Covid-19 viktig information!

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
HNeLEAf.jpg
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Den var bra..

Som en vän i norrland sa härom kvällen.

Vad fan e det med folk dom bunkrar mat o skithuspapper för ett 5årigt kärnvapenkrig.. corona e ju för satan bara ett lite elakare förkylning virus..

3döda i corona totalt i sverige. Sist jag läste. 5 döda i knivskärningar denna helgen.. knivar är således 70% farligare an corona:D
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Den var bra..

Som en vän i norrland sa härom kvällen.

Vad fan e det med folk dom bunkrar mat o skithuspapper för ett 5årigt kärnvapenkrig.. corona e ju för satan bara ett lite elakare förkylning virus..

3döda i corona totalt i sverige. Sist jag läste. 5 döda i knivskärningar denna helgen.. knivar är således 70% farligare an corona:D

7 döda nu. Multisjuka åldringar, som så ofta när det gäller influensa. Men med tanke på att det faktiskt kan handla om flera miljoner smittade det närmaste halvåret så kommer det att bli många tusen döda även i Sverige innan allt är klart för denna gång. Tyvärr.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Trevligt att någon lättar upp stämningen lite.

Det ska bli trevligt att plocka fram motorcykeln om några veckor. Filtrera bort allt brus. Njuta av vägarna och vackert vårväder.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Få saker motverkar virusspridning så mycket som MC-körning, helt enligt ursprungsinlägget...
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ja, jag skojar lite med den värsta krisen landet gått igenom i modern tid.

Vi är redan där. Jag pratar inte om antal döda, insjuknade, någons mormor eller brist på dasspapper.

Jag talar om dom ohyggliga ekonomiska förluster nationen redan gjort, vad konsekvenserna av de åtgärder som hittills gjorts blir och de som planeras att göras.

Inte en enda människa till behöver dö, för att det som skett skall ses som en katastrof när allt skall summeras.

Ändå vet vi att det kommer mer...

Jag tittar bak på Estonia och hanteringen där, Tsunamin och hanteringen där, nedfallet från Tjernobyl, finanskrisen 2008 och 1992, regeringen Fälldin,
Sovjetiska ubåtskränkningar, löntagarfonder, Hongkonginfluensan, Asiaten - varsågod och fyll på med kriser och katastrofer ni kommer på efter Sveriges skändliga positionering under andra världskriget.

Jag ser ingen händelse som så dramatiskt kommer att påverka vår framtid som det som seglar upp just nu. Detta kommer att kosta!

Det värsta är nog de tydliga signalerna på att vi inte längre är ett land, med förtroende för våra folkvalda och de tjänstemän dessa har tillsatt.

Hur lagar man ett trasigt land?

Så, ja - lite galghumor är på sin plats.
Dessutom! Informationen i inledningen är faktiskt 100% korrekt. Det är vi fan inte bortskämda med i den officiella coronakanalen...
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Oljekrisen -73 för bövelen! Sedan hade vi kaffekrisen på nittiotalet när priset ökade till det dubbla. Kris i hela landet!
Hiv och Aids var ju läskigt när det kom och antalet smittade och döda ökade snabbt.

Jag tog hojen idag när jag behövde handla lite. Skippade toapapper, jag har ju en påbörjad rulle och en i reserv. Sen har jag varken handsprit eller munskydd. Living on the edge. :banana
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Hoppas detta inte får återverkningar på bandagarna i sommar.
Om det plötsligt blir hårdare restriktioner så blir ju depåhänget lidande.
Men man kommer ju att vilja ligga först ute på banan så inte någon framför en hostar.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Fick ett mail fran smc att en del ban dagar redan är inställda pga corona

Känns lite irrationellt, så mycket närkontakt är det ju inte när man åker hoj eller står i depån.

Ser att den lokala motocrosscupen här har liknande diskussioner om det blir tävlingar eller ej i sommar.

Den där siffran 500 personer blir lite orationellt styrande. Det kan sitta 100 personer tätt ihop på en biograf utan problem men 500 personer utspridda över en stor depå och tävlingsbana är för många.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Hoppas detta inte får återverkningar på bandagarna i sommar.
Om det plötsligt blir hårdare restriktioner så blir ju depåhänget lidande.
Men man kommer ju att vilja ligga först ute på banan så inte någon framför en hostar.

Fick ett mail från smc att en del bandagar redan är inställda pga corona

Det är ju en allvarlig situation, då ska man inte ha roligt.

Vanligtvis ogillar jag :smasha men ska ni ha tråkigt så får ni f-n fixa en egen tråd! :7peta :mad::arsele :gnissla:dummer:fakta

Ser visserligen ut att bli 4 plus och regn men eftersom jag inte åker en billig, tyst motorcykel utan kör SportHoj och har under 10 mil till jobbet och dessutom förstår vad Maintain a positive an prudent attitude betyder så är det inte så illa...
20190702_mot Pokka (4).jpg
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Margareta Andersson talar om att regeringen samlat i ladorna för sådant här !
Verkligheten är att regeringen tömt ladorna för sånt här.
Men hon var väl inte så gammal när det hände eller minns inte ?
https://www.dn.se/nyheter/sverige/skrotat-totalforsvar-ger-samre-beredskap-mot-pandemi/
Lite tips om när det är dags stanna hemma från jobbet och ta en tur ut på MC. Med tanke på de andra.
https://www.berlingske.dk/danmark/er-du-smittet-her-er-de-vigtigste-tegn-paa-at-du-har-covid-19
Och lite mer 2020-03-16
https://nyheteridag.se/tegnell-darfor-ar-det-en-dalig-ide-att-stanga-skolorna/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...rittisk-tanke-kring-flockimmunitet-dit-vi-beh
Och 2020-03-17
https://www.expressen.se/nyheter/storbritannien-andrar-sig-om-flock-strategin/
https://www.dn.se/nyheter/sverige/fjarrutbildning-for-gymnasier-och-hogskolor/
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Största risken med många som blir sjuka samtidigt - viktiga samhällsfunktioner kollapsar, synnerligen sjukvården.
https://medium.com/@Jason_Scott_War...st-understand-about-the-pandemic-2b0145881993

Jag har bekanta som ska hålla sina barn hemma från skolan, då väljer mamman som jobbar inom vården att vara hemma med dom, pappan som jobbar med något just nu oviktigt väljer att gå till jobbet istället. :brinnerup

Det är nog dags att komma med riktlinjer om vilka som har samhällsviktiga arbeten och inte får vara hemma i onödan.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Vilken hysteri i världen angående Corona, är ju inte digerdöden då...
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Det är nog dags att komma med riktlinjer ...
Svenska myndigheter har visat sig handlingsförlamade, de flesta insatser för att minimera spridningen har gjorts av företag och privatpersoner.
Vilken hysteri i världen angående Corona, är ju inte digerdöden då...
För att förstå vikten av att minimera spridningen, innebörden av exponentiell utveckling och varför de direkta dödstalen av viruset inte är de viktiga siffror att fokusera på så finns allt väl förklarat i länken jag postade.
https://medium.com/@Jason_Scott_War...st-understand-about-the-pandemic-2b0145881993
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top