Stillastående - PGM-FI lyser

Rational

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB1000R 2014
Våren är (snart) här och min Honda CB1000R -13 vill ut på vägarna.

Hade problem förra säsongen då hojen dog efter fem minuter. Stog då och skakade den tills skiten som blokerat filtret i tanken flyttade på sig och jag kunde glatt åka vidare. Denna vinter har jag varit duktig och startat upp och tjuvkört lite i garaget var fjärde vecka. Men så idag när solen sken varmt och det var dags att ta första turen så kom jag ungefär lika långt som förra året, och sen blir man stående. Skakade som en vilde i en dryg timme men det gick inte den här gången - var bara att rulla ner i garaget igen.

Pumpen gårigång med tändningen, så borde väl vara okej - men kanske har det blir extra mycket skit denna "vinter". Vad är nästa steg - själv skruva bort tanken och göra ett försök att putsa rent filtret, alternativt byta hela pumpen? Lämna in, hur svårt/tidskrävande är ett bränslefilter?
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Man kan köpa pumpar från några bilar till dessa och montera in i originalhöljet om den är kass - har för mig att den är nån Honda bilpump men utan hölje.

Sök på Varadero pgmfi fuelpump har jag för mig dessa är dock driftsäkra så kolla så det är den som strular innan.

Var några år sen jag såg nått om detta på nått forum i uk eller så.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top