Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 81
    Medlem Jonas_Västeråss avatar
    Reg.datum
    mar 2016
    Hoj
    2001 Honda 650 Transalp. Honda 1000cbf 2008
    Sitter man utan skulder i en jolle på Östersjön i 25 s/m så sitter man inte säkert i båten

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av Jonas_Västerås Visa inlägg
    Sitter man utan skulder i en jolle på Östersjön i 25 s/m så sitter man inte säkert i båten
    Så länge man inte säljer båten klarar man sig från förluster.

Kan vara sagt med viss sarkasm.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Citat Ursprungligen postat av Jonas_Västerås Visa inlägg
    Då skall du prova att sitta i båten ute på Vänern eller Vättern.. Östersjön e rena lugn vattnet då

Medlem Jonas_Västeråss avatar
    Reg.datum
    mar 2016
    Hoj
    2001 Honda 650 Transalp. Honda 1000cbf 2008
    Har trollingfiskat på vänern när det var 13s/m var inte roligt.Jag har även trollat en del på Vättern, sjön är inte rolig om det blåser över 8/sm Kan tillägga att mitt svar var lite för att göra sig lustig.
    Senast redigerat av Jonas_Västerås den 2020-03-27 klockan 17:43. Anledning: Var 13 s/m inte 17

Medlem
    Reg.datum
    aug 2019
    Hoj
    Ingen ännu.
    Jäkla sura tider, tänkte köpa min första MC denna säsong men vet inte hur man ska agera nu.

Den jag kollat på kostar ca 65.000 kr bara dock, ny. Har inget lån förutom bolån så de jag tänkte göra var att lägga in 20k och sedan betala av resten, gillar och ha buffert på konto därav avbetalning och med relativ låg bokostnad så känns de inte allt för dåligt, cykeln borde inte bli värd 0?

Hur ska man tänka? Vill ju köra min första säsong nu i vår/sommar

Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Honda CBR900RR Fireblade & en Honda CBR1100XX Blackbird
    Citat Ursprungligen postat av SkugganMC Visa inlägg
    Jäkla sura tider, tänkte köpa min första MC denna säsong men vet inte hur man ska agera nu.

Den jag kollat på kostar ca 65.000 kr bara dock, ny. Har inget lån förutom bolån så de jag tänkte göra var att lägga in 20k och sedan betala av resten, gillar och ha buffert på konto därav avbetalning och med relativ låg bokostnad så känns de inte allt för dåligt, cykeln borde inte bli värd 0?

Har du låga omkostnader och fast jobb som inte ser ut att sluta inom närmaste året så kör på. Samma sak ifall du har utbildning inom ett yrke som inte kommer att drabbas lika hårt. Som exempel är man sopåkare så kommer ditt jobb inte att försvinna bara för att det är pandemi. Det kommer att finnas där även om hela ekonomin skulle krascha.
    Har du en bransch som är osäker eller riskerar att bli det så räkna med det faktumet i bufferten och köp därefter.
    Glöm inte tagga era bilder på Instagram:
    #Sporthoj
    #McSommar
    #McSverige

Medlem
    Reg.datum
    aug 2019
    Hoj
    Ingen ännu.
    Citat Ursprungligen postat av Wiseguy Visa inlägg
    Har du låga omkostnader och fast jobb som inte ser ut att sluta inom närmaste året så kör på. Samma sak ifall du har utbildning inom ett yrke som inte kommer att drabbas lika hårt. Som exempel är man sopåkare så kommer ditt jobb inte att försvinna bara för att det är pandemi. Det kommer att finnas där även om hela ekonomin skulle krascha.
    Har du en bransch som är osäker eller riskerar att bli det så räkna med det faktumet i bufferten och köp därefter.
    Jobbar med asfalt, känns som vägar kommer behövas bättras på i framtiden med så man kanske ska slå till ändå

Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Honda CBR900RR Fireblade & en Honda CBR1100XX Blackbird
    Jobbar med asfalt, känns som vägar kommer behövas bättras på i framtiden med så man kanske ska slå till ändå
    Sitter du på C-kort, YKB och arbete på väg är det lugnt med jobb.
    Det är nog lugnt även om du bara knegar i ett asfaltlag. Vägar behöver byggas och fixas framöver med.
    Glöm inte tagga era bilder på Instagram:
    #Sporthoj
    #McSommar
    #McSverige

Medlem
    Reg.datum
    aug 2019
    Hoj
    Ingen ännu.
    Citat Ursprungligen postat av Wiseguy Visa inlägg
    Sitter du på C-kort, YKB och arbete på väg är det lugnt med jobb.
    Det är nog lugnt även om du bara knegar i ett asfaltlag. Vägar behöver byggas och fixas framöver med.
    Ja, sen finns ju alltid a-kassa och försäkring där igenom om de skulle skita sig ändå, varit med x antal år så borde klara mig dom månaderna annars (tror de är 7 månader med 80%).

Men som du säger så bör asfalten tugga på, även utejobb där så drabbas inte lika hårt som vissa andra branscher men vi får hoppas de reder ut sig snart så de kan bli som vanligt igen.

Småvild Plasts avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Hoj
    Xvz1300tf 99 xt660r 08
    Jag jobbade också i asfaltsläggar svängen men jag slutade eftersom jag inte hade tid över till att köra hoj!
    Det skall knastra när man ramlar inte skramla.

Proud to be a redneck!

Medlem
    Reg.datum
    aug 2019
    Hoj
    Ingen ännu.
    Citat Ursprungligen postat av Plast Visa inlägg
    Jag jobbade också i asfaltsläggar svängen men jag slutade eftersom jag inte hade tid över till att köra hoj!
    Haha jo de blir saftiga pass under säsongen där!

Medlem Micke Rs avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Hoj
    8 singlar och 4 par -44 till -13
    Om krisen blir långvarig och slår hårt mot privatekonomin lär väl priserna som verkligen betalas på begagnatmarknaden att sjunka. Är du tvingad att sälja får du acceptera att folk prutar. Men vi kanske inte är där än. Tror att många kommer att vänta med att byta till ny hoj eller köpa begagnat i stället för nytt.
    Jämför med hästpriserna under finanskrisen. När det blev svårare att låna, fick folk spara till en häst så marknaden dog tills dom sparat i hop tillräckligt. Uppfödarna stog med flera års produktion i lager som bara kostade. Även om det inte gick lika långt som på Irland. Där släpptes många hästar ut på vägarna vind för våg, eftersom ägarna inte hade råd med foder.
    Själv hade jag tänkt byta till en fräschare racebuss. Men nu är det osäkert om det blir nån säsong, redan inställda tävlingar. Blir det riktigt uselt lär det bli lägre priser på begagnade transportfordon.
    Senast redigerat av Micke R den 2020-03-27 klockan 09:25.
    Racing is the process of turning money into noise.

fleece fleeces avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Hoj
    Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
    Om det blir långvarig kris och mycket dålig försäljning av nya cyklar.
    Då kan hyffsat nya och bra begagnat stå sig bra i pris när det blir bättre tider pga att det inte finns så mycket ute på marknaden.

Trygghetsnarkoman H_____Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939

Köp förfan Krisen är här om vi slutar leva. Du sitter nog tämligen tryggt i båten då staten historiskt prioriterar infrastruktur under dåliga tider.

Själv så tänker jag dra mitt strå till stacken och köpa mc till sambon då vi inte kommer iväg på ngn semester utomlands.
    Föredettingar: Bmw 650 Funduro, Bmw r1150r rockster, Bmw F800ST, Yamaha 660 XTX, Bmw x-moto, Suzuki GSR 600, Bandit 1250, Yamaha FZ1, Ducati Hyperstrada

Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    I den takt som riksbankerna trycker nya pengar och därmed skapar inflation så är jag inte så säker på att pengar på ett bankkonto är mer ekonomiskt än en MC i garaget.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Har man is i magen nån vecka tror jag att handlarna kommer med fler erbjudanden än nu. Jag vet inte hur dealen brukar se ut mellan handlare och importörer om handlaren nånsin äger motorcyklarna eller om de bara förmedlar affären. Om handlarna köper hojarna lär det svida i en del plånböcker.

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Har man is i magen nån vecka tror jag att handlarna kommer med fler erbjudanden än nu. Jag vet inte hur dealen brukar se ut mellan handlare och importörer om handlaren nånsin äger motorcyklarna eller om de bara förmedlar affären. Om handlarna köper hojarna lär det svida i en del plånböcker.
    Handlarna beställer hem hojarna och betalar dem. Sedan har de väl kanske 7-10% på själva hojens grundpris, 20-40% på tillbehörspaket och fabriksutrustning och minst 50-60% på kläder och övriga tillbehör.

Väl kända "branschhemligheter". Och alla fattar varför handlaren vill att man köper en dyr hoj med alla tillval ikryssade... Fina Lokalen skall betalas, alla löner och lager likaså.

Jag påstår att den som har is i magen kan göra en bra affär efter midsommar - handlarna har köpt årets maskiner och måste bli av med dem.
    Buy quality, cry once.

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    I den takt som riksbankerna trycker nya pengar och därmed skapar inflation så är jag inte så säker på att pengar på ett bankkonto är mer ekonomiskt än en MC i garaget.
    Trycker Riksbankerna pengar? Det är knappast så att bristen på pengar är problemet i samhället idag.
    Buy quality, cry once.

Trygghetsnarkoman H_____Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Det kommer såklart komma förmånliga erbjudanden inom kort. Utgår från att handlarna har lång kredittid på hojarna 90 dagar eller mer.
    Föredettingar: Bmw 650 Funduro, Bmw r1150r rockster, Bmw F800ST, Yamaha 660 XTX, Bmw x-moto, Suzuki GSR 600, Bandit 1250, Yamaha FZ1, Ducati Hyperstrada

Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Trycker Riksbankerna pengar? Det är knappast så att bristen på pengar är problemet i samhället idag.
    Såklart att någon skulle göra halmgubbe av det.
    Nej, digitala pengar trycks väl inte direkt i formel mening utan det var en omskrivning av ökad penningmängd.

Korrekt, bristen på pengar är inte problemet idag men det räddar börsens fall, det stoppade den fallande obligationsmarknaden. Åtminstone tillfälligt.

Flyttar man kvicksilveröret i termometern när någon klagar på att det är kallt så kommer alltid några sluta klaga på att det är för kallt. Åtminstone tillfälligt.

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag tror moln är det svåraste väderrelaterade fenomen jag kört i. Finns liksom inget sätt att behålla sikten i mer än en mikrosekund. Lägger igen visiret i sam [...]

blueridge
Vill du annonsera ovan? Klicka här