Covid-19 viktig information!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Just Somalier var väl ovanligt hårt drabbade, dels för att dom umgås tätt, speciellt om någon blir sjuk, dessutom lyssnar dom inte så mycket på dom råd dom får från myndigheter, utan går efter vad bekanta tycker och tror...
Som svenskar i Åre då...
https://www.dn.se/nyheter/sverige/smittan-satter-stopp-for-skidfesten-i-are/
"Det har gått så fort sista veckan, från att vi fick vårt första konstaterade fall i Åre och sedan rasslade det till.
– Under helgen var mellan 30 och 50 procent av de som provtogs där positiva. Det är oftast ungdomar som jobbar, resenärer från andra delar av Sverige eller vårdpersonal. Där uppe finns det en klar samhällssmitta."


Vem hade kunnat ana att det skulle sprida sig i fjällen, bara så där.....
:glömdet
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ett litet förtydligande:
Sjukdomen heter Covid-19.
Viruset heter SARS-CoV-2.

Förväxla ej.

Blir du infekterad av SARS-CoV-2 så utvecklar du sjukdomen Covid-19.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Jag köpte ett nytt Italienskt skinnställ idag, riskerar jag att smittas? :(

:felämne Jag körde SportHoj till Lelles så det blev över 30 mil i sadeln idag. :rodnar
När jag kom hem kunde jag setat i soffan med det nya skinnstället. Men jag kollade vilket Systembolag som hade Oppigårds påsköl och provkörde dit med det nya skinnstället istället. :rodnar
Fullt med folk som höll normal lucka i kön, dvs inte alls.:dummer
Det var inte bara yngre heller. :dummer

En kompis som bor i Italien nästgårds med såväl Dainese som Alpinestars rapporterar att i princip alla Italienare nu använder skyddsmask, så det borde vara lugnt :hihi

I Sverige är det helt annorlunda. Inga ansiktsmasker och alla klänger på varandra i butiksköerna. Gick förbi den lokala kvarterskrogen och där är det trängsel värre än en löningsfredag, trots att det är torsdag.:dummer
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
En kompis som bor i Italien nästgårds med såväl Dainese som Alpinestars rapporterar att i princip alla Italienare nu använder skyddsmask, så det borde vara lugnt :hihi

I Sverige är det helt annorlunda. Inga ansiktsmasker och alla klänger på varandra i butiksköerna. Gick förbi den lokala kvarterskrogen och där är det trängsel värre än en löningsfredag, trots att det är torsdag.:dummer

Skönt att höra! :tummenupp Då kan man nästan säga att jag är skyddad! :tungan

:felämne
Fast jag använder bara skinnställ när jag kör SportHoj och det blir bara några timmar om dagen... :rodnar
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Just Somalier var väl ovanligt hårt drabbade, dels för att dom umgås tätt, speciellt om någon blir sjuk, dessutom lyssnar dom inte så mycket på dom råd dom får från myndigheter, utan går efter vad bekanta tycker och tror...

Favoriten var att se en <enters identitetspolitik-mode> vit medelålders hipster-kvinna från södermalm som försökte förklara det med att de har ju jobb som inte kan utföras hemifrån, t.ex. busschaufför.

Att sysselsättningsgraden bland somalier i Järva ligger på ca 20% (sysselsättning = 1 timma i veckan eller mer) var inget hon hade koll på...



Om du med bekanta menar klanledare så är jag helt med dig på noterna hehe
 

Raderad medlem 51742

Guest
Skönt att höra! :tummenupp Då kan man nästan säga att jag är skyddad! :tungan

:felämne
Fast jag använder bara skinnställ när jag kör SportHoj och det blir bara några timmar om dagen... :rodnar

Då tillhör du en riskgrupp! :fakta Skyddsmask under hjälmen och ett extra yttre skinnställ anmodas.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
840 people, not good, not terrible....

Självklart klarar dom sig inte undan, men deras diktator gör som diktatorn i Nordkorea, erkänner inte mer än han måste...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Spridningen var visst större än man trott.......... och testerna som gjorts hade väldigt dålig noggrannhet.
https://edition.cnn.com/2020/03/26/europe/coronavirus-russia-kremlin-intl/index.html
Det fanns en läkare som redan för 1 månad sen rapporterade att i januari, kring ryska nyåret, började få en oroväckande stor mängd med folk som hade lunginflammation. Han sa att detta togs upp att det kunde vara epidemin som fanns i Kina. Men från högre ort så sas det att det bara var vanlig lunginflammation och så förblev det.

Jag kan dock inte hitta artikeln jag tänker på, men den gick ungefär i samma stuk som denna senare:
https://www.reuters.com/article/us-...ars-over-coronavirus-statistics-idUSKBN216305
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
”Den 16-åriga flicka som dog i covid-19 i Paris i natt är Frankrikes hittills yngsta offer.
Julie, från Essonne, sydväst om Paris, var en "bubblande" gymnasieelev som älskade att sjunga och dansa, och drömde om en karriär som artist.
– Julie hade bara lite hosta förra veckan. Det blev värre under helgen och i måndags åkte vi till en läkare. Hon hade inga tidigare sjukdomar, berättar hennes storasyster Manon för Le Parisien”

Det är bara multisjuka och gamla gubbar som löper risk. Fy fan vilket jäkla skit detta är..
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Lite positivt
Färöarna är idag 20200327, 93 sjuka och 47 återfrisknade, 0 döda.

Min slutsats blir att Covid-19 orsakas av ett (sjö?-)fågelvirus som Färöarnas befolkning
härdad av fågelfängeri med håv och äggplockning på klippstupen mot havet,
nu har antikroppar mot fågelvirus som gör att de snabbt tillfrisknar.

Själv hoppas jag att min fågelmatning (som jag blivit rejält sjuk av när jag bytt talgbollar)
gett lite motståndskraft för både jag och sonen har nu lite ont i halsen, lite hosta, snuva
men ingen feber, Bra !
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Ja, jag var också lite förvånad när jag läste det där, Corona påstods ju inte kunna överleva utanför värd i mer än ett par dagar max, det är ju det vanliga för virus, sen hittar dom skiten efter 17 dagar.
Det kan ju IOFS vara någon som lagt iväg en rejäl slemloska så coronan har haft ett eget ekosystem.

Nu blir man ju IOFS mindre ledsen att paketen från Kina fasnar i tullen i en vecka eller två
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ja, jag var också lite förvånad när jag läste det där, Corona påstods ju inte kunna överleva utanför värd i mer än ett par dagar max, det är ju det vanliga för virus, sen hittar dom skiten efter 17 dagar.
Det kan ju IOFS vara någon som lagt iväg en rejäl slemloska så coronan har haft ett eget ekosystem.

Nu blir man ju IOFS mindre ledsen att paketen från Kina fasnar i tullen i en vecka eller två

Det är ju också som Fru Wold säger i artikeln, man kan hitta genetiskt material från viruset efter 17 dagar, men hon är tveksam att det faktiskt skulle vara smittsamt efter så lång tid.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top