Inget MotoGP-rejs i Qatar!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nytt om Argentina från FIM.

'Premio Motul de la Republica Argentina, which was set to take place from the 17th to the 19th of April. Due to the ongoing coronavirus outbreak, the event has been rescheduled for later in the season and will now take place from the 20th to the 22nd of November.

The Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana will therefore now be held from the 27th to the 29th of November.

The Red Bull Grand Prix of the Americas retains its new date from the 13th to the 15th of November, a week before the rescheduled Gran Premio Motul de la Republica Argentina.



Following these schedule changes, the 2020 MotoGP™ class season is now set to begin with the Gran Premio Red Bull de España at the Circuito de Jerez-Angel Nieto from the 1st to the 3rd of May 2020.'

Tack för update! :tummenupp

Som någon skrev verkar det bli trångt om race i höst.
Men den som väntar på något gott...:)
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det var förslag nu att regeringen skall förbjuda alla sällskap på mer än 500 personer med omedelbar verkan.

Det innebär att alla idrotts evenemang direkt upphör/ görs utan publik. Kan man ens åka med ett fullsatt tåg nu om detta blir verklighet?
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Mugello blir säsongens tredje race...
6c4a39db97544af5f9a5ea6b9f8ed136.jpg
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Vad ska man säga...?

Om MotoGP-paddocken mot förmodan överlever corona-viruset så kommer man ju istället att ha ihjäl sig i slutet av säsongen...Fyra asien-race, några dagar hemma och sedan tre världsdelar på tre helger...Mycket mileage-points på flyget, men garanterat också några virus minst lika farliga som corona...

Jag tror dessutom att säsongsavslutningen blir en logistisk utmaning modell större. Jag vill minnas att det alltid har varit strul och förseningar med skeppningar till och från Argentina.
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Med Valencia satt till 29/11 så är vi ju snart inne i December och racear.
Det kanske till och med blir ett race under julhelgen, och det skulle väl inte vara helt fel.
Ett skönt alternativ till de som ledsnat på Kalle Anka :hihi
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Med Valencia satt till 29/11 så är vi ju snart inne i December och racear.
Det kanske till och med blir ett race under julhelgen, och det skulle väl inte vara helt fel.
Ett skönt alternativ till de som ledsnat på Kalle Anka :hihi

Varför välja?
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Jag tror att alla race blir nog inställda i år....:galen
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag tror att alla race blir nog inställda i år....:galen

Tror du har rätt. Det skulle i så vara i Sverige för att stänga gränsen lär vi inte göra så länge regeringen sitter. Gissar jag.
Det blir nog grannarna som stänger gränsen till Sverige. För att skydda sig. Det har redan börjat.
https://www.gp.se/nyheter/världen/d...tena-line-stoppar-passagerartrafik-1.25374859

https://www.vk.se/2020-03-13/turkiet-stoppar-flyg-till-och-fran-sverige
Det här betyder att med Sveriges attityd till Corona
"sekretess råder rörande det mesta, inga provtagningar på inte svårt sjuka, inga karantäner"
så kommer, gissar jag, allt fler länder stoppa flyg med resenärer från Sverige för att inte få in Corona smittade svenskar i landet.
https://www.vk.se/2020-03-13/turkiet-stoppar-flyg-till-och-fran-sverige

Så den som funderar på utlandssemester ska betänka att man kommer kanske ut
men sedan kommer inget plan för hemresan.....
 
Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Tror du har rätt. Det skulle i så vara i Sverige för att stänga gränsen lär vi inte göra så länge regeringen sitter. Gissar jag.
Det blir nog grannarna som stänger gränsen till Sverige. För att skydda sig. Det har redan börjat.
https://www.gp.se/nyheter/världen/d...tena-line-stoppar-passagerartrafik-1.25374859

https://www.vk.se/2020-03-13/turkiet-stoppar-flyg-till-och-fran-sverige
Det här betyder att med Sveriges attityd till Corona
"sekretess råder rörande det mesta, inga provtagningar på inte svårt sjuka, inga karantäner"
så kommer, gissar jag, allt fler länder stoppa flyg med resenärer från Sverige för att inte få in Corona smittade svenskar i landet.
https://www.vk.se/2020-03-13/turkiet-stoppar-flyg-till-och-fran-sverige

Så den som funderar på utlandssemester ska betänka att man kommer kanske ut
men sedan kommer inget plan för hemresan.....

Detta händer redan en bekant på jobbet skulle boka resa ned till deras lägenhet i spanijen. Dom fick inte boka då dom är från Sverige.
Om detta är ett enskilt fall vet jag inte.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Detta händer redan en bekant på jobbet skulle boka resa ned till deras lägenhet i spanijen. Dom fick inte boka då dom är från Sverige.
Om detta är ett enskilt fall vet jag inte.

Har inget med att de är just från Sverige att göra. Spanien har stängt gränsen för alla utlänningar. Sen kan man ju undra varför din bekant tyckte det var en bra idé att ge sig ut och resa mitt under pågående pandemi...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har inget med att de är just från Sverige att göra. Spanien har stängt gränsen för alla utlänningar. Sen kan man ju undra varför din bekant tyckte det var en bra idé att ge sig ut och resa mitt under pågående pandemi...

Bättre chans till sjukvård i Spanien kanske. Och mindre risk bli smittad än i Sverige ?
Eller dra innan det är försent åka till Spanien ?
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det startade nyss ett plan från Umeå till LasPalmas, helt utan passagerare, endast crew skulle få komma in i landet för att lämna planet / eventuellt flyga hem Svenskar hörde jag på radion.

WRC har börjat ställa in rallyn nu också, Argentina som skulle köras 23-26 April är "framflyttat" till okänt datum.

Jag säger upp min prenumeration på WRC+ och tar ingen på MotoGP tills det här är över, jag tror att hela året kan ställas in.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Bättre chans till sjukvård i Spanien kanske. Och mindre risk bli smittad än i Sverige ?
Eller dra innan det är försent åka till Spanien ?

Haha, i Spanien som har näst högst antal fall av covid-19 i Europa? I ett land som varit i konstant ekonomisk kris sedan 2008? Ja, kanske det... :)

Norge har också stängt gränserna nu, förutom för svenskar och finnar.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top