Synkas verkligen gasspjällen vid varje service på verkstad?

jasifil

Sporthojsnörd
Gick med
17 Apr 2019
Ort
Värnamo
Hoj
MT09Tra
Varför skulle just bankörning slita mer på bromsslangarna än gatkörning?
Därför att åtminstone min känsla är att man bromsar mer när man kör på bana än annars. Men det kanske inte är själva användandet som sliter utan mer andra faktorer. Får kanske tänka om när det gäller byte av bromsslangarna. Det är ju dags till sommaren för min del om jag ska följa serviceschemat :)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
På hojar som körs ”svenne-päron-style” är chansen stor att bromsarna kärvar ihop snarare än slits pga belastning.

Hur många maxinbromsningar gör den genomsnittlige MC-föraren varje år? Jag har tex flera gånger ”lagat” kärvande eller ineffektiva bromsar på kompisars hojar genom att göra ett tiotal maxbroms från 90-100 till 0.

Gummi åldras, det räcker som argument.


Buy quality, cry once
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Därför att åtminstone min känsla är att man bromsar mer när man kör på bana än annars. Men det kanske inte är själva användandet som sliter utan mer andra faktorer. Får kanske tänka om när det gäller byte av bromsslangarna. Det är ju dags till sommaren för min del om jag ska följa serviceschemat :)
Skaffa två likadana gummisnoddar. Lägg den ena i fönstret så att den ligger i solen, lägg den andra i skrivbordslådan men ta upp den varje dag och dra lite i den 10 gånger. Du kan ju se vilken som är piggast efter en månad ;)
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top