Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: En sukka

  1. #21
    Musclemachine StreetfighterGBGs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Skåne
    Hoj
    1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
    Inlägg
    1 753
    Skönt att du hittade kvittot. Man kan tycka att det borde räcka med registreringsbevis ifrån ursprungslandet i original, men vi bor i Sverige och vi skall alltid vara”duktigast i klassen”.
    Men nu när du har kvittot så är saken biff

  2. #22
    Medlem Yamis avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    På landet
    Hoj
    GSX1400
    Inlägg
    1 749
    Känner att jag varit lat sista tiden, inte kommit längre.

    Går i tankar på hur jag skall göra då jag saknar några saker till
    en besiktning. Framförallt saknar jag slipons då jag fått endast
    ett nytt rostfritt 4-2 system i originaldiameter på köpet men inga
    slipons.

    Hade tänkt köpa ett eftermarknads med större diameter i steg 2
    samtidigt som toppen portas, eventuellt att kammarna slipas om och
    inköp av PC3. För att till sist bänka den så allt lirar tillsammans.

    Tänker att det blir en onödig kostnad att köpa slipons till befintligt
    grenrör om jag skall köpa eftermarknads senare.

    Ni som kanske vet, hur går en sån här hoj med öppnare system, luft/buller
    och i övrigt original?

    Resan är alltid målet. Ibland tvingas man avbryta resan.
    Men en ny resa lockar alltid så man reser igen. :)

  3. #23
    Medlem Yamis avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    På landet
    Hoj
    GSX1400
    Inlägg
    1 749
    Lite knöligt att få av ramen men det gick till slut.
    Kommer att passa på att rengöra motorn nu när inget är i vägen.

    Resan är alltid målet. Ibland tvingas man avbryta resan.
    Men en ny resa lockar alltid så man reser igen. :)

  4. #24
    Medlem Yamis avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    På landet
    Hoj
    GSX1400
    Inlägg
    1 749
    Tysk ramen är nu på. Massor med utrymme där luftboxen suttit.





    Tänkte stuva undan kedjan men det blev en rengöring först.







    Köper man en krockad hoj så får man räkna med att många delar
    är kassa. Den här hojen är inget undantag. Gafflarna är krökta
    så jag måste få tag i nya tuber. Kina har bra pris på ett par.
    Men nu med all Corona hysteri så kanske det dröjer innan man får
    något därifrån. Blir att köpa i veckan som kommer sen får vi se
    hur det utvecklar sig.

    Underkronan får man väl säga är kass också. Styrstopperna är inte
    längre lodräta.





    Fick tag i en begagnad underkrona som sen visade sig vara lite
    misshandlad av någon som troligen tagit av lagret. Dock inget som
    inte går att åtgärda.





    Ena fästet till blinkers o lampa som sitter påträdda på gaffelbenen
    mellan styrkronorna hade också tagit lite stryk. Var också lätt att justera till.







    Sista bilden för denna gång. Aluminiumet från fronten som skall gå
    till pulverlack framöver.

    Resan är alltid målet. Ibland tvingas man avbryta resan.
    Men en ny resa lockar alltid så man reser igen. :)

  5. #25
    Medlem Yamis avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    På landet
    Hoj
    GSX1400
    Inlägg
    1 749
    I veckan så har jag beställt grejer till gaffeln. Nya tuber, clips,
    packboxar o dammskydd. Sen som brukligt på mina projekt en Haynes
    manual givetvis så man får koll på vätskemängder, momentåtdragning
    och annat "how to" nyttigt.

    Det här var väl inte tänkt att göras nu, P.A.I.R modden. Men läste om den
    precis o tyckte att det lika bra kunde göras. Ingen stor grej egentligen.
    Gjorde som jag sett andra göra i GSX1400 tråden. Filade till 2 brickor
    som ersatte befintliga. Så en plugg på. Den sitter som berget men kanske
    visar det sig att det måste vara klämma på dem också. Överbliven plugg
    med klämma är till tanken. Skall hitta nåt litet att plugga insprutsbryggan
    med också.





    Resan är alltid målet. Ibland tvingas man avbryta resan.
    Men en ny resa lockar alltid så man reser igen. :)

  6. #26
    Medlem Yamis avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    På landet
    Hoj
    GSX1400
    Inlägg
    1 749
    Tempot är lugnt i det här bygget den här gången. Rusar inte
    blint in som jag brukar göra i mina projekt. Eftertanke är ordet.

    Beställda prylar har i alla fall börjat trilla in. Gått åt en del pengar
    som det skall göra i ett projekt.





    Frilagt lite fler delar som skall blästras och pulverlackas framöver
    tillsammans med det andra.





    Kylaren var ju också kaputt.





    Dock hade PO köpt in en universal som tillåter lite högre flöde
    enligt honom då. Jag vet inte. Men gräslig färg på kopplingarna.
    Får kika på om jag kan hitta svarta nånstans. Senare skall jag bygga
    en ram som innesluter den och ha med ett kylarskydd.





    Sadeln till bygget är framplockad. Stålbotten enligt mina planer.
    När den demonterats så får vi se om den blir användbar.

    Resan är alltid målet. Ibland tvingas man avbryta resan.
    Men en ny resa lockar alltid så man reser igen. :)

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2015
    Ort
    Upplands Väsby
    Hoj
    1994 Suzuki GSX1100F
    Inlägg
    557
    Citat Ursprungligen postat av Yami Visa inlägg
    Tempot är lugnt i det här bygget den här gången. Rusar inte
    blint in som jag brukar göra i mina projekt. Eftertanke är ordet.

    Beställda prylar har i alla fall börjat trilla in. Gått åt en del pengar
    som det skall göra i ett projekt.





    Frilagt lite fler delar som skall blästras och pulverlackas framöver
    tillsammans med det andra.





    Kylaren var ju också kaputt.





    Dock hade PO köpt in en universal som tillåter lite högre flöde
    enligt honom då. Jag vet inte. Men gräslig färg på kopplingarna.
    Får kika på om jag kan hitta svarta nånstans. Senare skall jag bygga
    en ram som innesluter den och ha med ett kylarskydd.





    Sadeln till bygget är framplockad. Stålbotten enligt mina planer.
    När den demonterats så får vi se om den blir användbar.

    Du skriver att det gått åt lite pengar. Lever som jag kanske efter devisen "90% av mina pengar lägger jag på vin, kvinnor och motorcyklar. Resten slösar jag bort"

  8. #28
    Medlem Yamis avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    På landet
    Hoj
    GSX1400
    Inlägg
    1 749
    Citat Ursprungligen postat av PeterDeleter Visa inlägg
    Du skriver att det gått åt lite pengar. Lever som jag kanske efter devisen "90% av mina pengar lägger jag på vin, kvinnor och motorcyklar. Resten slösar jag bort"
    Det går åt massor av kulor i mc-projekt. Billigare köpa fungerande
    hoj och bara köra med dem. Men tycker man resan med att modda är roligare
    än att köra så går det snabbt upp i kostnader. Svårt att hämta in igen.
    Men en hobby får kosta lite.
    Kvinnor o motorcyklar har jag levt efter förr men aldrig samtidigt.
    Resan är alltid målet. Ibland tvingas man avbryta resan.
    Men en ny resa lockar alltid så man reser igen. :)

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2012
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    GSX-R750
    Inlägg
    635
    Det skall så här inledningsvis nämnas att jag är helt oförmögen vad gäller teknik, mekanik, skruvande etc. (viljan och intresset finns och är väl tilltaget!). Med det sagt, jag önskar enkom tacka för att du tar dig tiden att skriva, fota och svara på frågor. Egentligen förstår jag knappt hälften av vad du skriver och vad bilderna föreställer, men jag är helt uppslukad av tråden (och liknande trådar)!

    Jag tror också att det i dessa tider - framför allt - är extra viktigt med en hobby som för tankarna åt ett helt annan håll, någonting som man blir uppslukad av, alldeles oavsett om du går i mål eller ej. Jag är bara glad att få följa med på resan, och också förhoppningsvis lära mig ett och annat (samtidigt som jag kopplar av mitt jobb i detta nu, och det behövs).

    Tack!

  10. #30
    Medlem Yamis avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    På landet
    Hoj
    GSX1400
    Inlägg
    1 749
    Citat Ursprungligen postat av Apis Visa inlägg
    Det skall så här inledningsvis nämnas att jag är helt oförmögen vad gäller teknik, mekanik, skruvande etc. (viljan och intresset finns och är väl tilltaget!). Med det sagt, jag önskar enkom tacka för att du tar dig tiden att skriva, fota och svara på frågor. Egentligen förstår jag knappt hälften av vad du skriver och vad bilderna föreställer, men jag är helt uppslukad av tråden (och liknande trådar)!

    Jag tror också att det i dessa tider - framför allt - är extra viktigt med en hobby som för tankarna åt ett helt annan håll, någonting som man blir uppslukad av, alldeles oavsett om du går i mål eller ej. Jag är bara glad att få följa med på resan, och också förhoppningsvis lära mig ett och annat (samtidigt som jag kopplar av mitt jobb i detta nu, och det behövs).

    Tack!
    Du skall ha ett stort tack själv för att du läser trådarna här på forumet.

    Du har helt rätt i att det är rena terapin att hålla på med något sånt här.
    Jag är normalt sett inte så brydd om det går fel. Mest av allt så vill jag ha mitt
    eget stuk på den så det kommer jag att försöka få till. Har en sorts bild i huvudet
    som jag jobbar efter. Det är mycket att ta reda på som jag inte vet ännu
    och det kan givetvis ändras under resans gång. Men hoppas att du och andra
    fortsätter att läsa så får vi se hur det artar sig.
    Resan är alltid målet. Ibland tvingas man avbryta resan.
    Men en ny resa lockar alltid så man reser igen. :)

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Testa även att ruttplanera via webbtjänsten. Betydligt enklare när man gör mer avancerade rutter. Gå in på kurviger.com istället för kurviger.de så får du de [...]

CFr
Vill du annonsera ovan? Klicka här