Honda X-ADV 750

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Brorsan köpte en NC750 häromdagen och det fick mig att börja studera liknande hojar. Då ramlade jag snabbt in på X-ADV som ger ett konstigt köpsug. Är det något att ha eller blir man bara förbannad på att det varken är scooter eller mc?
Nåt fel är det antagligen med tanke på att det står nya 2017 kvar hos handlarna?
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Tycker också att ser fräck ut.
Anledningen till att dom inte säljer tror jag är som du säger. Det är varken scooter eller mc sen att den är dyr hjälper inte.
För dom pengarna köper de flesta en riktigt motorcykel. Dom flesta som köper scooter tittar bara efter något billigt att köra till jobbet med.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag har provkört en kortare sträcka, ett par mil bara. Gillade den. Den är kul. Funkar på landsväg, tillräckligt kapabel på motorväg och är faktiskt hyfsad på grusväg. Den är såklart ingen riktig grussmiskare men det funkar helt ok. Har testat själv! :)

Och visst är det så att den inte passar in. Den är både och eller varken eller. För dyr för att vara billigt pendlarfordon. Men framför allt så passar den inte in i skallen på folk. Mc-köpare tenderar vara konservativa och är det inte "som det brukar" så vill man inte köpa den.

"Den har ju automatlåda - fy!" Jo, men det funkar jättebra, man kan fokusera helt på vägen och den perfekta kurvradien, utan att tänka på att växla.
"Det är ju en scooter - fy!" Än sen då? Det är en mångsidig och bra hoj. Skärp dig! :)
"Den ser konstig ut - fy!!" Ja, konstig, eller lite cool. Smaken är som baken.

Sammanlagt - ja, jag hade gärna haft en. Men jag är lite för snål för att köpa en och jag vet inte riktigt vad jag skall ha den till. Pendla? Jadå, men behöver jag en 750 till det? Min 300:a gör det jobbet för halva priset. Åka till Norge på blandade vägar? Ja, men till det har jag min Tiger som dessutom har mycket mer motor.

Men jag gillar den och nästan hoppas att jag kommer att köpa en sådan en vacker dag!
 
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Tmax ger mig inte alls något sug. Jag tycker att de ser ut som tvåhjuliga minibussar. Egentligen gör väl min Transalp ett lika bra jobb som en X-ADV, men den ser inte lika kul ut.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top