Ingen som är av med en KTM 690 SMR

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Rullar en i Landskrona nu, med en förare som inte kan handskas med den, har helt fel kläder, jeans, gympaskor och jacka med stor pälskrage...

Jag har reg.nr börjar på JRU...
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Rullar en i Landskrona nu, med en förare som inte kan handskas med den, har helt fel kläder, jeans, gympaskor och jacka med stor pälskrage...

Jag har reg.nr börjar på JRU...

Landskrona... #Flashbacks


10 sidor med försvunna KTMer, från de senaste två åren bara. #försäkringsbolagenbaraskinnaross
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
TS skriver citat Jag har reg.nr börjar på JRU... slut citat
Då är det väl bara att kolla om numret går till en KTM690. Om du har siffrorna.
https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb
Du kan också se vem som är ägare. #
Själv kör jag Busan mellan garaget och hem ibland i jeans, gympaskor, T-shirt och hjälm.
Det går i ungefär samma fart som jag har på trampcykel....
Och med större "moped" kan jag tänka mig att man slarvar med klädseln.
När man tex. ska lämna in Kåtten för service.
På sommaren ser jag då och då folk på större hojar än KTM 690 i jeans, gympaskor, T-shirt och hjälm.
Förare och passagerare.

# Och är det Agda Hen på Orust som är ägare betyder det inte att Kåtten är stulen.
Bara att mormor 80 år med A-kort sedan 1959 lånat ut den till barnbarnet i Landskrona. :D

Jag fick kritik på SH för jag reagerade mot att en GSX-R 750 såldes
av en man som inte ägde en GSX-R 750 när jag kollade på Transportstyrelsen.
https://www.sporthoj.com/forum/show...c-relaterat)&p=6447992&highlight=#post6447992
läs inlägg # 7792 ner till inlägg #7799
 
Last edited:

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Japp, 15 år sedan.

Här 25 sidor att läsa in sig på:

https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?81416-Aprilia-mille-i-Landskrona&highlight=adnan

Man kan fråga sig vad samhället åstadkommit under dessa 15 år för att rätta upp situationen.
Eller har den förvärrats...?

Där var tråden också ja. Jag var 17 år då och satt som klistrad och läste. Minns det tydligt. Har kvar bilderna på banditerna där dom posear på en disk någonstans tillomed.

Samhället har definitivt inte blivit bättre på den punkten, det vet både du och jag. Men mer om det i en annan tråd :)
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
@comeback:

Tror du inte att jag har koll på flera faktorer som inte behöver nämnas?

Jag tror inte du tittar dig om över axeln var 10e meter på din "Busa".

Du kör nog inte samma tre varv runt centrala Landskrona på väg hem heller?
Eller försöker få upp den på bakhjulet gång efter gång utan att lyckas, ( hur det nu
är möjligt på en SMR 690)?

Eller missar växlar hela tiden....

Givetvis har jag kollat att det är en sådan hoj reg.nr. går till. Och ej ännu reggad som
stulen. Man alla har inte sina hojjar där dom bor.

Tror inte heller att du ofta får Polisjag heller på väg till garaget, eller?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
@comeback:

Tror du inte att jag har koll på flera faktorer som inte behöver nämnas?

Jag tror inte du tittar dig om över axeln var 10e meter på din "Busa".

Du kör nog inte samma tre varv runt centrala Landskrona på väg hem heller?
Eller försöker få upp den på bakhjulet gång efter gång utan att lyckas, ( hur det nu
är möjligt på en SMR 690)?

Eller missar växlar hela tiden....

Givetvis har jag kollat att det är en sådan hoj reg.nr. går till. Och ej ännu reggad som
stulen. Man alla har inte sina hojjar där dom bor.

Tror inte heller att du ofta får Polisjag heller på väg till garaget, eller?

Nej. För då ha ju en kontakt med ägaren löst det hela.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
TS skriver citat Jag har reg.nr börjar på JRU... slut citat
Då är det väl bara att kolla om numret går till en KTM690. Om du har siffrorna.
https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb
Du kan också se vem som är ägare. #
Själv kör jag Busan mellan garaget och hem ibland i jeans, gympaskor, T-shirt och hjälm.
Det går i ungefär samma fart som jag har på trampcykel....
Och med större "moped" kan jag tänka mig att man slarvar med klädseln.
När man tex. ska lämna in Kåtten för service.
På sommaren ser jag då och då folk på större hojar än KTM 690 i jeans, gympaskor, T-shirt och hjälm.
Förare och passagerare.

# Och är det Agda Hen på Orust som är ägare betyder det inte att Kåtten är stulen.
Bara att mormor 80 år med A-kort sedan 1959 lånat ut den till barnbarnet i Landskrona. :D

Jag fick kritik på SH för jag reagerade mot att en GSX-R 750 såldes
av en man som inte ägde en GSX-R 750 när jag kollade på Transportstyrelsen.
https://www.sporthoj.com/forum/show...c-relaterat)&p=6447992&highlight=#post6447992
läs inlägg # 7792 ner till inlägg #7799

Alltid trevligt när någon försöker hjälpa kollektivet så skall någon annan ifrågasätta. Det kan ju vara så att denna Adnan-kopia är världens bästa kille som hjälper sin sjuke far men att felsöka ett okänt problem på hans motorcykel, eller så är det en värdelös smågangster. Enligt dig kan man tro att det är 50% chans åt vardera hållet. På samma 50% chans har jag att vinna en miljon på Lotto, antingen vinner jag eller så vinner jag inte...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Nej. För då ha ju en kontakt med ägaren löst det hela.

Kan du inte bara lägga ner, istället för att sitta och tjata emot som en trotsig unge. Silverwolf kände väl inte att han behöver lägga tid på ytterligare signalement, som Adidasbyxorna tex..

Sånt här brukar vara väldigt tydligt vad det handlar om, precis lika tydligt som din Busafärd i jeans. Fast tvärtom.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Japp, 15 år sedan.

Här 25 sidor att läsa in sig på:

https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?81416-Aprilia-mille-i-Landskrona&highlight=adnan

Man kan fråga sig vad samhället åstadkommit under dessa 15 år för att rätta upp situationen.
Eller har den förvärrats...?

- Jag läste den tråden och undrar förstås hur det slutade? Åkte någon dit o spöade upp skitungarna eller hände något annat? Tråden avslutades innan upplösningen var redovisad liksom.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
- Jag läste den tråden och undrar förstås hur det slutade? Åkte någon dit o spöade upp skitungarna eller hände något annat? Tråden avslutades innan upplösningen var redovisad liksom.

Vi är långt från ämnet, men du citerade mig och det hela är ett intressant exempel på vad som händer när rättsvårdande myndigheter abdikerar och närmast flyr från ett område.

Adnan Ganster och folket runt honom fick tillslut hårt tryck mot sig av polisen - men inte förrän folk hade kört ihjäl sig/blivit invalidiserade.

Sedan fick polisen annat att göra, men kulturen som innefattar buskörning med annans fordon fanns kvar och snart började folk dö igen.



Den man som nyligen dömts för att ha kört ihjäl en äldre man vid en busshållsplats i Landskrona, är nu återigen misstänkt för en liknande olycka.

Det var i fredags kväll som en kvinna blev påkörd av en motorcykel på ett övergångsställe i Landskrona.

Föraren smet sedan från platsen.

– Jag kan inte gå in på detaljer, men det är flera uppgifter som pekar mot 20-åringen, säger Patrik Prahl, inre befäl vid polisen i Helsingborg.

Kvinnan skadades allvarligt och vårdas nu på SUS i Lund.

20-åringen har hållit sig undan sedan olyckan i fredags.

– Han är efterlyst, mer än så kan jag inte säga, säger som Patrik Prahl.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/smitningsdomd-misstankt-pa-nytt


Sedan eskalerade bilvåldet ytterligare i Landskrona och polisen började köra ihjäl folk på övergångsställen:

https://www.nsd.se/nyheter/polis-doms-for-dodsolycka-pa-overgangsstalle-nm4642508.aspx



It's a mess.


Varenda jävel som gjort lumpen eller bara bläddrat i ett sådant därnt historiemagasin i butiken vet att det kostar bblloodd att ta tillbaka terräng man givit upp. Att stänga ner den lokala polisnärvaron i en hel stad och förlita sig på att helsinborgarna skall klara bägge orterna är som att bara be om problem. Alla vet att det funkar så.

Utom myndigheten.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top