Kedjeskydd Suzuki GSX1250FA 2016.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Halloj

Jag går banne mig bet. Sökt svart kedjeskydd till min hoj (GSX1250FA). Verkar omöjligt hitta i hela världen och jag har ingen lust att lacka eller svarteloxera den nuvarande. Sökt tex. på "chain guard cover suzuki gsx1250fa". Tycker att den inte är okey i nuvarande "färg". Någon här bättre att hitta än jag tro?

s-l500.jpg
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Årsmodell?
Kanske passar ett från Bandit eller annan modell, du får smyga runt på Rosen med tumstock.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Årsmodell?
Kanske passar ett från Bandit eller annan modell, du får smyga runt på Rosen med tumstock.

2016. Jo, borde som du säger finnas till typ Bandit som passar för kan ju inte tro att mitt skydd är så unikt. För mig att jag sett någon tråd där en länk las ut där man kunde söka på sin hoj så kom det upp alla andra hojar delen passade till. Merci igen :)
 

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Kör utan

Skickat från min moto g(7) via Tapatalk
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F

Strålande :) Har givetvis letat där men inte på Bandit. Den passar Bandit till 2012... Min är en 2016 men min modell kom ju tidigare och inte fasiken har dom bytt kedjeskydd mellan årsmodellerna tror jag. Lär ju passa. Men står Bandit på den. Hmmmm Egentligen kanske ganska ballt det står det? Var ju precis så jag vill att den ska se ut... Stort tack! :)
 
Last edited:

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Min Bandit 1200 har en sving från Bandit 1250 2014 monterad. Har svårt att tro att dom ändrat på den om man sett historiskt hur ofta Suzuki har ändrat på komponenterna. Däremot är svingen för 1250 några cm längre än svingen för 1200 fick jag klart för mig då jag uppgraderade. Trots det passade original kedjeskydd även på den nya svingen.


Edit: din hoj är ju egentligen en helkåpad Bandit :)
 
Last edited:

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Min Bandit 1200 har en sving från Bandit 1250 2014 monterad. Har svårt att tro att dom ändrat på den om man sett historiskt hur ofta Suzuki har ändrat på komponenterna. Däremot är svingen för 1250 några cm längre än svingen för 1200 fick jag klart för mig då jag uppgraderade. Trots det passade original kedjeskydd även på den nya svingen.

Håller med dig det borde lira men min är ju ingen "Bandit". Bandit heter väl GSF och min GSX? Sen står det på ebay passar till: "Chain Guard Suzuki Bandit GSF1250S 07-12 GSF 1250 SA 07-16 GSX1250FA 61311-27E20" Vet inte än vilket spann "61311-27E20" är och om min är inom det. Söker febrilt i Haynes just nu. Anar även en liten klack på det svarta skyddet vid hålet längst bak som jag inte har på mitt (tror jag). Grrrrr Hur svårt kan/bör sånt här vara? :va
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Eftersom kedjeskyddet sitter ovanför svingen, kommer inte "klacken" att vara i vägen. Infästningen är i två öron på svingens ovansida. Det jag sett är att GSF1250 och GSX1250 har samma sving. Som jag skrev, det är en helkåpad Bandit. Jämför dom så ser du att det egentligen är samma hoj.

Skärmklipp.JPG
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Eftersom kedjeskyddet sitter ovanför svingen, kommer inte "klacken" att vara i vägen. Infästningen är i två öron på svingens ovansida. Det jag sett är att GSF1250 och GSX1250 har samma sving. Som jag skrev, det är en helkåpad Bandit. Jämför dom så ser du att det egentligen är samma hoj.

View attachment 453115

Först och främst vill jag tacka för ditt stora engagemang. Heljuste du grottat ner dig i mitt "problem" och jag har nu även lärt mig en del nytt. Måste få in i skallen att jag egentligen har en Bandit (gamla hundar sitta) :tummenupp

Klacken jag tänkte på var den lilla man kan skönja på själva kedjeskyddet på "flärpen" med skruvhålet ifall den tar i svingens fäste (flärp). Var enklare när man hade 70-tals hojar på något sätt och gäller väl samma sak med bilar idag. Det lutar nog åt att jag beställer hem den du länkade till. Kostar en del men som hojåkare skyr man väl inga kostnader som min "dam" brukar säga. Lite OT men kolla länken vad jag såg på tal om kostnad på Tradera igår en tomburk gick för. Tänker att "det är dum som betalar" men då kastar jag väl lite sten i glashus :)

https://www.tradera.com/item/2949/391317212/o-boy-blabars-oboy

Hör av mig hur det fortlöpte :yoparty
 
Last edited:

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Fegade ut och köpte det som bilden visar. Var mycket billigare men om det blir billigare i längden återstår att se :gnissla

Nu är min fråga till er vad ni vet/tror er veta vad som är bäst att få den svart eller för den delen röd kanske som hojen går i? Eloxering, lacka, dippa, etc. (är ju lite utsatt ställe) Tänkte lämna bort jobbet till någon firma ställe som kan göra det bättre än mina förmodligen taffliga försök på egen hand :D

Bockar och bugar från playa de la Tyresö

s-l500.jpg
 
Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Fegade ut och köpte det som bilden visar. Var mycket billigare men om det blir billigare i längden återstår att se :gnissla

Nu är min fråga till er vad ni vet/tror er veta vad som är bäst att få den svart eller för den delen röd kanske som hojen går i? Eloxering, lacka, dippa, etc. (är ju lite utsatt ställe) Tänkte lämna bort jobbet till någon firma ställe som kan göra det bättre än mina förmodligen taffliga försök på egen hand :D

Bockar och bugar från playa de la Tyresö

View attachment 453154

Du kan ju applicera vinylfolie i valfri färg, inga svåra ytor att montera.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Tack för svar :) Är det reptåligt? Är ju lite utsatt ställe för skit det sitter...

Hyggligt reptåligt, finns ju olika kvalisorter från billigt till bra. Men man behöver ju inte använda tvättsvampen med grön scotchbrite just där.......
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top