Din MC eller Stockholms MC-Varuhus? Suzuki.

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Har en Suzuki GSX-R750 2009 och ska serva den för första gången i min ägo.

I Stockholmsområdet, avseende service för Suzuki, vilka bör man vända sig till?
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Ska du serva hos märkesfirma så är det Din MC eller AVA MC som gäller, MC-varuhuset har bara Yamaha och Honda.

Tack för svar! När jag Googlade fick jag intrycket att även MC-Varuhuset hade Suzuki? Hur som.

Har du någon erfarenhet av Din MC möjligtvis? AVA MC tror jag nog inte att det blir tal om.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Tack för svar! När jag Googlade fick jag intrycket att även MC-Varuhuset hade Suzuki? Hur som.

Har du någon erfarenhet av Din MC möjligtvis? AVA MC tror jag nog inte att det blir tal om.
Nja, inte på service-sidan, och det är många år sedan jag var där, men senast jag var där lämnade jag grejerna jag skulle ha på disken eftersom ingen orkade ta betalt...
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Jag servade min 750 -08 så länge jag hade den på DinMc. De gjorde bra jobb på den. Prismässigt har jag inte koll men det har varit OK. Lelle m fl har skruvat hoj åt mig i 20 år så.... Ava har flyttat till Gustavsberg vilket är längre än till Rotebro(DinMc) för mig.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Servade min 701 på AVA.

Jag har inget ont att säga om hur jag blev behandlad som kund. När IT-strul som inte var deras fel försenade hämtning av hojen med ett dygn så bytte de bromsvätska utan kostnad och bjöd på hemtransport av hojen. Jag fick dessutom välja vilken tid på dagen och de höll tiden perfekt.

Tack vare deras flytt så kommer jag sannolikt inte handla av dem mer. Men MC-varuhuset flyttar ju till AVAs gamla lokaler så nu blir jag kund hos dem istället. Hoppas Olow jobbar kvar, bättre hjälp har jag aldrig fått med kläder och hjälm.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Jag servade min 750 -08 så länge jag hade den på DinMc. De gjorde bra jobb på den. Prismässigt har jag inte koll men det har varit OK. Lelle m fl har skruvat hoj åt mig i 20 år så.... Ava har flyttat till Gustavsberg vilket är längre än till Rotebro(DinMc) för mig.

Tack! Kanske frågar efter Lelle (kan man göra så längre?). Priset är ointressant - önskar ett noggrant och bra arbete, priset är knappt sekundärt.

Servade min 701 på AVA.

Jag har inget ont att säga om hur jag blev behandlad som kund. När IT-strul som inte var deras fel försenade hämtning av hojen med ett dygn så bytte de bromsvätska utan kostnad och bjöd på hemtransport av hojen. Jag fick dessutom välja vilken tid på dagen och de höll tiden perfekt.

Tack vare deras flytt så kommer jag sannolikt inte handla av dem mer. Men MC-varuhuset flyttar ju till AVAs gamla lokaler så nu blir jag kund hos dem istället. Hoppas Olow jobbar kvar, bättre hjälp har jag aldrig fått med kläder och hjälm.

Jag har en hel del dålig erfarenhet av AVA MC, och det tar emot att ompröva men är relativt öppen för det. Pris och läge (inom länet) är ointressant. Är de noggranna med servicen (och annat man önskar göra)?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Vill du ha noggrant å bra arbete gjort, så är de lika bra att göra de själv ju... Då vet man hur å vad som är gjort...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
10 år gammal GSX-R 750 då är det viktigare att den som servar vet vad de sysslar med än att det står "Suzuki" på skylten utanför...
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tack! Kanske frågar efter Lelle (kan man göra så längre?). Priset är ointressant - önskar ett noggrant och bra arbete, priset är knappt sekundärt.



Jag har en hel del dålig erfarenhet av AVA MC, och det tar emot att ompröva men är relativt öppen för det. Pris och läge (inom länet) är ointressant. Är de noggranna med servicen (och annat man önskar göra)?

Min uppfattning är att de gjorde ett bra jobb. Min 701 hade jag där pga garanti och mycket för att de låg väldigt bra geografiskt till för mig.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Tack! Kanske frågar efter Lelle (kan man göra så längre?). Priset är ointressant - önskar ett noggrant och bra arbete, priset är knappt sekundärt.

Det går att fråga efter honom. Dock tror jag han är ngn form av "verkstadschef" på DinMc.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
http://www.orby-mc.se/verkstad/

Örby Mc i Västberga hade många positiva erfarenheter av sist jag läste en serva-hojen-tråd. Gäller det fortfarande?

Jag väljer mellan dem och Mc-Varuhuset i vår när TDMen ska få ventilspelen kollade.

Servade min ER6a där sista gången (var nog 2016) och tyckte det kändes vettigt. Han jag pratade med är lite kärv men trevlig (konstig kombination, jag vet men det var så det kändes :))
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Servade min ER6a där sista gången (var nog 2016) och tyckte det kändes vettigt. Han jag pratade med är lite kärv men trevlig (konstig kombination, jag vet men det var så det kändes :))
Du menar nog Uffe, han är kanon, jag har jobbat där.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Tack för alla kloka inspel och förslag! :Bugar

Jag kommer att begära in offert från Örby samt Din MC - återkommer!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top