Resultat 1 till 6 av 6
    Medlem Ph-92s avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Hoj
    En Er6a

Kawasaki KLX230

Tjena,

Är sugen på en liten och smidig offroad och fick upp ögonen för Kawasaki KLX230, mest pga. priset (44 900kr).

Den ska tydligen ha 19hk med en vikt på 134kg.

Någon som testat en och kan säga om det är något att ha? duger 19hk för att ha roligt eller är det för klent?

Medlem Boouys avatar
    Reg.datum
    okt 2011
    Hoj
    2019 Yamaha MT09
    Har en CRF250L med ”22 hk” och den jäveln orkar knappt sprätta lös på grusvägar i 30+ kmh.. så nej roligt är det inte med 20hk... men det beror ju på vad du anser är roligt.

Du får ju provköra en hos handlaren

Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Hoj
    Sålt alla....
    Tar man ett exempel ur högen, så har en XT550 från början av åttiotalet dubbla hästarna och väger 4 kilo mer. Bort med originalsystemet så väger den mindre än Kawan.

Hur är det ens möjligt?

Jag hyrde förresten en KLX 200-300(?) helt ny, och den var rolig i badbyxor och gympaskor iaf Fast slöö såklart

Medlem Ph-92s avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Hoj
    En Er6a
    Tack för svar har inte orkat åka in till stan och prova en än men får såklart göra det.

Kanske ändå är läge att satsa på något större, har dock haft både KTM 660 och 690 och känner inte att jag är i behöv av den effekten. Svårt att hitta något mellanting

Float like a butterfly, sting like a bee TMax500s avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    Triumph Thruxton 2008, Triumph Tiger Sport 1050 2017, Triumph Sprint ST 2003 (till salu), Kawasaki J300 2014, Moto Guzzi Quota 1100 ES 2000 (såld, tyvärr....)
    Jag har kört 25 mil på KLX 250 på Kreta. Lättkörd och "käck", men slö. Man fick gasa friskt både på större vägar och i bergen (mycket berg på Kreta) och man fick tänka sig för väldigt noga om man ville köra om någon i uppförsbackarna.
    "Folk tror på det ena och det andra, det är Jesus och det är Gud å hela gängen där. Jag tror på IFK Göteborg, Frölunda och Liverpool."
    --Glenn Hysén--

"Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar."
    --Karl-Bertil Jonsson--

2 Stripes Mc El Presidentes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    XR400 + grom + Tricker
    Är det inte bättre att sätta en bevakning på blocket och jaga efter en WR250R istället...?
    Inte jordens mest lätthittade cykel (känns som om ägarna sitter på sina hojjar rätt länge) men dyker upp då o då.
    Bra recensioner och ~30 hk på ungefär samma vikt borde betyda en betydligt roligare cykel än KLX:en.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

DÄR VAR DET !! Lite som jag trorr hela tiden men inte kunnat återskapa.... och efter filmsnutten ovan var det riktigt svårt att få det att hända igen. Så den ä [...]

Brutale
Vill du annonsera ovan? Klicka här