Kan inte bestämma mig

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
RS är en riktigt trevlig hoj som kanske kommer inom budget (om du sträcker liiite). Fullt modern och inga barnsjukdomar om du bara trivs med körställningen. Tyvärr vanlig framgaffel.


Buy quality, cry once
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Några kända fel man skall vara extra noggrann att kolla? Miltal man bör börja dra öronen åt sig? Fanns helt klart några ute till försäljning som lockade.

Elen.

En bekant har en R1200GS -16 som behöver ca 30mA mer än min GSX1300R för att hålla liv i batteriet. Hojen drar alltså ca 30mA parkerad. Som jämförelse min GSX1300R 0,6mA....
Eller ca 0,7Ah / dygn från batteriet på BMWn. Så batteriet är väl heltomt efter ca 14 dagar.
Och BMW ägaren har hittat den helt död i garaget.....

Ctek Zafir 45 laddaren håller nu liv i batteriet med en laddpuls per 95 sekunder. BMW R1200GS

som jämförelse samma laddare på Kawasaki 6N
Ctek Zafir 45 laddaren höll liv i batteriet med en laddpuls per 110 minuter. Kawa 6N

Eftersom du är lång och vill ha något roligt som passageraren sitter bekvämt på
Kawasaki ZZR 1400
eller en Yamaha FJR1300

Själv liten och kort valde jag i samma sits Suzuki GSX1300R, en lite mindre hoj än Kawan.

Apropå BMW, Kawasaki, Yamaha osv
https://www.motorcycle.com/top10/the-10-most-reliable-motorcycle-companies.html

Läsarnas kommentarer är Roande/Givande
 
Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Provkörde RS 1200 för 2 år sedan, var jävligt nära att jag hoppade av Ducatiträsket. Mkt trevlig hoj som gav ett oerhört förtroende när farten trissades upp.

Hade jag haft råd så skulle jag gärna ha en RS som touringalternativ till min Ducce.
 

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
Har kört 1200GS -13 och tyckte motorn var riktigt tråkig.. Hade tidigare en Super Tenere som kändes bättre, extremt praktisk och bra hoj, men rolig? Näe... hade nog provkört en FJR eller ZZR 1400 precis som Comeback tipsade om! Boxermotorerna och framförallt paralelltwins må va bra, men dom låter för tråkigt..
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Har kört 1200GS -13 och tyckte motorn var riktigt tråkig.. Hade tidigare en Super Tenere som kändes bättre, extremt praktisk och bra hoj, men rolig? Näe... hade nog provkört en FJR eller ZZR 1400 precis som Comeback tipsade om! Boxermotorerna och framförallt paralelltwins må va bra, men dom låter för tråkigt..

Högst subjektivt, jag tycker många boxermotorer låter fint


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Elen.

En bekant har en R1200GS -16 som behöver ca 30mA mer än min GSX1300R för att hålla liv i batteriet. Hojen drar alltså ca 30mA parkerad. Som jämförelse min GSX1300R 0,6mA....
Eller ca 0,7Ah / dygn från batteriet på BMWn. Så batteriet är väl heltomt efter ca 14 dagar.
Och BMW ägaren har hittat den helt död i garaget.....

Ctek Zafir 45 laddaren håller nu liv i batteriet med en laddpuls per 95 sekunder. BMW R1200GS

som jämförelse samma laddare på Kawasaki 6N
Ctek Zafir 45 laddaren höll liv i batteriet med en laddpuls per 110 minuter. Kawa 6N

Eftersom du är lång och vill ha något roligt som passageraren sitter bekvämt på
Kawasaki ZZR 1400
eller en Yamaha FJR1300

Själv liten och kort valde jag i samma sits Suzuki GSX1300R, en lite mindre hoj än Kawan.

Apropå BMW, Kawasaki, Yamaha osv
https://www.motorcycle.com/top10/the-10-most-reliable-motorcycle-companies.html

Läsarnas kommentarer är Roande/Givande

Måste vara något tjall på BMW-n. Kanske någon extrautrustning som är felmonterad. Min egen stod nyss september-februari och startade på första...


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Min -16 stod iofs bara sen början av november men startade med bra snärt nu i helgen...
 
Last edited:

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Har kört 1200GS -13 och tyckte motorn var riktigt tråkig.. Hade tidigare en Super Tenere som kändes bättre, extremt praktisk och bra hoj, men rolig? Näe... hade nog provkört en FJR eller ZZR 1400 precis som Comeback tipsade om! Boxermotorerna och framförallt paralelltwins må va bra, men dom låter för tråkigt..

R1200 GS är ju ingen räzerhoj om man säger så men den är en komplett allrounder och den gör det riktigt bra. Ska man gasa mycket motorväg så absolut köp en 1400. Men sen då? Kan du packa mycket på den? Sitter passageraren bekvämt eller som ett S? EN FJR1300 är också en riktigt bra båge som i så fall är bättre än Kawan. Men alla gillar vi olika. Ljudet på en boxer är faktiskt rätt najs. Speciellt med ett slipon mm. Låter fisigt. :rock
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Måste vara något tjall på BMW-n. Kanske någon extrautrustning som är felmonterad. Min egen stod nyss september-februari och startade på första...


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro

Min -16 stod iofs bara sen början av november men startade med bra snärt nu i helgen...




Jag minns när folk skröt över hur kort tid dom hade sina hojar avställda över vintern... :7peta
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Man har väl fler hojar att köra med och ingen är avställd över vintern. :)


Buy quality, cry once
 

Komponenten

Medlem
Gick med
14 May 2019
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Uppdatering: Efter massa velande fram och tillbaka så står det nu en R1200GS från 2015 i garaget

Alla tankar och idéer ni bidrog med uppskattas enormt. Nu håller vi tummarna för en fin mc-säsong!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top