Resultat 1 till 4 av 4
    Medlem Blond Bimbos avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Hoj
    2001 Yamaha XV535 Virago

Funderar på en Honda ANF 125cc - några åsikter om den?

Hej!

Jag funderar på att köpa en begagnad Honda ANF 125cc som ett alternativ till en vanlig trampcykel typ MTB för att köra till närbutiken och handla mm. Börjar väl bli lite halvslö.

Så jag tänkte kolla om det är någon på forumet som har ägt eller äger något liknande?

Så här ser den ut i vart fall ut för den som undrar (bilden är hotlinkad från nätet).

Medlem DampKids avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Hoj
    Många Hyndor
    Well, jag kom aldrig riktigt överens med min gamla Innova, i största allmänhet, och Hondas centrifugal/automatkoppling, i största synnerhet. Själv menar jag att vill man ha en shoppingmoppe av lite klass ska man nog titta på en med plan fotplatta. Cheesus vad många matkassar en sådan kan svälja...
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0221.JPG
Visningar:	18
Storlek:	321,7 KB
Id:	453123  
    A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Medlem Klosses avatar
    Reg.datum
    sep 2016
    Hoj
    BMW
    Honda ANF har rykte att vara det mest driftsäkra på två hjul som finns. Visst är det svårt att gilla utseendet, men jag tror den kan överraska som praktiskt transportmedel. Prova!

Float like a butterfly, sting like a bee TMax500s avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    Triumph Thruxton 2008, Triumph Tiger Sport 1050 2017, Triumph Sprint ST 2003 (till salu), Kawasaki J300 2014, Moto Guzzi Quota 1100 ES 2000 (såld, tyvärr....)
    Här har du en som kört mycket med ANF 125. Klicka på Motorcyklar och välj sedan i menyn.
    http://saarela.se/

PS. Såg en hel-cool i Grekland för några år sedan. Lackad med Honda Repsol-tema. Wave-skiva fram. Avgas från Akrapovic (antagligen lika dyrt som resten av scootern). Mullrade fram längs huvudgatan med sina 10 hästar och var coolast i stan. Så även en ful ankunge som ANF 125 kan bli en vacker (nåja, lite vacker...) svan.

EDIT: Hittade en liknande på nätet. Fast utan Akrapovic.

Klicka på bilden för en större version

Namn:	innova Repsol.PNG
Visningar:	7
Storlek:	281,5 KB
Id:	453138
    Senast redigerat av TMax500 den 2020-03-26 klockan 21:07.
    "Folk tror på det ena och det andra, det är Jesus och det är Gud å hela gängen där. Jag tror på IFK Göteborg, Frölunda och Liverpool."
    --Glenn Hysén--

"Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar."
    --Karl-Bertil Jonsson--

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag tycker den ser skitsnygg ut! Ja förutom avgassystemet då..

Escape Artist
Vill du annonsera ovan? Klicka här