Inget MotoGP-rejs i Qatar!

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
"The FIM, IRTA and Dorna Sports regret to announce the postponement of the Red Bull Grand Prix of the Americas, which was set to take place from the 3rd to the 5th of April 2020.

Due to the ongoing coronavirus outbreak, the event has been rescheduled for later in the season and will now take place from the 13th to the 15th of November"
 

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Nu börjar det bli rejs varje helg under hösten...
MM hinner ju operera sin axel ytterligare en gång om det skulle behövas innan den här säsongen drar igång.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag har inte letat, men någon annan har säkert det.
Betalar MotoGP tillbaka biljettpengarna vid inställd eller flyttad tävling?
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Suck. Jaha kan dom inte bara köra med tomma läktare? Eller det kostar för mycket kanske. Ingen Corona i Gislaved! Anderstorp!! :D
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kvittar väl i och för sig när halva depån inte får flyga ut från delar av italien.

Men Sverige har väl inga restriktioner mot besök av Italienare ?
Eller är det något jag missat ?
Till Sverige får väl alla resa utan hinder oavsett från vilket land dom kommer, Kina, Japan, Korea, Iran (många svenskar har släkt i Iran) läste jag och det skulle ju var fel hindra dom komma hem.
Och just vad det gäller Italien finns väl det ännu inga inreseförbud till Sverige ?
https://www.svd.se/mycket-hojd-risk-for-regeringen-lofven
Och det finns inte heller några förbud ( ännu) mot större sammankomster, typ sportevenemang !

Å andra sidan finns ju inte en enda motorbana idag i Sverige godkänd för MotoGP.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hit får i varje fall alla komma från Italien utan några begränsningar !
https://www.expressen.se/dinapengar/skracken-for-corona-pa-planet-passagerare-slapptes-rakt-ut/

Är länken ett korrekt citat så är Anders Tegnell inte helt frisk i huvudet som jag ser det.
Det är väl inga problem med en frisk person i karantän.
Citat
Statsepidemiologen Anders Tegnell sade i en intervju med SvD på lördagen att det är lättare att ha kontroll över situationen om befolkningen agerar som vanligt, även de som varit i norra Italien.

– Risken är att om en person som är frisk behöver stanna hemma från jobbet så gör denne andra saker i stället, och kanske träffar andra personer som kan vara svårare att spåra.
Slut citat

Och en person som är på jobbet kanske tar T-banan till jobbet och smittar ett stort antal människor.
Men enligt Tegnell så åker "man" väl inte kollektivt till jobbet. Det gör i varje fall inte Tegnell. Antar jag.

Lustigt nog följer inte statliga myndigheter statsepidemiologens anvisningar. Jobbar man på Skatteverket, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Migrationsverket eller Pensionsmyndigheten och har varit i t.ex. Italien blir det att stanna hemma 14 dagar !
https://www.svd.se/myndigheter-haller-atervandare-hemma/om/coronaviruset-i-sverige
Är Anders Tegnell en sk mullvad ? Eller är han bara inte helt frisk ?
 
Last edited:

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Har för mig att det är förbjud med både inresor och utresor i vissa delar av italien, bl.a. där Rossi och hans akademi kommer ifrån.

Det är sjukt tråkigt när något sånt här händer givetvis men det är bara att gilla läget.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag har inte letat, men någon annan har säkert det.
Betalar MotoGP tillbaka biljettpengarna vid inställd eller flyttad tävling?

Nu orkade jag leta:
"Section 9 - Force Majeure

9.1. Failure to Perform

PLATINIUM GROUP shall not be liable to the customer for any failure to perform any obligation under this Agreement arising from any cause or causes beyond PLATINIUM GROUP’s reasonable control. This includes, but is not limited to, any Act of God, terrorism, war, political insurgence, insurrection, riot, civil unrest, act of civil or military authority, uprising, strike, epidemic, earthquake, extreme weather, flood or any other natural or man-made eventuality outside of our control, which causes the termination of an agreement or contract entered into, nor which could have been reasonably foreseen. If affected by such event, PLATINIUM GROUP shall use all reasonable endeavours to comply with the terms and conditions of any Agreement contained herein.

9.2 Sport Season Calendar Modification

PLATINIUM GROUP is not responsible for any modification of a sport season’s calendar. PLATINIUM GROUP promotes and sells tickets for specific events, and not dates. Therefore, if the event organization or governing body decides, for any reason, to change the date of an event, PLATINIUM GROUP cannot be held responsible and is not obliged to inform clients. No reimbursement will be possible in the situation stated above.

9.3 Reimbursement from Organiser

In some cases, when an event is cancelled by an Organiser, you may be entitled to a refund. The amount of any potential refund provided is dependent on the Organiser of the event and the circumstances of each case in question. The refund may not include service and delivery fees and PLATINIUM GROUP ticket margin/commission. Any fee for Ticket Insurance is non-refundable. Please note that if an event Organiser is not providing a refund for a cancelled event, PLATINIUM GROUP is not in any way responsible for providing refunds"

Jag oroar mig alltid för "act of God" :arsele
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Silverstone blev inställt för något år sen pga problem med dålig asfaltering och regn(?).

Där dröjde det ett tag men till slut betalade man väll tillbaka pengar för biljetter för söndagen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ska vi tro att det blir det här teamet som blir mest omtalade i MotoGP i år:

cor.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Argentina kommer säkert bli framflyttad/inställd med
Dom hade första dödsfall i Corona för 2 dagar sen i Buenos Aires. MXGP tävlingen som skulle gått där 22 mars är framflyttad till september nu. Så det blir säkert något liknande för MotoGP med.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ganska litet problem i helheten om du tänker till vad utbrottet gör med världsekonomin framöver.

Håller med men nu var vi ju ändå inne på refunds pga inställda race.
Jag gissar att det är fler som har videopass än som köpt biljett till enskilda race.
Blir det ingen refund så är det helt OK också då jag gärna stödjer MotoGP-cirkusen. :tummenupp
 

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Fortsätter race’n att ställas in i den här takten så kommer det väl sluta med att Dorna får buda ut ett kit med X-box/Playstation & MotoGP20 & sen så får dom sända ett E-mästerskap där våra idoler tävlar som sig själva mot varandra... ::tungan:tungan:tungan
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nytt om Argentina från FIM.

'Premio Motul de la Republica Argentina, which was set to take place from the 17th to the 19th of April. Due to the ongoing coronavirus outbreak, the event has been rescheduled for later in the season and will now take place from the 20th to the 22nd of November.

The Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana will therefore now be held from the 27th to the 29th of November.

The Red Bull Grand Prix of the Americas retains its new date from the 13th to the 15th of November, a week before the rescheduled Gran Premio Motul de la Republica Argentina.



Following these schedule changes, the 2020 MotoGP™ class season is now set to begin with the Gran Premio Red Bull de España at the Circuito de Jerez-Angel Nieto from the 1st to the 3rd of May 2020.'
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top