Resultat 1 till 7 av 7
    Långsammare J-marks avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Hoj
    Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus

Roadracing Irland - Vilket race ska man åka till?

Tänkte försöka ta mig till Nordirland och kolla på Real Roadracing till våren eller sommaren.
    Har inte varit där tidigare. Vilket race ska man åka till? Någon med erfarenhet?
    Kommer antagligen att åka med grabben så det blir flyg dit.
    There are only three sports:
    Bullfighting, motor racing & mountaineering.
    All the rest are merly games.

-- Ernest Hemingway

herzattacke yelworCs avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Jawa 500
    Det kan inte bli fel med någon men hade satsat på något av dom mindre mindre bonn racen som Skerries,med bitvis bredd som en halv gång/cykel bana.. Ulster och Northwest hade jag skippat.
    Mer grass root racing blir det inte. Egentligen hade jag tänkt besöka någon av dessa men det blev Iomtt istället.

Medlem
    Reg.datum
    nov 2005
    Hoj
    Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
    Vi var på Skerries för ett par år sedan, jag ville åka och se på ett mindre race och det var fantastiskt. Däremot var det inte så många stjärnor där. Nära till Dublin men vi valde egentligen det för att det just då passade i tiden.
    Vi passade även på att köra ett varv på Ulster och tanken att ge järnet på en Superbike eller vad som helst är svår att ta in. Ännu svårare var det att fatta efter att ha kört runt på Armoy som är som en riktigt dålig cykelväg.
    Sök på Youtube, använd BBC i sökningen så kommer det upp fint producerade race.
    Om jag åker igen kommer jag försöka se ett race söder om Dublin, Cork exempelvis. Mest för att se en annan del av Irland. Fast Armoy vore fränt och det skulle nog vara mitt förstaval om det inte vore för att jag varit och tittat där, kollat på monumentet, tagit en pint på Joey`s bar osv..
    En annan bra grej är att läsa på mer, kanske prenumerera på Road Racing Ireland, jag önskar jag gjort det för då hade det varit lättare att hänga med.
    Sen smakar Guinness fantastiskt där, friskt otroligt nog.
    Classic racing och annat gammalt fränt http://nonshine.blogspot.se/

Ordinary man doing extraordinary things Axxexss avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
    På våren hade jag nog rekomenderat Tandagree. På sommaren hade jag valt Armoy. Man flyger enkelt till Belfast med easy jet-tar buss till Antrim-tåg till Ballymoney och hoppar av på Joeys pub. Har varit rätt "stora" förare där när jag varit på Armoy så som Guy Martin, bröderna Dunlop och Jerry McWilliams m.fl. Hur det blir iår vet man inte än. Men Armoy är rätt populärt bland många förare där över. Bra depå och trevligt race med Nord Irlands längsta/snabbaste hopp på. Nära till Dark hedges med där.

Tycker nog inte som Grandell att Armoy är som cykelstig. Snarare som vanlig 70-sträcka på landet runt en liten by. Mid Antrim och Killalane tyckte jag var mycket värre att köra på.
    Senast redigerat av Axxexs den 2020-02-14 klockan 23:44.

Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    2022 hade jag rekomenderat Cookstown och Ulster Grand Prix då båda fyller 100år då. Det är dom älsta racen i Nord Irland (som fortfarande är aktiva). Cookstown brukar dock ibland upplevas som lite kallt och blåsigt då det är tidigt i april. Ulster Grand Prix hade jag nog rekomenderat för nykomlingar då upplevelsen av farten där är enorm och där är en ganska bra depå. Nakdelen där är att dom tar bra betalt för biljetter för raceveckan och extra betalt för att komma in till depån mm. Iår kör dom inget race dock då dom haft 2 dåliga år med dåligt väder med dåligt med publik. Nere på bara 10.000 emot upp till 80.000 när det är som bra och med resultat att dom haft svårt hitta huvudsponsor till iår mm. Så inget UGP iår.
    Senast redigerat av Axxexs den 2020-02-15 klockan 01:01.

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Jag har kört SportHoj både till Republiken och Ulster men inte, än, kollat någon tävling på plats.

Men varje år försöker kolla NW200 som sänds direkt på BBC.
    https://www.bbc.com/sport/northern-ireland/motorbikes
    Där kan man hänga med ganska bra vad som händer när det gäller motorcykelsport!
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    Kalender för 2020 ser ut såhär:

Nord Irland.
    24-25 april Cookstown 100
    1-2 maj Tandagree 100
    10-16 maj North West 200
    24-25 juli Armoy

Southern Ireland.
    20-21 juni Kells
    27-28 juni Cork
    4-5 juli Skerries
    11-12 juli Walderstow
    18-19 juli Faugheen
    8-9 augusti East Coast (Killalane)

Iår är det färre race i norr och fler i söder.

Tandagree fyller 60år. Så gissar att det kommer vara många som kör där.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag saknar en slags datorhammare eller mjukt svärd för att avreagera mig på ouppmärksamma bilister.

bonde456
Vill du annonsera ovan? Klicka här