Fjäder mm till blandskruv fastnar i FCR förgasare

Sam22

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Husqvarna WR 360
Köpte en ställbar blandskruv till Keihin FCR förgasare. O-ringen, brickan och fjädern från den gamla förgasaren satt kvar när jag tog bort den gamla blandskruven. Satte i den nya ställbara blandskruven i ordningen fjäder, bricka och sist o-ring. Går inte att gänga i skruven då. Får inte till det varken med den gamla eller nya blandskruven alla delarna fastnar testat att sätta dit gamla delarna på nya blandskruven men får inte till det. Nån som har ngt tips?
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
När jag renoverade mina förgasare fastnade min o-ring och bricka med så fick böja till ett gem lite lätt och fiska upp grejorna.
Men på min ställskruv sitter o-ringen längst ut på skruven sen brickan och sist kommer fjädern så o-ringen längst ner i hålet.
 

Sam22

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Husqvarna WR 360
När jag renoverade mina förgasare fastnade min o-ring och bricka med så fick böja till ett gem lite lätt och fiska upp grejorna.
Men på min ställskruv sitter o-ringen längst ut på skruven sen brickan och sist kommer fjädern så o-ringen längst ner i hålet.
Samma ordning på min fast jag menade nedifrån :) O-ring längst upp bricka mitten fjäder sist. Jag fick i det nu när jag använde gamla fjädern och o-ringen dom såg inte riktigt likadana ut. Men o-ringen fastnar fortfarande. Kanske inte gör nåt?
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Att o-ringen fastnar borde vara bra för den skal ju täta så du inte får in falskluft.
Ser ställskruven ut som den gamla , låter lite oroväckande när grejorna inte ser lika ut tycker jag.
Har 4 guldfärgade ställskruvar liggande till FCR pga fel information av säljare , fick mina pengar åter så gjorde mig inget.
Jag har Keihin CVK på min kawasaki
Ställskruv.jpg
 
Last edited:

Sam22

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Husqvarna WR 360
Att o-ringen fastnar borde vara bra för den skal ju täta så du inte får in falskluft.
Ser ställskruven ut som den gamla , låter lite oroväckande när grejorna inte ser lika ut tycker jag.
Har 4 guldfärgade ställskruvar liggande till FCR pga fel information av säljare , fick mina pengar åter så gjorde mig inget.
Jag har Keihin CVK på min kawasaki
View attachment 452664
jag flyttade över fjäder och o-ring från gamla blandskruven verkar funka ???? Jag kunde inte ladda upp nån bild men skruvarna ser lika ut men fjäder och o-ring var inte samma. Billigt smäck från 24mx
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Skippa skrotet till eloxerad blandskruv. De är bara skit som inte är tillräckligt väldjorda i nosen för att fungera som avsett ändå. Kör med original.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top