Inget MotoGP-rejs i Qatar!

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Skönt med riktiga MotoGP tillbaka igen, jag såg kanske tio minuter av det där första "virtuella" GP:t
där förarna lanade med sina playstationkonsoler innan jag kom fram till att det inte var något för mig. Såg inga mer virtuella race efter det. Dötrist :näsblod

Någon som fått tillbaka pengar än från finska promotorn?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Nej, ingen publik.

Och hela depån bantad från normala 3500 personer till någonstans runt 1500 personer. Endast förare, teknisk personal och det folk som krävs för TV-produktionen. Inget hospitality-folk, marknadsföringsmänniskor, vip-gäster, löst folk och andra hangarounds.

Och i princip karantän för alla involverade med boende, frukost såväl som middag på utvalda, ”säkra” hotel som inte har andra gäster samtidigt. Förutbestämda avresetider till och från banan. Och corona-testning var och varannan dag.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Nej, ingen publik.

Och hela depån bantad från normala 3500 personer till någonstans runt 1500 personer. Endast förare, teknisk personal och det folk som krävs för TV-produktionen. Inget hospitality-folk, marknadsföringsmänniskor, vip-gäster, löst folk och andra hangarounds.

Och i princip karantän för alla involverade med boende, frukost såväl som middag på utvalda, ”säkra” hotel som inte har andra gäster samtidigt. Förutbestämda avresetider till och från banan. Och corona-testning var och varannan dag.

Det låter väl hyfsat vettigt tycker jag.

Hur tror man det långa uppehållet påverkat utvecklingen? Sämre pga uteblivna race eller kanske bättre pga mer utvecklingstid?
Eller är det "inte alls" pga regelverk, plomberingar och annat?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Omöjligt att säga, men jag tror inte att någon anser att de har fått gratis utvecklingstid.

Sverige har ju haft en allmänt slapp inställning till corona, men de länder som har fabriker, team och personal inom MotoGP har ju verkligen haft karantän på riktigt. Även om vissa saker går att göra ensam framför datorn inlåst i sitt eget hus så blir det inte så himla mycket gjort när det börjar handla om flera månader...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top