Sporthoj gamers? Discord? FPS, Battle Royal osv

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Har inte testat ACC, tycker att RR är såpass bra att jag ej behöver spendera ytterligare pengar på ett spel, synnerligen efter RR stora update.

Har " vanliga " AC och föredrar RR framför det.

Kört ACC i ca två veckor nu... jag kommer nog fasen inte gå tillbaka till RR :rodnar :)
Trots ca 900 kr inlagt i RR.

Många som påpekar att ACC inte kan jämföras med AC, och att många var missnöjda med ACC när det släpptes men har kommit tillbaka nu under dec-jan iochmed den stora uppdateringen.

Ett exempel/en någonlunda summering av Jardier vid 29m50s och framåt (fast han jämför med iRacing, men han kör även RR (och PC2)) (fram till 33m0s)

https://www.youtube.com/watch?v=xoygJfFi8Hw
 
Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Kört ACC i ca två veckor nu... jag kommer nog fasen inte gå tillbaka till RR :rodnar :)
Trots ca 900 kr inlagt i RR.

Många som påpekar att ACC inte kan jämföras med AC, och att många var missnöjda med ACC när det släpptes men har kommit tillbaka nu under dec-jan iochmed den stora uppdateringen.

Ett exempel/en någonlunda summering av Jardier vid 29m50s och framåt (fast han jämför med iRacing, men han kör även RR (och PC2)) (fram till 33m0s)

https://www.youtube.com/watch?v=xoygJfFi8Hw

Intressant! Hur är spelarbasen i ACC? Tycker det är lite för tomt i RR på onlinedelen.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Intressant! Hur är spelarbasen i ACC? Tycker det är lite för tomt i RR på onlinedelen.

Jag har kört mycket Singleplayer samt Quick join på Multiplayer, för att bygga upp bl.a. min SA (Saftey Rating).
Men kom i helgen förbi 35 SA vilket öppnar upp antalet servrar/race man får joina, och det är förbaskat kul och hela detta rating-system tillför mycket av tilliten till både en själv och andra spelare :)

https://www.acc-wiki.info/wiki/Driver_Profile_and_Rating

Så kan inte riktigt uttala mig för mängden online-spelare, men känns inte som någon bristvara.
En viss nivå av kvantitet är såklart viktigt, men kanske framförallt kvalité :)


Antal spelare
ACC - https://steamcharts.com/app/805550
R3R - https://steamcharts.com/app/211500
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Lirar mest OW, division 2 och lite sånt. Var mycket wow förut, loggar in ibland men tappat intresset nu i bfa. Körde en del rated pvp förr, mest för att låsa upp elite pvp transmog men ptjaa.. på senast tiden har det varit ofantligt tråkig pvp.

https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/eu/ragnaros/xartìm

Blir en del Fifa 20 på konsollen däremot!

Kört mycket Destiny 2 men blev sugen på att gå tillbaka till division 2 iom "Warlords of New York".
Föredrog alltid Manhattan för Washington.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Kört mycket Destiny 2 men blev sugen på att gå tillbaka till division 2 iom "Warlords of New York".
Föredrog alltid Manhattan för Washington.

Jag har aldrig kört div1 men NY verkar så coolt!!!! Kommer bli kul!

Just nu är jag såld på cluster seeker mind explosive build. Kör mest pve!
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag har aldrig kört div1 men NY verkar så coolt!!!! Kommer bli kul!

Just nu är jag såld på cluster seeker mind explosive build. Kör mest pve!

Sprang runt måååång timmar på Manhattan i Div1.
Hade ett antal olika builds. Striker, healer, lone star med dubbla Alexandro men favoriten, och min goto när jag solade legendaries, var alltid technician med turret/seeker mines. Ibland med sticky bomb for that big bada-booom. ??
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag har bytt jobb igen och kommer att börja resa med övernattningar. För att slippa ligga på hotellrummet och vuxensurfa kvällarna i ända så köpte jag mig en Nintendo Switch. Det är ju inte så gameigt med Nintendo, men finns mycket kul spel till den, och onlinespelande.

Kan rekommenderas för den som jag som lagt det seriösa gameandet på hyllan men ändå vill kunna spela då och då. Att kunna byta mellan handhållet och tvn är ju guld!
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
https://www.youtube.com/watch?v=UnA7tepsc7s

Får fan gåshud av trailern :D
Över åtta års utveckling av spelet (det annonserades under 2012, första teasern kom under 2013).

Jag är ingen direkt gamer och kommer troligen inte köpa detta spelet, men fasen vilken hype och vilket spel de verkar ha skapad, CD Projekt Red kan sin grej :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
https://www.youtube.com/watch?v=UnA7tepsc7s

Får fan gåshud av trailern :D
Över åtta års utveckling av spelet (det annonserades under 2012, första teasern kom under 2013).

Jag är ingen direkt gamer och kommer troligen inte köpa detta spelet, men fasen vilken hype och vilket spel de verkar ha skapad, CD Projekt Red kan sin grej :)

Jag är absolut inte en gamer, men har ändå följt 2077 sedan början.
Videosarna dom har släppt och snuttarna med gameplay man har sett ser ju onekligen bra ut, MEN....

Det finns en stor risk att dom släpper det trots att det fortfarande inte är färdigt.
Enligt en som jag känner så hade dom MINST 6 månaders jobb kvar sista gången releasen sköts upp, men dom fick en månad på sig...
Det betyder ju inte med säkerhet att spelet är dåligt, det kan ju vara småsaker som går att fixa allt eftersom i patchar, men det kan också betyda att dom kört in i väggen totalt och skulle behöva börja om från början med någon sak.

Han jag pratar med jobbade på ett bolag som släppte ett spel som egentligen skulle ha omarbetats...
Nu jobbar han på ett annat spelföretag som har bättre rykte...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag är absolut inte en gamer, men har ändå följt 2077 sedan början.
Videosarna dom har släppt och snuttarna med gameplay man har sett ser ju onekligen bra ut, MEN....

Det finns en stor risk att dom släpper det trots att det fortfarande inte är färdigt.
Enligt en som jag känner så hade dom MINST 6 månaders jobb kvar sista gången releasen sköts upp, men dom fick en månad på sig...
Det betyder ju inte med säkerhet att spelet är dåligt, det kan ju vara småsaker som går att fixa allt eftersom i patchar, men det kan också betyda att dom kört in i väggen totalt och skulle behöva börja om från början med någon sak.

Han jag pratar med jobbade på ett bolag som släppte ett spel som egentligen skulle ha omarbetats...
Nu jobbar han på ett annat spelföretag som har bättre rykte...

Jag läste att de släppt minst en patch igår (?) som fixade mycket av strulet.
Är det förresten nån som fått tag i PS5:an än?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag läste att de släppt minst en patch igår (?) som fixade mycket av strulet.
Är det förresten nån som fått tag i PS5:an än?

Nope.
Och av alla i "clanen" som beställt är det bara en som fått sin.
Alla andra har fått lev.tider från feb och framåt.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag läste att de släppt minst en patch igår (?) som fixade mycket av strulet.
Är det förresten nån som fått tag i PS5:an än?

En "First day"-patch på 43 Gb :näsblod
Medan spelet i sig verkar ligga på omkring 100 Gb.

Va fan... det var ju bara igår man blev överraskad när ett spel gick från en diskett på 1,44 Mb till två disketter :hihi
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
En "First day"-patch på 43 Gb :näsblod
Medan spelet i sig verkar ligga på omkring 100 Gb.

Va fan... det var ju bara igår man blev överraskad när ett spel gick från en diskett på 1,44 Mb till två disketter :hihi

:rofl
Kom ihåg när jag fick hem King's Quest på 12-15(?) disketter någonstans i mitten av åttitalet.
Jag tänkte:-"Jag kommer fan aldrig kunna spelat ut ett så stort spel!" :3freak :D
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Har spelat spel i hela mitt liv så ser ingen anledning att sluta för att man passerat halv-seklet. :)

Spelar på PS4 och kör mest Destiny 2, Division 2 och MotoGP 18.

Vi hade ett SH-gäng som spelade Gran Turismo varannan söndag för länge sedan.
Var skit-kul!
Mitt PS4-nick är Kratoz_SH för att folk skulle hitta mig. :)

Sen är jag level 40 i det mycket vuxna spelet Pokemon Go. :rodnar
Det gör mina "jag-måste-gå-ner-i-vikt"-promenader lite roligare. ;)

De GT5-rejsen var jäkligt kul här är tråden.
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?250276-PS3-Grand-Turismo-5-Sporthojs-kamp

Själv har jag inte bytt upp mig från PS3 ännu så jag kan inte ens breakchecka tyskarna på Nurnburgring längre.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En "First day"-patch på 43 Gb :näsblod
Medan spelet i sig verkar ligga på omkring 100 Gb.

Va fan... det var ju bara igår man blev överraskad när ett spel gick från en diskett på 1,44 Mb till två disketter :hihi

Eller när spelen inte rymdes på ett C60 kassettband, så man var tvungen att köpa ett dyrt C90 för att kunna kopiera kompisens spel....

Men för att återgå till 2077, med den patch storleken var det nog mer än några smådetaljer som var åtgärdade, men jag har sett folk i USA med data-cap på sitt långsamma Internet bli upprörda för mindre än så...

Frågan är ju bara hur många patchar i den storleksordning som behövs innan spelet är färdigt?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Aldrig spelat på pc men i perioder ganska mkt på konsol.

Kör just nu en del COD, Fortnite(med barnen) och the witcher på xbox.

Är rätt sugen på nya assasins creed också.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top