KTM smc 690 -13 regler ang regbes

Mack_n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2020
Ort
Uddevalla
Hoj
KTM smc 690 -13
Jag har köpt mig en KTM 690 från 2013 som endast rullat 1000 mil o ser ut o låter o går som ett j*vla monster hihi.. den är just nu avstrypt och jag skall nu uppgradera till A2 behörighet.

Jag behöver alltså strypa hojen och registreringsbesikta den, problemet är att jag ringde Bike Trollhättan idag o tänkte boka tid för strypning men enligt snubben jag pratade så var inte det något alternativ då den inte kommer gå igenom besiktningen pga miljökrav som ändrades 2016-2017 där nånstans.. det låter ju j*vligt konstigt tycker jag men tackade för svar och lade på.

Sedan kontaktade jag Mc-kompaniet och de sa att de sålt många strypningar till denna maskin och aldrig hört något liknande..

Kontaktade oxå en bessingenjör på dekra och han sa bara att jag behövde ha den strypt enligt effektkraven samt ha intyg på det bara..

Jag undrar nu om någon vet mer om detta och kan komma med lite mer info.
Själv tänker jag att Bike antagligen bara stryper hojen genom mappning men man kan oxå strypa den med Throttle-stop så om man stryper den med just mappning så kanske den inte går igenom miljökraven?

Jätte tacksam för svar! ????????
 

Mack_n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2020
Ort
Uddevalla
Hoj
KTM smc 690 -13
Om du menar som A2 reggad så tror ja inte de, vet dock inte egentligen. Men tänker oxå att om man installerar throttlestop så sker ingen ändring av avgasvärden, bara hur mycket gas jag kan ge.

Får väl bara lägga de tusenlapparna o chansa antar ja
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top