Covid-19 viktig information!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ny statistik idag finns hos scb igen och den ser väl ganska positiv ut.

Presenterad på mitt vis. Jag har alltså för hela Sverige lagt på samma fel som de tre senaste veckorna uppvisat.

Samt graf för Sverige utanför Stockholm utan felkorrigering så sista veckan där bör man bortse ifrån.
Skulle gissa att nedgången är obefintlig och vi ligger på en ganska konstant linje runt 50 personers överdödlighet utanför Stockholm.

Alltså sammanfattningsvis står Stockholm fortfarande för nedgången.

Minneapolis kan bli intressant om två veckor.

Skönt att höra och se. :)
Man blir ju lite orolig när vi är "sämst i klassen" i antal avlidna under lång tid.
Men det bör ju betyda att om vi har en svag trend nedåt så har andra en tydligare trend nedåt.
Nu när "social distansering" verkar vara ett minne blott så kanske vi ser en uppgång även här om någon/några veckor.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Såg detta delat på Facebook. Ingen jag känner men ändå väldigt tänkvärt och bra skrivet.
Vilken vidrig människa det verkar vara, tack för att du belyser att psykopater också kan jobba inom vården.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ur Läkartidningen: ”Vi känner till fall där kommunen motsatt sig läkares initiativ att testa symtomfri personal med motiveringen att det skulle bli svårt att bemanna om många testas positivt”.

:dummer:huvet:död
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ur Läkartidningen: ”Vi känner till fall där kommunen motsatt sig läkares initiativ att testa symtomfri personal med motiveringen att det skulle bli svårt att bemanna om många testas positivt”.

:dummer:huvet:död

Det är inte första april men det där måste ändå vara ett aprilskämt.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vad har hänt i Stockholm? 329 nya fall idag! Har dom börjar testa fler eller vad händer?

Mer nytt är att Sverige klättrat upp på femte platsen med 450 döda per 1 miljon invånare. Stockholm har 883 och tickar fortfarande på uppåt.
Det är 6 veckor sedan Stockholm låg på 450 döda/miljon så det är väl inte allt för långsökt och gissa att Sverige som helhet följer samma utveckling och vi kan se fram emot 9000 döda om ca 6 veckor.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hey, nu kan man fritt spralla runt i riket igen. SJ skickar ut glada hurra-rop om att ”vi får resa igen!”. Ja, precis. Helst av allt vill jag stoppa in mig själv i en tågkupé med troligen bland färdsätt sämsta ventilationen av alla. Absolut.
Nån mer som har sug efter att sitta och flämta i kollektiv?

Nä åk ut i skog och mark med er, helst på hoj och gå inte och handla utan beställ hem innan ni far. Sjukvården behöver inte fler att ta hand om (hörde att det ökar i VG-regionen bland annat..)

Covid-test nr 7? genomfört. Man börjar vänja sig vid bli hårt petad i näsan :näsblod
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Uppdaterar med ny statistik från Region Västerbotten på måndag.

Vad man kan säga preliminärt är att antalet insjuknade fortsätter sjunka långsamt.
3,5% positiva av samtliga testade var det senaste jag såg.
Minskad smittspridning är ganska väntad med sommarens ankomst.

Antikroppstesterna har varit igång i knappt 3 veckor så där är det lite tidigt att dra slutsatser, men preliminärt verkar det som andelen immuna ligger på max 10%

Då ska man komma ihåg att både antikroppstesterna och virustesterna är på folk som HAR eller HAFT symptom, vilket betyder att andelen sjuka och immuna ute i samhället är betydligt lägre.

Det innebär också att vi kommer ha jääävligt långt kvar till flockimmunitet när smittspridningen drar igång igen till hösten.
Kort sagt: Sommaren ger oss möjligen lite andrum, men det här är inte över och förmodligen har vi inte sett det värsta.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
I Peru ökar antalet smittade med drygt 4 000 per dag. Lima har +21 idag. Frågan är hur varmt det måste vara för att vi skall se en nedgång. ALLA måste bära munskydd. De som inte bär munskydd förutom böter får också fängelse.
Endast en person i varje hushåll får vistas ute åt gången.

I vissa stadsdelar som Miraflores (jfr. Östermalm) har man börjat demontera 5G antenner.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Om ni missat det så är det partiledardebatt om Corona idag 7/6 kl 20 i SVT2.
Kan bli hett...
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
När man betänker att detta tar folk till sig:

"– Hur kom smittan hit till Sverige? Den kom inte hit med resenärer utan med svenskar som varit utomlands och blivit smittade, och sedan kom hem och spred smittan vidare. Jag tror det är en viktig lärdom att ha med sig. Det kommer alltså inte att vara svenskar som sprider smittan från Sverige till andra länder, utan möjligen kommer det vara någon som kommer hit och tar med sig smittan hem. Det är så den här smittan flyttar sig från land till land, säger Anders Tegnell till TV4."

Jelp...

Ännu ett otroligt märkligt uttalande som tyder på någon form av autistiskt drag. Han drar helsnurriga slutsatser av de siffror han har till hands och missar det helt uppenbara att smittan skiter i vem som blir drabbad eller i vilken riktning de åker.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det var som vanligt, SD ingjuter hopp

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Ja, inte blev det särskilt hett...

Kristersson sa:
-"Regeringen har säkert goda intentioner men gör inte jobbet."
Sammanfattar ganska bra min allmänna syn på denna regering.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, inte blev det särskilt hett...

Kristersson sa:
-"Regeringen har säkert goda intentioner men gör inte jobbet."
Sammanfattar ganska bra min allmänna syn på denna regering.
Jag kollade inte så mycket, korvgubben på SvD var sur för att Jimmy Åkesson citerade Trump. Vad var det om?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top