Held Keltor

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Säkert inget fel på HELD..en direkt kopia av Ixon västen som funnits i flera år. Annan färg och utan dragkedja med exakt samma elektronik från IN&MOTION. Den är gjord för deras kläder men man kan ha den under allt ..dock känns den halvfärdig enligt mig.
Svårt att hitta "evest" tester och upplevelser. Kanske säkrare o kör på manuell utlösare.
Hur tusan kan evesten veta om den skall utlösa om det inte sker hastig impact.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Det som stör mig är att det förutom inköp tillkommer avgifter för de flesta västarna.
Så utöver att man ska komma ihåg att ha den uppladdad så måste man vara säker på att avgiften är betald, som gjort för att krångla.
Jag skulle gärna köpa en väst eller ett skinnställ med airbag, men med även axel och armbåge/underarm skyddad.
Och kanske även i byxorna.
Men, då får det inte vara en massa krångel.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Svårt att hitta "evest" tester och upplevelser. Kanske säkrare o kör på manuell utlösare.
Hur tusan kan evesten veta om den skall utlösa om det inte sker hastig impact.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Matematiska algoritmer...detta är ju testat och utvärderat sedan många år nu. Att ha västar med manuell utlösare är ju lite stenåldern...som att kolla på en svart/vit tv när det finns platt/färg. Finns hur mycket info som helst om det på nätet..och ja det funkar. Annars skulle nof inte grabbarna som tävlar ha det på sig. :tummenupp
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Det som stör mig är att det förutom inköp tillkommer avgifter för de flesta västarna.
Så utöver att man ska komma ihåg att ha den uppladdad så måste man vara säker på att avgiften är betald, som gjort för att krångla.
Jag skulle gärna köpa en väst eller ett skinnställ med airbag, men med även axel och armbåge/underarm skyddad.
Och kanske även i byxorna.
Men, då får det inte vara en massa krångel.

Dainese västen har ingen avgift/månad som dom andra...
Dyrare i inköp men efter mindre än 1 år blir det samma pengar mot dom andra.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Men Dainese är ju fortfarande inte godkänd för bana, kräver laddning varje dag och skyddar bara en del av överkroppen.
Jag anser att det är en ofärdig produkt just nu.
Mjukvarumässigt verkar den ju rätt stabil, en snabb googling hittade inga klagomål på vådautlösning.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Men Dainese är ju fortfarande inte godkänd för bana, kräver laddning varje dag och skyddar bara en del av överkroppen.
Jag anser att det är en ofärdig produkt just nu.
Mjukvarumässigt verkar den ju rätt stabil, en snabb googling hittade inga klagomål på vådautlösning.

Asså 90% av folket kör inte bana och det är inte därför man köper den.Gör man det aktivt finns som sagt andra lösningar både från Dainese ovh Alpinestar som sitter inbyggt i deras skinnställ.
En laddning varar i 26h. Sällan jag iaf kör mer än max 5-6 h isträck...
Skulle det göra den ofärdig ?
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Kan för protokollet skriva att jag till slut köpte västen och är nöjd med den. Lite varmare än ryggplattan jag hade innan (Dainese Manis) men det är iaf en platta över bröstkorgen också. Sitter lite skönare med brallorna också, där var det inte lika smidigt med plattan som blev lätt stor ner i skinnbrallorna.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top