Vit kontakt bredvid blinkers sladd

Status
Ej öppen för fler svar.

ktmexc300

Medlem
Gick med
12 Jan 2020
Ort
Blekinge
Hoj
Honda CBR1000
Undrar om nån vet vad denna sladd ska gå till. Det är den vita på bilden och det finns en på varje sida. 1st sladd går till den och sedan är den klippt.. (Sporthoj)
Den blåa och orange är till blinkers.
1.jpg2.jpg
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag gissar det är en Honda CBR,
och fortsatt gissning, sladden är för en funktion som inte finns på den här hojen. Redan från fabrik.
 

ktmexc300

Medlem
Gick med
12 Jan 2020
Ort
Blekinge
Hoj
Honda CBR1000
Tala absolut inte om vilket märke, modell eller årsmodell det handlar om.

Visste att denna skulle komma. men ni som inte känner igen sladden behöver inte veta mer..
Vänder mig helt till dom som har pillat med just denna sladd, och bryr sig inte hur många mil hojen har rullat eller om det sitter på en rr eller cb :7peta

Vet ni inte, spara kommentarerna.
 
Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Visste att denna skulle komma. men ni som inte känner igen sladden behöver inte veta mer..
Vänder mig helt till dom som har pillat med just denna sladd, och bryr sig inte hur många mil hojen har rullat eller om det sitter på en rr eller cb :7peta

Vet ni inte, spara kommentarerna.

Känns ju rätt udda att bedriva gissningslek ändå i ett forum där DU frågar om hjälp. men bara om du vet vad för hoj det är i fråga. Om jag nu visste skulle jag då inte hjälpa till i första taget.


:rofl
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Jag gissar det är en Honda CBR,
och fortsatt gissning, sladden är för en funktion som inte finns på den här hojen. Redan från fabrik.

Jag gissade först att det var till blinkersen på en amerikansk modell. De har 5 watt konstant som drl plus 21 watt till blinkersen. Nu såg jag att det var en separat vit kontakt för detta. Inte så troligt att de väljer en så klumpig lösning utan i så fall en kontakt för tre kablar.

Ingen klarade detta på 10-poängsnivån så då avslutar vi väl gissningstävlingen.

TS, bit handen som föder dig! :D
 

ktmexc300

Medlem
Gick med
12 Jan 2020
Ort
Blekinge
Hoj
Honda CBR1000
Jag gissade först att det var till blinkersen på en amerikansk modell. De har 5 watt konstant som drl plus 21 watt till blinkersen. Nu såg jag att det var en separat vit kontakt för detta. Inte så troligt att de väljer en så klumpig lösning utan i så fall en kontakt för tre kablar.

Ingen klarade detta på 10-poängsnivån så då avslutar vi väl gissningstävlingen.

TS, bit handen som föder dig! :D[/QUOTE


Jag har också ett citat: jag gör som jag vill och måste ingenting.
Som tur är finns det ju utländska sidor där folk är mycket hjälpsamma. så det löser sig och det gör det alltid för mig :hihi
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jisses, man upphör aldrig att förvånas. :dummer
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Till TS och andra nya medlemmar vill jag påminna om stickyn längst upp i Teknikforumet, gällande rubriksättning och precisering av hojmodell osv. https://www.sporthoj.com/forum/show...-detta-när-du-startar-en-tråd-i-Teknikforumet

Det ökar chansen att få hjälp. Det är förövrigt samma förväntning på de flesta hojforum och "utländska sidor". Inget konstigt. På Sporthoj finns många duktiga mc-mekaniker, Tex Sportbike. Många av dessa har tillgång till elscheman etc. Bara som exempel på varför det inte funkar att vara hemlig med hojmodell.

Tack alla som ställer upp med sakliga svar i Teknikforumet.

Trevlig helg!
 

ktmexc300

Medlem
Gick med
12 Jan 2020
Ort
Blekinge
Hoj
Honda CBR1000
Som sagt jag måste ingenting. Så jädra skönt att jag kan göra precis som jag vill. Har redan fått hjälp på annan plats desutom. Men jag fortsätter gärna följa sporhoj.com alltid lär man sig nått nytt även här.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Som sagt jag måste ingenting. Så jädra skönt att jag kan göra precis som jag vill. Har redan fått hjälp på annan plats desutom. Men jag fortsätter gärna följa sporhoj.com alltid lär man sig nått nytt även här.

Nej. du måste ingenting. Men du bör nog vara medveten om att med din attityd och ovilja att lämna ifrån dig information om vilken modell mm det är till dom som faktiskt är intresserade av att hjälpa till gör ju att med tiden kommer ingen att vilja hjälpa dig.

Vill du ha hjälp av andra så är det en ganska klok idé att vara åtminstone lite tillmötesgående mot dom som vill försöka hjälpa till. Att bete sig som ett klappmongo är knappast något som i längden kommer att gynna dina möjligheter att få hjälp.

Det handlar ju om normalt hyfs vilket du tyvärr verkar besitta i mindre omfattning än genomsnittet.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det handlar ju om normalt hyfs vilket du tyvärr verkar besitta i mindre omfattning än genomsnittet.

Hyfs, sunt förnuft, göra rätt för sig och känsla av att man kan göra insatser för andra utan direkt personlig belöning är dessvärre bristvara i vardagen. :(

Att fotografera en olycka istället för att hjälpa till. Typexempel. Hallå, du kan inte bli straffad för att du hjälpte till men inte lyckades stoppa blödningen. Lyckas du kanske du räddar liv eller sparar lidande.

Jäklar vad gammal och bitter jag är idag.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Du vill väl inte erkänna att din TS blev lite fel, eller hur?

Som sagt jag måste ingenting. Så jädra skönt att jag kan göra precis som jag vill. Har redan fått hjälp på annan plats desutom. Men jag fortsätter gärna följa sporhoj.com alltid lär man sig nått nytt även här.
Visst kan du det. Göra som du vill, alltså...
Men som "Atlas" så fint sa det i Gladiatorerna för rätt så länge sedan:
"Om man skall vara med och leka så måste man tåla reglerna!"

Du verkar inte tåla så där särskilt mycket av regler. Förmodligen inte bara här utan även annorstädes kan man väl anta. Det brukar bara fungera sådär bra på lite längre sikt. :fakta
 
Last edited:

ktmexc300

Medlem
Gick med
12 Jan 2020
Ort
Blekinge
Hoj
Honda CBR1000
När jag skapade denna tråd var jag rätt säker att det skulle sluta såhär. Redan efter något svar började den gamla valsen om att man minsann måste dela med sig av precis allt annars får man inga svar. Sporthoj.com är precis likadan som det alltid har varit genom åren som tidigare medlem. Men jag har lärt mig stå på egna ben och därför är jag inte beroende av någon vilket nästan alla här är. Tråkigt för er skulle jag säga men inget jag bryr mig om. Det är era problem. Jag har som sagt redan löst min fråga men dela det här är det sista jag skulle göra. Men om nån undrar i framtiden och har samma problem så skicka ett pm så ska jag hjälpa er.
Har alltid klarat mig. Det gör Trump också och undra varför? Många fattar helt enkelt inte hur men jag vet.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top