Exkludera Överflödiga diskussioner från Senaste dygnet?

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Sporthoj svämmas över av trådar och inlägg från forumdelen Överflödiga diskussioner. Jag tycker att det är tröttsamt när jag är hade för att läsa hojrelaterade trådar.
Kan ni inte ta bort den delen av inlägg som hämtas när vi klickar på Senaste dygnet?

De som inte vill missa något från Överflödiga diskussioner kan ju ha två flikar uppe, Senaste dygnet och Överflödiga diskussioner.

Tre trådar skulle kunna flyttas till Allmänt snack istället; Vad gjorde dig glad idag?, Vad gjorde dig arg idag? och Vad köpte du idag?. Eller så kan de ligga kvar.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Det jag kan göra med mina begränsade rättigheter är att flytta de tre trådarna du nämner sist.
Är detta övriga medlemmars önskan?
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Men då hamnar dom i "Allmänt motorcyklar & MC nyheter", vilket blir lite missvisande, lr?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
De handlar ju inte om motorcyklar, hur trevliga de än är :va

I långa loppet vore det kanske bättre att kunna välja bort att se Överflödiga diskussioner i nya inlägg?
Typ att man gör ett aktivt val genom att välja knapp eller att klicka i vad man vill se i sina inställningar.

Typ ha denna länk, för dem som inte vill se den delen av forumet:
https://www.sporthoj.com/forum/search.php?do=getnew&contenttype=vBForum_Post&exclude=3,96
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
De handlar ju inte om motorcyklar, hur trevliga de än är :va

I långa loppet vore det kanske bättre att kunna välja bort att se Överflödiga diskussioner i nya inlägg?
Typ att man gör ett aktivt val genom att välja knapp eller att klicka i vad man vill se i sina inställningar.

Typ ha denna länk, för dem som inte vill se den delen av forumet:
https://www.sporthoj.com/forum/search.php?do=getnew&contenttype=vBForum_Post&exclude=3,96

Jo jag förstår att dessa tre trådar inte hamnar helt rätt. För min del kan de då hellre ligga kvar och att jag slipper hela den forumdelen. Det blir svårt att få medhåll i frågan. Om man vänder på det, hur många vill att det ska vara som det är idag?

Det är var mycket politik tidigare i vintras och nu är det corona. Många avskyr Facebook men där har man möjlighet att sluta följa grupper helt eller dölja alla inlägg från en person helt eller i 30 dagar. Mitt Facebook-flöde är rätt ok efter justeringar.
Engelsmännen i mc-grupperna skriver mest om vad de ska skruva med nu när de sitter i karantän.
Ett amerikanskt Kawasakiforum är helt befriat från Corona-trådar vad jag kan se. Kollar bara Recent topics, det kanske finns i någon underliggande del som inte hämtas när jag uppdaterar. Skönt.
På Flashback följer jag endast en tråd. Ibland backar jag till Aktuella händelser. Även där är det fullt med coronatrådar så man får scrolla eller backa tillbaka till tråden jag följer.

Jag vill inte ta upp DrC som exempel men nu gjorde jag det. En förlust för några på sporthoj att han flyttade till Facebook.

En omröstning skapad av en moderator kanske är det mest rättvisande.

-Exkludera Överflödiga diskussioner från Senaste dygnet
-Behålla Öveflödiga diskussioner i Senaste dygnet

(Glöm vad jag skrev om de tre trådarna.)

Hur långt bort ligger möjligheten att själv välja vad man vill se?
 

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Nu är ni på väg in i samma präktighet som fick mig att lämna happymtb.
Herregud, hur jobbigt är det att skrolla förbi ett par trådar ni inte är intresserade av?
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Är det inte bara att gå in i de forum du är intresserad av?

Skickat från min H8324 via Tapatalk
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag har det gärna som det är, men jag skriver ju i alla möjliga trådar där jag känner att min visdom behöver spridas. Inte enbart sånt som gäller motorcyklar. Off-säsongen riskerar att dö om folk inte kan diskutera.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Nu är ni på väg in i samma präktighet som fick mig att lämna happymtb.
Herregud, hur jobbigt är det att skrolla förbi ett par trådar ni inte är intresserade av?

Det är inte "ett par" trådar. Det är många. För mig är detta ett motorcykelforum med byggen, resor, felsökning, tips och trix. Om det bara var ett par trådar skulle jag inte bry mig.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Är det inte bara att gå in i de forum du är intresserad av?

Skickat från min H8324 via Tapatalk

Det finns ca 20 forum som jag är intresserad av. Jag räknar inte med de lokala förutom Stockholm.
2-3 är jag ointresserad av. Två av dessa är rätt döda. Då är det ett ointressant kvar.
Så det är inte "bara".
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Jag har det gärna som det är, men jag skriver ju i alla möjliga trådar där jag känner att min visdom behöver spridas. Inte enbart sånt som gäller motorcyklar. Off-säsongen riskerar att dö om folk inte kan diskutera.

Haha! Det köper jag. Folk får gärna diskutera. Jag ville bara undersöka möjligheten att slippa se.
 

Kyrkratta

Medlem
Gick med
15 Mar 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki 1100
Aldrig sett funktionen tidigare men loggar sällan in, förstår vad Ts menar för det ser rörigt ut i Senaste dygnet jämfört med listorna man ser på Nyheter.

Politik och cornydiskussioner bör väl finnas men det räcker med en tråd åt varje ämne, annars flyr man Sporthoj liksom andra forum där OT tar över. Coronasnacket kan tas i en samlingstråd utan att läsvärdet påverkas, annars ser snart Sporthoj ut som Expressens sidor, hemskt tråkiga och deprimerande att besöka.

edit. Avdelningen, Om sporthoj.com - Frågor/Förslag, borde ligga under övriga diskussioner inte Mc-relaterade, bara en tanke till.
 
Last edited:

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Jag kan hålla med om att det blir lite väl mycket snack om Corona / samhällsutveckling för tillfället, men det kanske behövs för att hålla liv i ett forum idag. Däremot skulle man kanske kunna slumpa fram trådar från förra året, eller ännu äldre ? Finns säkert många kul och intressanta trådar som faller i glömska, men som kan förgylla forumet på nytt. (Gärna mc-relaterade)
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det positiva måste väl ändå vara att SportHoj tydligen nu är så livaktig att det finns en önskan att minska antalet inlägg! :tummenupp:)

Och tyvärr ökar jag på det med ännu ett ointressant inlägg i en tråd som inte borde behövas... :(

Ett tips kan vara att bara läsa det man tror kan vara intressant i trådar som man tror kan vara intressanta. :krama
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det finns ca 20 forum som jag är intresserad av. Jag räknar inte med de lokala förutom Stockholm.
2-3 är jag ointresserad av. Två av dessa är rätt döda. Då är det ett ointressant kvar.
Så det är inte "bara".

Det är väl det RN menar? Om du är intresserad av 20 stycken och det dessutom finns ytterligare en som du inte är intresserad av så låt bli att gå in på denna enda som inte intresserar?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Sporthoj för mig är lite som att ha sina polare på Facebook, men ibland slinker farmor in och vill säga något, samt att någon delar något löjligt man kunde ha sluppit. Men så är livet också, man får höra om gubben på jobbet som tjatar om sin trappa och kaffet är inte alltid bra, men överlag är jag nöjd! Men jag kan scrolla med hjärnan och ögonen, så låt det vara som det är :)
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Det är väl det RN menar? Om du är intresserad av 20 stycken och det dessutom finns ytterligare en som du inte är intresserad av så låt bli att gå in på denna enda som inte intresserar?

Ni menar så här:
Klicka in på forumkategori 1
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 2
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 3
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 4
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 5
Scrolla inläggen
Backa ut

Kategori 6
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 7
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 8
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 9
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 10
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 11
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 12
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 13
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 15
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 16
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 17
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 18
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 19
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 20
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Upprepa eller gör något vettigt istället.


Tack för hjälpen RN och Zoda. Case closed.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ni menar så här:
Klicka in på forumkategori 1
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 2
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 3
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 4
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 5
Scrolla inläggen
Backa ut

Kategori 6
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 7
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 8
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 9
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 10
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 11
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 12
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 13
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 15
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 16
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 17
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 18
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 19
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Kategori 20
Scrolla bland inläggen
Backa ut

Upprepa eller gör något vettigt istället.


Tack för hjälpen RN och Zoda. Case closed.

Hur ska man annars göra om man är intresserad av alla 20 kategorier? Det hjälper väl inte då att åtgärda kategori 21 som man ändå inte är intresserad av?
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nya Inlägg från alla forum förutom Överflödiga diskussioner & OT2


Spara ovanstående länk som genväg i din browser
:tummenupp

Vill du ha bort flera forumdelar än de så kolla på länken till en forumdel. Det finns siffra efter .php?
T.ex. om du vill slippa Gävleborgsforumet så är siffran 81. Dvs. det står .php?81
Lägg till den siffran i slutet av länken ovanför. Dvs. du lägger till ett ,81 på slutet där.
Så att hela länken ser ut som följande:
https://www.sporthoj.com/forum/search.php?do=getnew&contenttype=vBForum_Post&exclude=3,96,81
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top