Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 33 av 33
    Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    RS är en riktigt trevlig hoj som kanske kommer inom budget (om du sträcker liiite). Fullt modern och inga barnsjukdomar om du bara trivs med körställningen. Tyvärr vanlig framgaffel.

Buy quality, cry once
    Buy quality, cry once.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Citat Ursprungligen postat av Komponenten Visa inlägg
    Några kända fel man skall vara extra noggrann att kolla? Miltal man bör börja dra öronen åt sig? Fanns helt klart några ute till försäljning som lockade.
    Elen.

En bekant har en R1200GS -16 som behöver ca 30mA mer än min GSX1300R för att hålla liv i batteriet. Hojen drar alltså ca 30mA parkerad. Som jämförelse min GSX1300R 0,6mA....
    Eller ca 0,7Ah / dygn från batteriet på BMWn. Så batteriet är väl heltomt efter ca 14 dagar.
    Och BMW ägaren har hittat den helt död i garaget.....

Ctek Zafir 45 laddaren håller nu liv i batteriet med en laddpuls per 95 sekunder. BMW R1200GS

som jämförelse samma laddare på Kawasaki 6N
    Ctek Zafir 45 laddaren höll liv i batteriet med en laddpuls per 110 minuter. Kawa 6N

Eftersom du är lång och vill ha något roligt som passageraren sitter bekvämt på
    Kawasaki ZZR 1400
    eller en Yamaha FJR1300

Själv liten och kort valde jag i samma sits Suzuki GSX1300R, en lite mindre hoj än Kawan.

Apropå BMW, Kawasaki, Yamaha osv
    https://www.motorcycle.com/top10/the...companies.html

Läsarnas kommentarer är Roande/Givande
    Senast redigerat av Comeback den 2020-02-18 klockan 18:00.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales
    MotoGP 2020: 1. Quartararo 2. Marc Marques 3.Vinales

Trygghetsnarkoman H_____Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Provkörde RS 1200 för 2 år sedan, var jävligt nära att jag hoppade av Ducatiträsket. Mkt trevlig hoj som gav ett oerhört förtroende när farten trissades upp.

Hade jag haft råd så skulle jag gärna ha en RS som touringalternativ till min Ducce.
    Föredettingar: Bmw 650 Funduro, Bmw r1150r rockster, Bmw F800ST, Yamaha 660 XTX, Bmw x-moto, Suzuki GSR 600, Bandit 1250, Yamaha FZ1, Ducati Hyperstrada

Medlem Remuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    Hayabusa
    Har kört 1200GS -13 och tyckte motorn var riktigt tråkig.. Hade tidigare en Super Tenere som kändes bättre, extremt praktisk och bra hoj, men rolig? Näe... hade nog provkört en FJR eller ZZR 1400 precis som Comeback tipsade om! Boxermotorerna och framförallt paralelltwins må va bra, men dom låter för tråkigt..

Medlem checksters avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Hoj
    Yamaha SR500 -92 // BMW R100 -83 // Honda CB500 K1 -75 // Yamaha XG250 Tricker // Yamaha R1 -98 polkaretta // Yamaha SR500 -78 // Yamaha TW200 -87 // Whizzer Pacemaker 2 -02 // Yamaha RD350 YPVS -83 // Honda XL500s -81
    Citat Ursprungligen postat av Remus Visa inlägg
    Har kört 1200GS -13 och tyckte motorn var riktigt tråkig.. Hade tidigare en Super Tenere som kändes bättre, extremt praktisk och bra hoj, men rolig? Näe... hade nog provkört en FJR eller ZZR 1400 precis som Comeback tipsade om! Boxermotorerna och framförallt paralelltwins må va bra, men dom låter för tråkigt..
    Högst subjektivt, jag tycker många boxermotorer låter fint

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Citat Ursprungligen postat av Comeback Visa inlägg
    Elen.

En bekant har en R1200GS -16 som behöver ca 30mA mer än min GSX1300R för att hålla liv i batteriet. Hojen drar alltså ca 30mA parkerad. Som jämförelse min GSX1300R 0,6mA....
    Eller ca 0,7Ah / dygn från batteriet på BMWn. Så batteriet är väl heltomt efter ca 14 dagar.
    Och BMW ägaren har hittat den helt död i garaget.....

Ctek Zafir 45 laddaren håller nu liv i batteriet med en laddpuls per 95 sekunder. BMW R1200GS

som jämförelse samma laddare på Kawasaki 6N
    Ctek Zafir 45 laddaren höll liv i batteriet med en laddpuls per 110 minuter. Kawa 6N

Eftersom du är lång och vill ha något roligt som passageraren sitter bekvämt på
    Kawasaki ZZR 1400
    eller en Yamaha FJR1300

Själv liten och kort valde jag i samma sits Suzuki GSX1300R, en lite mindre hoj än Kawan.

Apropå BMW, Kawasaki, Yamaha osv
    https://www.motorcycle.com/top10/the...companies.html

Läsarnas kommentarer är Roande/Givande
    Måste vara något tjall på BMW-n. Kanske någon extrautrustning som är felmonterad. Min egen stod nyss september-februari och startade på första...

Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
    Buy quality, cry once.

Medlem Portlands avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Hoj
    BMW R1200GS -16
    Min -16 stod iofs bara sen början av november men startade med bra snärt nu i helgen...
    Senast redigerat av Portland den 2020-02-18 klockan 21:45.
    IBA SS1000

Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Hoj
    R1250GS 2020, YZF1000R, Fz1-n 07. Tidigare er-6n och NSR 125.
    Citat Ursprungligen postat av Remus Visa inlägg
    R1200 GS är ju ingen räzerhoj om man säger så men den är en komplett allrounder och den gör det riktigt bra. Ska man gasa mycket motorväg så absolut köp en 1400. Men sen då? Kan du packa mycket på den? Sitter passageraren bekvämt eller som ett S? EN FJR1300 är också en riktigt bra båge som i så fall är bättre än Kawan. Men alla gillar vi olika. Ljudet på en boxer är faktiskt rätt najs. Speciellt med ett slipon mm. Låter fisigt.
    Forza Rossi ! =)

Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Måste vara något tjall på BMW-n. Kanske någon extrautrustning som är felmonterad. Min egen stod nyss september-februari och startade på första...

Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
    Citat Ursprungligen postat av Portland Visa inlägg
    Min -16 stod iofs bara sen början av november men startade med bra snärt nu i helgen...

Jag minns när folk skröt över hur kort tid dom hade sina hojar avställda över vintern...
    IBA #40701

Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Man har väl fler hojar att köra med och ingen är avställd över vintern.

Buy quality, cry once
    Buy quality, cry once.

Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Hoj
    2002 BMW K1200RS
    En tanke, du har inte kollat på K- modellerna? Finns trevliga BMWs där...

Medlem
    Reg.datum
    maj 2019
    Hoj
    CB750
    Uppdatering: Efter massa velande fram och tillbaka så står det nu en R1200GS från 2015 i garaget

Alla tankar och idéer ni bidrog med uppskattas enormt. Nu håller vi tummarna för en fin mc-säsong!

Medlem Portlands avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Hoj
    BMW R1200GS -16
    Med en GS är det alltid fint
    Och säsong
    Grattis till valet
    IBA SS1000

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Ni är bortskämda, fann tom charm i en Virago 535 som jag var fodervärd åt.

H_____P
Vill du annonsera ovan? Klicka här