Sadelöverdrag, köpa var?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Någon som hittat schysst vinyl/fejkskinn som funkar att klä om sadel med? XL-moto/24mx har slut på svart, behöver tips på var man kan leta. Google gav mig inte mycket alls. Gärna sånt som är elastiskt och med struktur på ytan.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Glömde skriva att jag vill ha det NU och inte när Postnord krånglat klart. Det tar skitlång tid numera, jag har konstant några eBaypaket på väg och det går skiitsegt jämfört med typ 1-2 år sedan.

Eller iof har ju säkert jul/nyår påverkat nu på senare. Men oftast tar Postnord längre tid på sig än frakten Kina-Sverige
 

jasifil

Sporthojsnörd
Gick med
17 Apr 2019
Ort
Värnamo
Hoj
MT09Tra
Glömde skriva att jag vill ha det NU och inte när Postnord krånglat klart. Det tar skitlång tid numera, jag har konstant några eBaypaket på väg och det går skiitsegt jämfört med typ 1-2 år sedan.

Eller iof har ju säkert jul/nyår påverkat nu på senare. Men oftast tar Postnord längre tid på sig än frakten Kina-Sverige

Kolla här t.ex.
http://www.topntrim.nu/vinyl/specialvinyl.php
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Åk till någon lokal firma som klär om möbler.

Eller kanske någon tygaffär har. Hos oss hade färghandlare sånt förut men vet inte om det är nåt man normalt förväntar sig.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Har inte varit där och känt och klämt men det är nära dit.

cc6cc0d72df4df8326fe0eaf0afb07b2.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk
 

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Ort
Jajamensan
Hoj
Enfield India
Kolla med din lokala tyg-butik / skomakare / tapetserare.
Kan finnas. Värt att kolla. Och om dom inte har, fråga vem som har!
Just det där att fråga i butiken "-Men vet du någon som kan tänkas ha" brukar kunna ge intressanta ledtrådar!

Lokalt (Linköping) har jag haft problem att få tag i ROBUST konstläder.
Allehanda enklare varianter brukar dock finnas.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Har inte varit där och känt och klämt men det är nära dit.

cc6cc0d72df4df8326fe0eaf0afb07b2.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk


KUNTZE!!! Hur är det möjligt att jag glömde denna ikon, denna stöttepelare varpå samhällets gummibehov vilar. Denna ankarbalk inom elastomer i Stockholmsområdet.

Dessutom är det så nära att jag inte ens hinner få i högsta växeln på hojen, tack:)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
KUNTZE!!! Hur är det möjligt att jag glömde denna ikon, denna stöttepelare varpå samhällets gummibehov vilar. Denna ankarbalk inom elastomer i Stockholmsområdet.

Dessutom är det så nära att jag inte ens hinner få i högsta växeln på hojen, tack:)


KUNTZE, you had one job.....

Åkte dit omedelbart bara för att mötas av beskedet att de inte har sånt hemma, och säljer bara tjugometersrullar:mad::mad::mad::mad::mad:

Tar tillbaka min tidigare hyllning....
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Jag har handlat på https://www.ostersjokompaniet.se på Industrigatan, Kungsholmen. Öppnar på måndag...
Det var inte optimalt till sadeln på min dr600. För svårt att spänna, om man jämför med de strechigare vinylerna.
Kommer inte ihåg om de hande någon smidigare variant. Å andra sidan kan de bytt sortiment och leverantör sedan jag var där för några år sedan.

Trist med Kuntze.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Sadelmakare,tapetserare (möbelrenoverare), båttillbehörsbutiker.
 

stringbikini

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Ort
Skövde
Hoj
Honda cbr600rr
Som tidigare redan nämnt så är det sadelmakare eller liknande där du bor som gäller. jag klädde om min sadel för 300 för ca 3 år sedan. Blev toppen och fixat snabbt :)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Insåg idag att både Stoff&Stil och Ohlssons Tyg har schyssta Grejer, 5 min från mig. Mina Googleskills måste ha dippat..

Köpte jättefint imitationsläder idag, tyvärr måste man rondellslipa skumgummit ordentligt och det dammar satan. Men nu har jag skinn så det räcker till alla tre sadlar som ska kläs.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Som tidigare redan nämnt så är det sadelmakare eller liknande där du bor som gäller. jag klädde om min sadel för 300 för ca 3 år sedan. Blev toppen och fixat snabbt :)

För 300:- hade jag inte rört grejerna själv, men där jag bor svarar ingen ens i telefon för såna småpengar.
 

norrby89

Medlem
Gick med
6 Feb 2019
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Sv1000S 2003
Glömde skriva att jag vill ha det NU och inte när Postnord krånglat klart. Det tar skitlång tid numera, jag har konstant några eBaypaket på väg och det går skiitsegt jämfört med typ 1-2 år sedan.

Eller iof har ju säkert jul/nyår påverkat nu på senare. Men oftast tar Postnord längre tid på sig än frakten Kina-Sverige

Asså beställer man saker från Asien så tar de tid, grejen med ebay är att man beställer från säljare inom EU så tar de ofta 3-7 dagar istället för 3-7 veckor =) samt brukar alltid finnas för samma pris från tyskland/England just mc grejer och speciellt om de ska va modellanpassat finns mer eller mindre alltid att beställa från England =)
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
KUNTZE!!! Hur är det möjligt att jag glömde denna ikon, denna stöttepelare varpå samhällets gummibehov vilar. Denna ankarbalk inom elastomer i Stockholmsområdet.

Dessutom är det så nära att jag inte ens hinner få i högsta växeln på hojen, tack:)

Så himla vassa är dom inte då... Tar bra betalt för låg kvalité gummi..
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top