Funderar på en Honda ANF 125cc - några åsikter om den?

Blond Bimbo

Ny medlem
Gick med
29 May 2015
Ort
Trekanten
Hoj
2001 Yamaha XV535 Virago
Hej!

Jag funderar på att köpa en begagnad Honda ANF 125cc som ett alternativ till en vanlig trampcykel typ MTB för att köra till närbutiken och handla mm. Börjar väl bli lite halvslö. :rodnar

Så jag tänkte kolla om det är någon på forumet som har ägt eller äger något liknande?

Så här ser den ut i vart fall ut för den som undrar (bilden är hotlinkad från nätet).

70534920.jpg
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Well, jag kom aldrig riktigt överens med min gamla Innova, i största allmänhet, och Hondas centrifugal/automatkoppling, i största synnerhet. Själv menar jag att vill man ha en shoppingmoppe av lite klass ska man nog titta på en med plan fotplatta. Cheesus vad många matkassar en sådan kan svälja...
 

Bifogat

  • IMG_0221.JPG
    IMG_0221.JPG
    321.7 KB · Visningar: 30

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Honda ANF har rykte att vara det mest driftsäkra på två hjul som finns. Visst är det svårt att gilla utseendet, men jag tror den kan överraska som praktiskt transportmedel. Prova! :)
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Här har du en som kört mycket med ANF 125. Klicka på Motorcyklar och välj sedan i menyn.
http://saarela.se/

PS. Såg en hel-cool i Grekland för några år sedan. Lackad med Honda Repsol-tema. Wave-skiva fram. Avgas från Akrapovic (antagligen lika dyrt som resten av scootern). Mullrade fram längs huvudgatan med sina 10 hästar och var coolast i stan. Så även en ful ankunge som ANF 125 kan bli en vacker (nåja, lite vacker...) svan.

EDIT: Hittade en liknande på nätet. Fast utan Akrapovic.

innova Repsol.PNG
 
Last edited:

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Klockren kärra. Haft ett par såna och matat mil med dom. Använt dom som pendlarhoj, semesterhoj, slipstreamare efter bilar mm på autobahn, etc.
Bl a som svepte jag i ett sträck 172 mil med den....ett jädrans tankande var det eftersom det är bara 3,7 liters tank


120513-9b2.jpg
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top