REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 115 av 115 FörstaFörsta ... 156590109110111112113114115
Resultat 2 281 till 2 297 av 2297
    Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    La aldrig upp den senaste statistiken från scb eftersom jag tyckte den inte sa särskilt mycket nytt men eftersom jag ser att Tegnell nu påstår att vi inte längre har någon säsongsmässig överdödlighet så vill jag säga att åtminstone förra veckans siffror stödjer inte Tegnells påstående.
    De tre senaste veckornas fel pålagda.

På måndag får vi se om Tegnell hade bättre data än oss andra.

Möjligen kan man påstå att vi nu ligger runt det årsmässiga snittet för dödlighet men inte säsongsmässig.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	dead_18jun.png
Visningar:	13
Storlek:	66,0 KB
Id:	454845  
    Senast redigerat av Two stroke man den 2020-06-26 klockan 08:24.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Comme as you are totoros avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    en mc som aldrig varit på verkstan
    Härkel!

Varför har Vietnam klarat coronapandemin så bra?
    – Landet har inte haft en enda avliden under hela perioden, och bara 334 smittade totalt. Så låga siffror på en befolkning på 95 miljoner invånare är ju ändå ganska fascinerande, trots en lång gräns med Kina. Med utvecklingen i Hubei insåg man tidigt att man behövde vidta hårda åtgärder. I januari stängde man skolorna här, fram till maj. Sedan stängde man gränsen, först mot Kina, sen mot Sydkorea, Italien och Iran i februari, och så småningom mot alla Schengen-länder. I mars införde man social distansering, stängde affärer och andra verksamheter. Man har inte velat stänga ekonomin helt, utan man har kalibrerat åtgärderna ganska noggrant. Men de tillåter fortfarande inga utlänningar att komma in i landet.

Vi blir slagna av många u-länder

96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Tuono 1100RR Highland 950 SM
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    La aldrig upp den senaste statistiken från scb eftersom jag tyckte den inte sa särskilt mycket nytt men eftersom jag ser att Tegnell nu påstår att vi inte längre har någon säsongsmässig överdödlighet så vill jag säga att åtminstone förra veckans siffror stödjer inte Tegnells påstående.
    De tre senaste veckornas fel pålagda.

På måndag får vi se om Tegnell hade bättre data än oss andra.

Möjligen kan man påstå att vi nu ligger runt det årsmässiga snittet för dödlighet men inte säsongsmässig.

Andelen Bagdad Bob i myndigheter, verk och regering upplevs dominant.
    Stöd samhället, kör svenskt.

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    316 miljoner om dagen i uteblivna intäkter från turism.
    Ändå var det väl ekonomin som skulle räddas?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    316 miljoner om dagen i uteblivna intäkter från turism.
    Ändå var det väl ekonomin som skulle räddas?

Det blev som att pinka i byxan för att värma sig, det värmer gött en liten stund men nu när alla andra länder öppnar upp så får vi betala. Och egentligen gick vår ekonomi ner ändå samtidigt med resten av världen.

Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Har glömt nämna en detalj jag hängde upp mig lite på i intervjun med Ann Linde och det var det här med vaccinet.
    Hon påstår att vaccinet kommer gå till de som förtjänar det bäst.

Samtidigt produceras vaccinet av vinstdrivande företag på en kapitalistisk marknad. Jag skulle gärna höra henne vidareutveckla vad hon menar egentligen?

Astra kommer naturligtvis inte dela ut vaccin gratis till de som förtjänar det bäst utan sälja till de som beställer först och är villiga att betala.
    Bara det där med att bestämma vem som förtjänar ett vaccin bäst ger ju utrymme för ganska djupa filosofiska diskussioner som är långt bortanför Lindes intellektuella nivå.

EU verkar ju ha ett finger med i finansieringen men kommer EU tycka att Sverige förtjänar att få de första tio miljonerna av vaccindoser? För att Sverige behöver vaccinet bäst?

Eller har Sverige varit tidiga med att själva försäkra sig om tidiga leveranser av vaccin?

Eller kommer våra politiker återigen stå där som fån med bortförklaringar och beskyllningar samtidigt som andra länder sett till att få leveranser långt före oss?

96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Tuono 1100RR Highland 950 SM
    Vid triage skulle i alla fall inte jag klassa Sverige som ”störst chans att överleva”. Men är säkert bara sur och pessimistisk.,
    Stöd samhället, kör svenskt.

Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Ja, överdödligheten ser ut att minska fortsatt och ser ut att ligga marginellt över nollan när jag lagt på tre veckors fel.

Med viss reservation för att vi dels kan ha större fördröjning pga midsommarhelgen och dels för att vi nu är inne i semestertider.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	dead_26jun.png
Visningar:	8
Storlek:	71,4 KB
Id:	454912  

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Har glömt nämna en detalj jag hängde upp mig lite på i intervjun med Ann Linde och det var det här med vaccinet.
    Hon påstår att vaccinet kommer gå till de som förtjänar det bäst.

Samtidigt produceras vaccinet av vinstdrivande företag på en kapitalistisk marknad. Jag skulle gärna höra henne vidareutveckla vad hon menar egentligen?

Astra kommer naturligtvis inte dela ut vaccin gratis till de som förtjänar det bäst utan sälja till de som beställer först och är villiga att betala.
    Bara det där med att bestämma vem som förtjänar ett vaccin bäst ger ju utrymme för ganska djupa filosofiska diskussioner som är långt bortanför Lindes intellektuella nivå.

EU verkar ju ha ett finger med i finansieringen men kommer EU tycka att Sverige förtjänar att få de första tio miljonerna av vaccindoser? För att Sverige behöver vaccinet bäst?

Eller har Sverige varit tidiga med att själva försäkra sig om tidiga leveranser av vaccin?

Eller kommer våra politiker återigen stå där som fån med bortförklaringar och beskyllningar samtidigt som andra länder sett till att få leveranser långt före oss?
    Av vad jag hört så skriver EU avtal med potentiella leverantörer och som en bilaga till detta hur det kommer fördelas, och det per folkmängd. Så långt är det ju relativt enkelt, sedan kommer det bli svårare att fördela det inom länderna.
    En fråga jag skulle vilja veta är om medborgarskap är en faktor.

Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Av vad jag hört så skriver EU avtal med potentiella leverantörer och som en bilaga till detta hur det kommer fördelas, och det per folkmängd. Så långt är det ju relativt enkelt, sedan kommer det bli svårare att fördela det inom länderna.

Per folkmängd betyder ju att Sverige inte kommer få fler enheter vaccin trots att vi har betydligt fler smittade.

Hepp. Så mycket efter behov var det med det vaccinet då.

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Per folkmängd betyder ju att Sverige inte kommer få fler enheter vaccin trots att vi har betydligt fler smittade. Hepp.
    Japp.

R1 -06 Steffo Ks avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Hoj
    -06 Yamaha R1 50th anniversary edition
    Per folkmängd betyder ju att Sverige inte kommer få fler enheter vaccin trots att vi har betydligt fler smittade.

Hepp. Så mycket efter behov var det med det vaccinet då.
    Om något land behöver mindre vaccin så är det väl Sverige. Vi har ju dödat av en stor del av de med störst behov, och vid tillfället som ett vaccin finns tillgänligt så kommer vi nog att ligga nära 50% med antikroppar, så vårt behov ter sig ju litet i jämförelse med de som försökt hålla sin befolkning smittfri.

Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av Steffo K Visa inlägg
    Om något land behöver mindre vaccin så är det väl Sverige. Vi har ju dödat av en stor del av de med störst behov, och vid tillfället som ett vaccin finns tillgänligt så kommer vi nog att ligga nära 50% med antikroppar, så vårt behov ter sig ju litet i jämförelse med de som försökt hålla sin befolkning smittfri.
    Ligger en del i det, men vi vet iofs inte ännu hur länge immuniteten varar så i värsta fall kanske vi jagar vår egen svans fram till det finns ett vaccin.

Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Hoj
    XJ600S -99

På twitter togs detta upp och jag tror det var Aftonbladettomten själv som påstod att Sverige inte ställt sig i kö vilket andra länder gjort. han ansåg att detta var rätt då vi skulle få vår beskärda del i vilket fall. Jag påpekade att den som förbokar brukar ha större chans att få sin beställning i tid, då blev han sur. Detta var för en vecka sedan och kanske ingen vissste vad de svamlade om men som diskussionen gick var det underförstått att resp. lands regering aktivt behövde "boka".

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Är det en sak man kan vara säker på vad gäller Sverige så är det att när det väl gäller så har man noll uppbackning

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    6
    /anders gsf1371 gsf1200 gsf1200 vs1400 GPz1100b1 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x2

Comme as you are totoros avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    en mc som aldrig varit på verkstan
    Aftonbladet:
    Bland personer 40–64 år och äldre över 65 födda i Irak, Somalia eller Syrien var överdödligheten 220 procent.
    • Bland personer 40–64 år födda i Sverige, Norden, Europa och Nordamerika var överdödligheten på ?1 procent.
    • Äldre över 65 födda i Sverige, Norden, Europa och Nordamerika hade en överdödlighet på 19 procent:
    Senast redigerat av totoro den igår klockan 10:09.

Sidan 115 av 115 FörstaFörsta ... 156590109110111112113114115

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Där håller jag inte riktigt med. Min erfarenhet är att det inte alls går att få fast ett slanglöst däck med hjälp av kolsyrepatron. För liten mängd gas i pat [...]

DieselSverige
Vill du annonsera ovan? Klicka här