
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu vet juh alla, inklusive försäkringsbolag, att det bara är förare på SportHojar som kan ramla av! :7peta :fakta

För så är det, SportHoj = TjÖra IgJäLsEJ DiRecKT :fakta

För det går juh inte att vrålköra med en glidare och därmed heller inte ramla av! :crash :hej

Asså, polarens 535 är det läskigaste jag tagit kurvor med, och jag har aldrig varit särskilt rädd av mig, men det bojsänket vill jag inte köra på hörntänderna. Med gixxern så håller jag långt högre hastighet med inget drama alls. :D

Skulle jag ens försöka köra den där hemska hojen ens i närheten av hur jag kör ens min shiver skulle jag definitivt köra iJäL mEj DiREcKT!
Den enda räddande gracen med det fanstyget är att motorn är så slö att man måste jobba för att få upp den i fart. Något är fel med den med, så den toppar ut i 120 km/h. :hihi
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Nu vet juh alla, inklusive försäkringsbolag, att det bara är förare på SportHojar som kan ramla av! :7peta :fakta

För så är det, SportHoj = TjÖra IgJäLsEJ DiRecKT :fakta

För det går juh inte att vrålköra med en glidare och därmed heller inte ramla av! :crash :hej
Hahaha, Svedea....
Försäkra bilarna, båtarna, vovvarna, ja även hojarna men inte "dödsmaskinen".
Å då uppmanas jag även av SMC att försäkra hos dem...(?!)

-"Vi betalar (med kundernas pengar), även till klantarslen"...

https://m.youtube.com/watch?v=Uw37oaIGOJE


https://youtu.be/gL47_wP3uZk
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Det spelar ju ingen roll vad man personligen anser om customhojars duglighet , Försäkringsbolagen lär ju använda sig av statistik och fakta.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Asså, polarens 535 är det läskigaste jag tagit kurvor med, och jag har aldrig varit särskilt rädd av mig, men det bojsänket vill jag inte köra på hörntänderna. Med gixxern så håller jag långt högre hastighet med inget drama alls. :D

Skulle jag ens försöka köra den där hemska hojen ens i närheten av hur jag kör ens min shiver skulle jag definitivt köra iJäL mEj DiREcKT!
Den enda räddande gracen med det fanstyget är att motorn är så slö att man måste jobba för att få upp den i fart. Något är fel med den med, så den toppar ut i 120 km/h. :hihi

Ja, vi som vet förstår att det inte är SportHojen utan dess förare som är orsaken till att denne ramlar av! :)

Hahaha, Svedea....
Försäkra bilarna, båtarna, vovvarna, ja även hojarna men inte "dödsmaskinen".
Å då uppmanas jag även av SMC att försäkra hos dem...(?!)

-"Vi betalar (med kundernas pengar), även till klantarslen"...

https://m.youtube.com/watch?v=Uw37oaIGOJE


https://youtu.be/gL47_wP3uZk

De försäkrar klantarslen och 9 av 10 av dessa klantarslen är nöjda! :tummenupp

Klantarslen är alltså välkomna bara de inte försöker försäkra en SportHoj! :fakta

Det spelar ju ingen roll vad man personligen anser om customhojars duglighet , Försäkringsbolagen lär ju använda sig av statistik och fakta.

Nu kom du med en motsägelse. :7peta

Statistik och fakta är inte samma sak! :fakta

Folksam hade en nöjd helkund där de kunde se att den nöjda helkunden hade noll skadeärenden, inte bara på SportHojen, tiotals år tillbaka.:fakta
OM försäkringsbolaget hade använt statistik och/eller fakta hade de sett att denne kört SportHoj väldigt länge. Ändå höjdes premierna så att den nöjda helkunden nu varken är nöjd eller helkund! :fakta

Försäkringsbolagens logik när det gäller premiesättning är lika logisk som att en apa är lika bra som en börsmäklare på börsen! :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top