Hjälp med strypning av motorcykel.

Rasmus960906

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2020
Ort
Lagan
Hoj
Suzuki GSX 550 ES
Hejsan alla. Jag har letat tills ögonen blöder på internet efter möjligheter att strypa min båge. Har en Suzuki gsx 550 es från 1984. Tanken är att jag ska försöka få ner den till 35 kw så jag kan komma igång med mitt mc kort. Så tänkte kolla om det fans någon go o glad här inne som kunde hjälpa mig med detta. Tack i förhand.
 

frogish

Sporthojsnörd
Gick med
25 Feb 2019
Ort
Gävle
Hoj
1996 Ducati Monster 900, Honda CB 500 -72
Är du väldigt förtjust i hojen och känner att den är något du vill behålla en längre tid framöver?
Annars skulle jag råda till att köpa en annan 80-tals hoj för 10k ca som har rätt effekt från början.
Jag antar att en strypning kommer med en del pappersarbete och kostnader i form av intyg och registrering som kanske inte står i paritet med värdet på en gsx 550 från 84. Även om det möjligtvis är en trevlig hoj, har själv haft en GSX från 84, dock en 750 som var ruskigt trevlig att köra.
 

mzkjelle660

Sporthojsnörd
Gick med
10 Dec 2019
Ort
Falun
Hoj
08 Yamaha Wr250R, 04 Bmw f650 Dakar , HL500
Du måste uppvisa ett intyg från tillverkare/generalagent vid registreringsbesiktingen och dokumentera , med foton, att strypningen är rätt monterad på din hoj. Du måste alltså köpa en godkänd strypsats. Kolla med generalagenten, man vet aldrig vad som göms i hyllorna.
Kjell.e

Skickat från min S41 via Tapatalk
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Finns väl knappast någon marknad för att ta fram 35kw strypkit till en så pass gammal hoj.

Mc-kompaniet som ovan länkade till har kit för 25kw till din hoj. Tror det är det du får satsa på, och då klarar hojen ändå kraven för uppkörning.

När du monterat det kan du själv skriva papper där du intygar att du monterat det enligt anvisningarna och signerar det. Intyget ska också innehålla chassinummer och regnummer (om jag minns rätt). Sen är det bara att rulla in till bilprovningen för en förenklad registreringsbesiktning. Då lämnar du intyget och dom kontrollerar att chassinummer stämmer, och att rätt motor sitter i.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top