Covid-19 viktig information!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ungefär 125 tar livet av sig varje månad i Sverige.
Ungefär 125 dör av fallolyckor varje månad i Sverige.
Ungefär 250 dör av alkoholskador varje månad i Sverige.
Ungefär 1900 dör av tumörer varje månad i Sverige.
Ungefär 2500 dör av problem i cirkulationsorganen varje månad i Sverige.
Ungefär 1000 dör av rökning varje månad i Sverige.
Ungefär 21 dör i trafiken varje månad i Sverige.
Ungefär 200 dör direkt av säsongsinfluensan varje år, och 700-1000 till av sjukdomar relaterade till den, i Sverige.

Och nu har 8 pers dött av en dunderförkylning som får hela världen att stanna. Gissningsvis så kommer fler att ta livet av sig pga depression eller dö av stress orsakad av hysterin kring det här. Det är ju inte digerdöden som har kommit tillbaka :fakta

Det positiva är väl att folk tvingas tänka till på det moderna samhällets sårbarhet, personlig hygien och konsekvensen av att i 30 år metodiskt ha avvecklat Försvarsmakten, civilförsvaret och därmed totalförsvaret. Hade vi haft samma organisation som vi hade i slutet på 80-talet så hade vi kunnat stampa fram ett stort antal krigssjukhus som hade kunnat ta hand om sjuka, med 630 respiratorer tex.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
26e58c39b3ff95d71448eb676a29ef9a.jpg
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Härligt med någon som håller sig till ämnet! :tummenupp

Ride Motorcycles

Ride Motorcycles

Ride Motorcycles

Ride Motorcycles

Ride Motorcycles

Ride Motorcycles

Ride Motorcycles

Håller med, Hysterin är total worldwide.... Det är klart att vi/världen skall vidta åtgärder men det vi ser nu skadar samhället asevärt mer än om vi skulle släppa viruset fritt men med normala hygienåtgärder...
 

ulpe

Ny medlem
Gick med
26 May 2017
Ort
08
Hoj
NC700X-12 Tidigare: Skyteam Dax125-12, MT07-14, GSXS1000-17
Ge det två månader så kan du nog lägga till 3st 0:eek:r på antal dödsfall i sverige.

Getinge är ett svenskt börsbolag, ett par mc-minuter från mcdonalds sveavägen. Åk dit och fråga varför de ska tillverka 500 respiratorer till Italien, medan Sverige pytsar in miljarder i SAS.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kollar man på lite statistik så ser det inte så bra ut just nu.
Dippen på kurvan är när Kina började få kontroll på situationen, sen kom Europa in i matchen...

Corona.jpg
Tagen från denna sida:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Sen kan man ju alltid argumentera att siffrorna är felaktiga och alla testas inte. Det stämmer nog till en viss grad. Kina testade väl mestadels folk som kom till sjukhusen och inte de som var hemma. Sverige gör ju samma sak just nu.

Edit: Hade det varit ett bänkpapper så ser ni att turbon börjar ladda vid 3500 rpm och sen drar det iväg...
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Håller med, Hysterin är total worldwide.... Det är klart att vi/världen skall vidta åtgärder men det vi ser nu skadar samhället asevärt mer än om vi skulle släppa viruset fritt men med normala hygienåtgärder...

Vad tror du händer med ett samhälle som får så många svårt sjuka samtidigt att sjukvården kollapsar? När corona sjuka gamlingar och multisjuka lämnas döende i långa?

Jag känner mig trygg att i Sverige lyssnas det på kompetenta experter i detta fall.

Känner mig också trygg i att kunna utgå från att du inte har kompetens att veta bättre än de kompetenta experterna.

Facit kommer vi i bästa fall få i efterhand.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Getinge är ett svenskt börsbolag, ett par mc-minuter från mcdonalds sveavägen. Åk dit och fråga varför de ska tillverka 500 respiratorer till Italien, medan Sverige pytsar in miljarder i SAS.

Varför konfrontera Getinge?
Dom har en beställare, som betalar vad det kostar.

Fråga istället våra svenska politiker varför det inte står 500 nya respiratorer klara att ta i bruk, förrådsställda sedan strax efter förra pandemin - där ALLA° var överens om att vi kom billigt undan, och samma ALLA nickade jakande till utsagan "nästa gång kan det bli mycket värre."

Nå, nu är det "nästa gång," matchen pågår - men vi är inte ens ombytta.
Ställ dem tillsvars som skickat ur nationen på nattgammal is utan isdubbar.



°ALLA innefattar inte våra vaccininducerade narkoleptiker. Dom har en annan åsikt.
Det var dock någon part i målet som "kom billigt undan" där med...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vad tror du händer med ett samhälle som får så många svårt sjuka samtidigt att sjukvården kollapsar? När corona sjuka gamlingar och multisjuka lämnas döende i långa?

Jag känner mig trygg att i Sverige lyssnas det på kompetenta experter i detta fall.

Känner mig också trygg i att kunna utgå från att du inte har kompetens att veta bättre än de kompetenta experterna.

Facit kommer vi i bästa fall få i efterhand.

Ride Motorcycles

Ride Motorcycles

Ride Motorcycles

Ride Motorcycles

Allt annat är ämnesflykt och kan spridas i andra trådar! :smasha:smasha:smasha:7peta:7peta:7peta:fakta:fakta:fakta
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Kollar man på lite statistik så ser det inte så bra ut just nu.
Dippen på kurvan är när Kina började få kontroll på situationen, sen kom Europa in i matchen...

View attachment 453010
Tagen från denna sida:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Sen kan man ju alltid argumentera att siffrorna är felaktiga och alla testas inte. Det stämmer nog till en viss grad. Kina testade väl mestadels folk som kom till sjukhusen och inte de som var hemma. Sverige gör ju samma sak just nu.

Edit: Hade det varit ett bänkpapper så ser ni att turbon börjar ladda vid 3500 rpm och sen drar det iväg...


Gillar din liknelse. :crash
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Vad tror du händer med ett samhälle som får så många svårt sjuka samtidigt att sjukvården kollapsar? När corona sjuka gamlingar och multisjuka lämnas döende i långa?

Jag känner mig trygg att i Sverige lyssnas det på kompetenta experter i detta fall.

Känner mig också trygg i att kunna utgå från att du inte har kompetens att veta bättre än de kompetenta experterna.

Facit kommer vi i bästa fall få i efterhand.

Kan inte säga emot dig. Helt riktigt har de kompetenta experterna bättre kompetens än mig:)
Men, sjukvården omfördelar de fåtaliga resurser de har till coronapatienter vilket enligt andra kompetenta experter kommer göra mer skada än nytta inom sjukvården då andra mer livskraftiga patienter kommer få sätta livet till.

Men - frågan är otroligt komplex och som du säger - ingen har facit.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Kan inte säga emot dig. Helt riktigt har de kompetenta experterna bättre kompetens än mig:)
Men, sjukvården omfördelar de fåtaliga resurser de har till coronapatienter vilket enligt andra kompetenta experter kommer göra mer skada än nytta inom sjukvården då andra mer livskraftiga patienter kommer få sätta livet till.

Men - frågan är otroligt komplex och som du säger - ingen har facit.

Håll er till ämnet! :mad:

:smasha:smasha:smasha

:7peta:7peta:7peta

:fakta:fakta:fakta

Ride Motorcycles

Ride Motorcycles

Ride Motorcycles

Ride Motorcycles

20200317_173756.jpg
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ungefär 125 tar livet av sig varje månad i Sverige.
Ungefär 125 dör av fallolyckor varje månad i Sverige.
Ungefär 250 dör av alkoholskador varje månad i Sverige.
Ungefär 1900 dör av tumörer varje månad i Sverige.
Ungefär 2500 dör av problem i cirkulationsorganen varje månad i Sverige.
Ungefär 1000 dör av rökning varje månad i Sverige.
Ungefär 21 dör i trafiken varje månad i Sverige.
Ungefär 200 dör direkt av säsongsinfluensan varje år, och 700-1000 till av sjukdomar relaterade till den, i Sverige.

Och nu har 8 pers dött av en dunderförkylning som får hela världen att stanna. Gissningsvis så kommer fler att ta livet av sig pga depression eller dö av stress orsakad av hysterin kring det här. Det är ju inte digerdöden som har kommit tillbaka :fakta

Det positiva är väl att folk tvingas tänka till på det moderna samhällets sårbarhet, personlig hygien och konsekvensen av att i 30 år metodiskt ha avvecklat Försvarsmakten, civilförsvaret och därmed totalförsvaret. Hade vi haft samma organisation som vi hade i slutet på 80-talet så hade vi kunnat stampa fram ett stort antal krigssjukhus som hade kunnat ta hand om sjuka, med 630 respiratorer tex.

Det där är lika logiskt resonemang som att börja räknat antalet motorcykelolyckor i januari och sedan dra slutsatser och påståenden baserat på den iakttagelsen.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det där är lika logiskt resonemang som att börja räknat antalet motorcykelolyckor i januari och sedan dra slutsatser och påståenden baserat på den iakttagelsen.

Ride Motorcycles

Ride Motorcycles

Ride Motorcycles

Ja, vi slutar inte köra motorcykel bara för att Tragikvärket prioriterar bort motorcyklister genom att sätta upp räcken som dödar. :fakta

Att det finns räcken som räddar både bilister och motorcyklister ignorerar Tragikvärket.:fakta

Man måste inte prioritera bort motorcyklister men eftersom det sades när Noll Vision sjösattes att motorcyklar måste förbjudas så är det föga förvånande. :(

Förvånande att när det nu pratas om att man måste prioritera bort människor så rasar folk? :va
Människors lika värde? Inte om du kör motorcykel! :fakta

Hur vi dör har betydelse... :(

Ride Motorcycles

Ride Motorcycles

Ride Motorcycles
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Det där är lika logiskt resonemang som att börja räknat antalet motorcykelolyckor i januari och sedan dra slutsatser och påståenden baserat på den iakttagelsen.

Det är helt klart mer logiskt än att motorcyklister i oktober skulle fundera på att köpa sin fisk en cykel!

Grejen är att det varje år går åt ca 1500 personer pga psykisk ohälsa...multiplicera resten i exemplet med 12 så kanske det inte känns lika taget ur sitt sammanhang? I skrivande stund 7 avlidna pga COVID-19.

 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag har inte förändra någe sen Corona hysterin börjat... Åker aldrig tunelbana buss eller pendeltåg.. Åker inte till någe jobbplats för jag har jobbet hemma.. Går inte på krogen eller resturanger ändå.. Sist man va utomlands va mer än 20 år sen... Me andra ord förändrar inte de här mitt liv..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top