Inget MotoGP-rejs i Qatar!

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Brukar det inte vara lite jämnare i början, ofta med "oväntade" segrar/pallplatser?
Jag har tolkat det som att alla är lite sökande i början för att senare bli frånsprungna av fabriksteamen med sina resurser och stora erfarenhet?

Mao: om det blir någon säsong alls kanske världsmästaren blir en riktig skräll?

Ja det känns som man kan få en turbulent kort säsong?! Eller så är det bara så att the usaual suspects är the usual suspects av en anledning. Man är bäst när det gäller.
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Känns lite som man fick en väg ut lite till skänks där. "Ja du vet vi kunde inte fixa banan pga Corona vettu, perkele."
För de hade väl lite att fixa vill jag minnas?
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Ändå säljs Finlands GP-biljetter för fulla muggar på motogp.com
Om nu ban-ägarna i Finland redan nu vet att det omöjligt kan bli ett race i år
och ändå låter biljetter säljas så är det ganska fult.

Jag som redan har införskaffat biljetter hoppas att det inte blir krångel med att få pengarna tillbaka.

Är det någon på forumet som hade köpt biljetter till Jerez eller Le Mans? Har ni blivit kontaktade om ersättning
i så fall?

Eller räknas allting som force-majeure "act of God" och ingen får pengar tillbaka ?
 
Last edited:

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Ändå säljs Finlands GP-biljetter för fulla muggar på motogp.com
Om nu ban-ägarna i Finland redan nu vet att det omöjligt kan bli ett race i år
och ändå låter biljetter säljas så är det ganska fult.

Jag som redan har införskaffat biljetter hoppas att det inte blir krångel med att få pengarna tillbaka.

Är det någon på forumet som hade köpt biljetter till Jerez eller Le Mans? Har ni blivit kontaktade om ersättning
i så fall?

Eller räknas allting som force-majeure "act of God" och ingen får pengar tillbaka ?

Läs inlägg 50 i den här tråden.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Ingen aning, men jag tror faktiskt inte att själva banans homologisering är största problemet just nu.

Dels så figurerar ju bilder som uppges vara tagna på platsen i början av mars. Dessa antyder ju att det inte hänt väldigt mycket sedan augusti förra året. Fortfarande ingen depåbyggnad, fortfarande inte fullt antal depåboxar, fortfarande ingen asfalterad parkering eller några som helst läktare. Och Finland har väl stängt ner ännu mer än Sverige på grund av coronaviruset...?

Dels så ska ju resten av världen och framförallt Spanien och Italien vara up and running innan något inom MotoGP inträffar. Som det ser ut just nu i dessa länder så är jag långt ifrån säker på att detta sker i tid till Sachsenring, Assen eller Finland.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nu ligger Finlands GP risigt till...

"Även om större sammankomster börjar tillåtas, kommer det vara fortsatt förbud mot sammankomster med över 500 personer fram till den 31 juli"...

Artikel i skymningspressen: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rARwK0/restriktioner-kvar-i-finland-tillsvidare

The decision to postpone the Finnish MotoGP race is made by Dorna Sports, which owns rights of the competition
The Finnish government has recommended that events for more than 500 people not be held before August due to a coronavirus pandemic. Decision of postpone of MotoGP Finland competition is made by Dorna Sports and race track owner KymiRing in accordance with the instructions of the Finnish Government.

Dorna Sport has promised to announce the future of MotoGP Finland as soon as possible.

https://finlandmotogp.fi/2020/04/24...which-owns-rights-of-the-competition/?lang=en
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Assen är "postponed" enligt deras egen sida men står inget på motogp.com. Sachsenring verkar det dock vara "på" fortfarande.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det ser ut som att Sachsenring, Assen och Kymi Ring har strukits. Inte ens "postponed", utan "cancelled".
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
MotoGP™ Finland 2020 is cancelled due to ongoing coronavirus outbreak


The Grand Prix debut of the KymiRing will be rescheduled to season 2021. Dorna Sports will announce MotoGP™ calendar for season 2021 later this year.

Already purchased MotoGP™ tickets for KymiRing will be valid for the upcoming MotoGP™ race held in 2021.

You can request reimbursement for the price of tickets unused due to cancellation until 30.9.2020. Please follow the instructions here.

For more detailed information, please read more from here.

Due to the large number of returns, the processing time is exceptionally prolonged. We apologize for any inconvenience and uncertainty this may cause for you.

Thank you for your understanding.



https://finlandmotogp.fi/2020/04/29...-due-to-ongoing-coronavirus-outbreak/?lang=en
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Frågan är ju om det blir något MotoGP överhuvudtaget i år..

Alltid lätt att vara efterklok men nu tänker jag: fan, jag borde ha rest mer när det gick och jag borde kollat fler race live.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Nästa naturliga fråga blir väl vilka team som inte överlever 2020 om det inte blir några race eller om säsongen blir mycket kortare...
Fabriksteamen klarar väl sig bäst, fast kanske inte alla?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Frågan är ju om det blir något MotoGP överhuvudtaget i år..

Alltid lätt att vara efterklok men nu tänker jag: fan, jag borde ha rest mer när det gick och jag borde kollat fler race live.

Det tänkte jag innan corona, så jag besökte San Marino, Catalunya, Jerez samt kollade superbike i Portimão, samt test i Portimão. Jag överlever nu genom att kolla gamla race och försöka spela motogp19 på datorn ;)
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Det kommer ju en ny säsong nästa år.

Absolut, men det är nog rätt naivt att tro att allt blir som vanligt så fort detta är över. Världen kommer för evigt förändras efter detta. Tror det kommer ta lång tid, om ens det någonsin blir som det var förut.

Om 20 år är jag övertygad om att utlandssemestrar på vintern endast kommer vara för rika och kända människor.

Hoppas givetvis jag har fel. :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top