Att köra i grupp

Adobe

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha Neos 100cc
Re: Hehehe,,!

Rally_KAlle skrev:
Spelar ju ingen roll ... efter som dom aldrig kommer förbi en ialafall MAN!

:fakta

Det var det dummaste på länge.
Det skall ju inte vara nån tävling.. Ut och tävla med dig,
- så får du se vem som kommer sist, jo DU!

Du tror inte du blir om åkt, HA du skojjar..

-:------------------- Jag vill inte tävla, i alla fall! --------------------:-
 

Stoppie!

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Monster
Att man följer "reglerna" borde ju vara självklart för att inte alla ska sluta i en hög i diket...att alla se´n tydligen inte vet hur man blinkar i rondell...*suck* ...gäller både bil å hoj. Men...är jag den enda som kan tycka att gruppkörning (...hmm, lät lite porrigt... :censored ) ibland är aptråkigt? Söligt, långsamt, förvirrat...å se´n ska man fika å fika igen...man blir ju bara fet å lat...lite mer aktiv körning tack! Men visst, det är ju inte meningen att man ska rejsa i 180 när man kör i lite större grupper...utan man ska käka bulle å mysa... :krama :)
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Stoppie! skrev:
Att man följer "reglerna" borde ju vara självklart för att inte alla ska sluta i en hög i diket...att alla se´n tydligen inte vet hur man blinkar i rondell...*suck* ...gäller både bil å hoj. Men...är jag den enda som kan tycka att gruppkörning (...hmm, lät lite porrigt... :censored ) ibland är aptråkigt? Söligt, långsamt, förvirrat...å se´n ska man fika å fika igen...man blir ju bara fet å lat...lite mer aktiv körning tack! Men visst, det är ju inte meningen att man ska rejsa i 180 när man kör i lite större grupper...utan man ska käka bulle å mysa... :krama :)

Riktigt "race" hör hemma på bana, med sina egna regler...

Gruppkörningar i rejält högt tempo fungerar smidigast om man är några få bekanta, typ max 5-6 st som kört tillsammans en hel del tidigare.

Men... gruppkörningar med uppåt 15 hojar, i rejält inspirerat tempo fungerar faktiskt riktig bra om deltagarna vet vad som gäller kring tempot, och minst 75% kört tillsammans tidigare. Vid körningar med klubben jag är med i, Rapido, så är dagsturer på 30-35 mil inte helt ovanliga. Avfärd vid 10, lunch, ngt fikastopp, bensträckare/pisstopp, och tillbaka i stan senast vid 16-17-tiden. Gäller bara att som "turledare" se till att det är fulltankat innan avfärd, planera in stoppen en smula, :fatta! på folk att dom ska tanka/pinka fast dom kanske inte behöver... :D

Men, börjar det gå över 20 pers, så får rundan bli kortare, om inte annat för att det tar en sån jäkla tid för fik/restaurang att utfodra 25 hungriga/fikasugna hojåkare...

Och.. är det väldigt många som inte kört tillsammans tidigare, ska man nog slå ner på tempot en smula, så att folk slipper bli stressade.

/B
 

Stoppie!

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Monster
Menar inte att man ska "dårköra", nä nä, men ibland kan det liksom bli...så jäkla trist...men jag har kanske haft otur ...och det du säger, Benkar, om att folk inte känner varandra och är vana å köra ihop spelar ju givetvis roll...Jag har nog inte heller tillräckligt med erfarenhet för att döma ut samla...öhh...samkörning tillräckligt...är kanske lite av en "lonewolf"..får väl ändra på det...
 

norrland59

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Ort
jönköping
Hoj
suzuki gsx 750r
tja

De var bra skrivit av er allla på denna sida, men de finns de som skulle behöva läsa denna sida för ja har åkt med en ledare här i stan som ja o några till var tvunget be fara åt helvete på grund av att de gick så fort att vi inte hängde med o då åkte vi på krokiga 3 meters vägar, de var rent farligt ja undrar om motarderna hade hängt med i de tempot. den killen skjutsade aven sin son vid tillfället ja de finns mycke man kan säga om de men ja ska hänvisa honom om sidan få se om han kommer till insikt. Nog om detta, ja vill önska er alla på denna sida en trevlig hoj sommar o kommer ni till jönköping så hör av er, ja finns under "samåkning i jönköping"

"Norrland"
 

Neos34

Neos nerd
Gick med
16 May 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha Neos

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Ett litet tillägg bara. När man kör om hästar så tänk på att bara för att hästen inte reagerade på den första. Så betyder det inte att de inte kommer att reagera på nästa.

Hästen kan lika bra slänga sig i diket som den kan slänga sig ut mot vänster.
 

alisheik

R1 Killen!
Gick med
24 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
yamaha R1 -99
Mycket bra! Jag undrade hur det skulle gå till med tanke på att jag inte åkt i grupp innan! Niceee! :yoparty
 

relentless

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Rättvik
Hoj
R6RR 2008
abstruse skrev:
32144 Det är aldrig fel att ha varandras mobilnummer före man sticker iväg och kör. Man vet aldrig vad som händer under resans gång...


tycker jag med...så som sist var det väl runt 60 pers... kom tidigt så kan alla lägga in 60 nummer innan alla drar :tummenupp
 

JayZin

If I Only Had Wings On My Gixxer.......
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
GSX-R 1000
får man va me´om man kör i shorts??
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
JayZin skrev:
2353521 får man va me´om man kör i shorts??

Köra till å från tex jobbet eller annat närliggande, i shorts, ditt val, men att ge sig ut på en längre runda, i shorts, är det inte lite korkat?

/B
 

YZF R6

Värst av alla
Gick med
29 Dec 2005
Ort
Munkedal
Hoj
R6 -06
ligger alltid sist i grupper slipper tänka på folk bakom. har ju 100% uppsikt över allt som händer!
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
benkar skrev:
2371701 Köra till å från tex jobbet eller annat närliggande, i shorts, ditt val, men att ge sig ut på en längre runda, i shorts, är det inte lite korkat?

/B

:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top