Slippa årsförsäkring på vintern

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Synd att det inte finns försäkringar mer mycket högre självrisk. Vore självrisken 20000:- eller 30000:- skulle försäkringspremien bli väldigt mycket lägre.

Bara och välja Trafikförsäkring.
Så har du löst det problemet.
Självrisken blir vagnskada 100 %.
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Bara och välja Trafikförsäkring.
Så har du löst det problemet.
Självrisken blir vagnskada 100 %.

Sant men man kanske vill ha någon slags försäkring på t ex en bil för några hundra tusen. Senaste bilen köpte jag fabriksny och där körde jag bara trafikförsäkring från början till slut. Eftersom jag har så lite försäkringar som möjligt har jag nu fått en stor hög med pengar över som jag kan använda i fall olyckan skulle vara framme eller på något annat kul.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jokso blev skjuten på Solvalla travbana.
Vi tränade på samma gym, är jag cool då?

Hur skall jag veta om du är cool.. det är ungefär samma med skönhet.. det ligger i betraktarens ögon.. o jag har inte sett dej så jag har lixom då ingen som helst aning.om du är cool eller tror att du är cool.. finns sakerligen dom som vet hur det ligger till med detta:)
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Sportbike ÄR cool. En av dom där som inte ens försöker. Utan Hjälp av Josko, gym eller natur, PunGckt!:Bugar
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Man måste ju heller inte välja mellan en Virago 535 och en GSXR 1300, finns en massa däremellan som man kanske har råd med...
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Konstig försäkring du har. Jag har försäkrat hojar i 30 år o det har aldrig varit något konstigt med att ställa av hojen och att försäkrings pengar o resterande skatt utbetalas.

Vad har du för försäkring? Och bolag.

Det där är något som gäller för alla helårsförsäkringar vilket är det vettigaste i dom allra flesta fall. Jag har haft det på mina hojar hela tiden. Aldrig haft något annat. Och jag har räknat ut att dom avställbara försäkringarna är så mycket dyrare för dom månader man har den aktiverad att jag skulle ha förlorat på en sådan försäkring.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top