Sporthoj gamers? Discord? FPS, Battle Royal osv

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Är det någon annan som spelar? Jag är en ex-gamer på sätt och vis, LAN:at mycket i yngre åren. Har lirat diverse spel över åren som byggmyndig men inte så aktivt. Ensam i livet och inget att göra vintertid... då spelar man :näsblod (har planer för ny hoj i år dock... så ja, lite normal?)

Spelar själv Escape från Tarkov just nu och det är sjukt trevligt spel med grym reward för väl utförd raid. Det är relativt realistisk krigsföring med mycket strategi bakom före kötta i en battle royal-stil (kul på sitt sätt). Apex Legends senast för min del. Men även Quake Champions som gammal Quake-spelare. Är rätt ok på fps spel...

Kan vi inte ha en Discord eller nått för Sporthoj gamers? :D
Jag har inte all tid i världen att leda en sådan tyvärr, men ser gärna en sådan finns?
Vore kul spela med likasinnade.

Vad spelar ni? :)

Min rigg är rätt ok just nu en i9-9900k, 1080ti och 32gb minne och m2-diskar. Ej överklockat då datorn dagtid är min arbetsdator enbart så vill att den ska leva länge.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Gammal gamer här, spelade väldigt mycket förr, allt möjligt. Quake, CS 1.6, Starcraft, Warcraft osv osv. Det var en stor del av livet för 20 år sedan...

Numera spelar jag en del också, men mest 4X och strategi. Passar bäst med familjelivet, jag kan pausa när som helst. De senaste åren har det blivit mycket Civilization 6, har spelat alla spelen i serien i varierande grad. Steam säger att jag har spelat Civ6 i 1296 timmar hittills och då räknar den inte med alla timmar jag spelat Civ på Ipaden...

Nåväl, spelar lite på sonens Nintendo Switch också, funderar faktist på att köpa en till mig själv att ha på jobbresor. Riktigt kul konsol.

Jag äger ingen gamingburk längre, har en spellaptop som är fem-sex år gammal och fortfarande funkar ok, men spelar mest på min Imac med kass resultat. Har (tyvärr, äntligen?) slutat bry mig om att ha det värsta och eftersom jag inte spelar FPS:er så kvittar framerate rätt mycket. Annat var det förr då jag överklockade och undervoltade, moddade och fixade för att klämma ur den sista fps:en. :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ja Pausa är en viktig bit ju äldre man blir. Tyvärr har jag spelat Ark på senare år också och breedat dinosaurier.... jösses vad tidskrävande. Kör dock PvE i Ark då PvP har för många mega tribes. Helt omöjligt ha kul där.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Har spelat spel i hela mitt liv så ser ingen anledning att sluta för att man passerat halv-seklet. :)

Spelar på PS4 och kör mest Destiny 2, Division 2 och MotoGP 18.

Vi hade ett SH-gäng som spelade Gran Turismo varannan söndag för länge sedan.
Var skit-kul!
Mitt PS4-nick är Kratoz_SH för att folk skulle hitta mig. :)

Sen är jag level 40 i det mycket vuxna spelet Pokemon Go. :rodnar
Det gör mina "jag-måste-gå-ner-i-vikt"-promenader lite roligare. ;)
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Har spelat spel i hela mitt liv så ser ingen anledning att sluta för att man passerat halv-seklet. :)

Spelar på PS4 och kör mest Destiny 2, Division 2 och MotoGP 18.

Vi hade ett SH-gäng som spelade Gran Turismo varannan söndag för länge sedan.
Var skit-kul!
Mitt PS4-nick är Kratoz_SH för att folk skulle hitta mig. :)

Sen är jag level 40 i det mycket vuxna spelet Pokemon Go. :rodnar
Det gör mina "jag-måste-gå-ner-i-vikt"-promenader lite roligare. ;)

Ha Pokemon Go hade jag glömt att jag också spelar - jag och sonen har spelat sen det släpptes till och från, så vi är lvl 38 respektive 37.

Är MotoGP 18 bra? Jag har sett att MotoGP 19 finns till Switch, men är lite tveksam till känslan. Bästa racingspelet just nu är ju faktiskt Mariokart 8. Vilken känsla! :)
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Fallout 4 och Skyrim...när jag har absolut ingenting att göra o sitter nyduschad o torkar i morronrocken.
Gillade förr att bygga datorer och trimma/modda allt jag kunde. Ungefär som nu med hojar o bilar, som ju är mycket mera vuxet :rolleyes:
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ha Pokemon Go hade jag glömt att jag också spelar - jag och sonen har spelat sen det släpptes till och från, så vi är lvl 38 respektive 37.

Är MotoGP 18 bra? Jag har sett att MotoGP 19 finns till Switch, men är lite tveksam till känslan. Bästa racingspelet just nu är ju faktiskt Mariokart 8. Vilken känsla! :)

Bara att skaffa vänner så är man 40 "in no time". ;)

Jag kör inte MotoGP så aktivt.
Tycker, som du är inne på, inte att känslan blir lika bra som bilspel.
Jag prenumererar på MotoGP's video-pass så jag brukar köra 10-12 varv eller tills jag får lite "känsla" för banan innan resp GP. :)
Jag köpte när PS-store hade rea så jag gav 119 kr tror jag.

Hela familjen la ändlöst med timmar på Mario Cart när det kom till WII. :kär
Har dock inte kört några nyare varianter.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Bara att skaffa vänner så är man 40 "in no time". ;)

Jag kör inte MotoGP så aktivt.
Tycker, som du är inne på, inte att känslan blir lika bra som bilspel.
Jag prenumererar på MotoGP's video-pass så jag brukar köra 10-12 varv eller tills jag får lite "känsla" för banan innan resp GP. :)
Jag köpte när PS-store hade rea så jag gav 119 kr tror jag.

Hela familjen la ändlöst med timmar på Mario Cart när det kom till WII. :kär
Har dock inte kört några nyare varianter.

Tack för tipsen om MotoGP, som jag misstänkte då - jag väntar tills det dyker upp på rea.

Angående Pokemon Go så har vi inte bråttom, vi har fullt med raidgrupper och vänner att spela med, men är inte med överallt hela tiden. Det är lite kul att min son började spela Pokemon Go när han var tre år, han fyller sju nu i april. Spelat ett spel mer än halva livet! :)
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Jag har inte spelat på flera år, men i julhlgen provade jag att köra stridsvagn i War Thunder som lillgrabben ville ha på PS4:an. Det var sjukt roligt och mer en kväll som man insåg att det var dags att sova när klockan började närma sig 03:00.... :gnissla
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Spelar en del, just nu fallout 4 och mashinky (bygga järnväg). Jag har spelat en del battlefield men är förjävla usel på det bf 5 är installerat men knappt startat.
Byggde en ny rigg förra julen med core i7, gtx2080 och lite div ssd

Skickat från min H8324 via Tapatalk
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Har periodvis spelat rätt mycket. Som för så många andra har det visserligen dragits ner en hel del de senaste åren, men har aldrig riktigt gett upp det helt. Har däremot helt slutat med regelrätt MP. (Hör väl till åldern).

När det gäller spelsmak så är det allt inom Soulsborne som ligger mig närmast. Kör igenom varje spel ett antal gånger. I övrigt blir det mest indies. Är medlem i XBOX Game Pass vilket passar mig bra då jag får chansen att prova spel jag annars högst sannolikt aldrig skulle ge en ärlig chans. Nu senast var det Slay The Spire. Fenomenalt bra i all sin enkelhet.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Spelade Quake ]|[ Arena en jäkla massa och hade en kompis som faktiskt levde på det (var hans enda inkomst under 3 år, började med Quake sedan blev det Halo och Painkiller och säkert något mer spel).

Numera kör jag endast RaceRoom.
Har Overwatch men det händer nästan aldrig, likadant med CoD.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Som så många andra här spelade jag flitigt förr.
Nu lever jag familjeliv och det finns inte så mycket tid för spel.

Därmed har jag också dålig koll på vad som finns, men ett co-op postapokalyptiskt FPS skulle nog få mej att avsätta lite tid. Drömmen vore ett nytt STALKER.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Smått allergisk mot Discord och kör vanligen mest singleplayer. Senaste åren har det dock varit ont om såna jag gillat då alla tydligen måste göra flerspelare, så hänger runt i Destiny 2 på PS4 när jag kan. Senkommet påfund, återvände till spel för 10 år sen genom att muta till mig en Xbox i flytten...

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
PC-spelandet blir det lite tunt med nu för tiden. Min nuvarande stationära byggde jag för ca 10år sedan för att redigera foton och film med. För ett tag sedan köpte jag UNO på Steam. Ibland, om man just startat om datorn, så flyter det nästan. Med kanske 10fps eller något i den stilen. :gnissla


Nåväl, spelar lite på sonens Nintendo Switch också, funderar faktist på att köpa en till mig själv att ha på jobbresor. Riktigt kul konsol.
Jag köpte mig en Switch för något år sedan. Det är en underhållande spelmaskin. Men jag har bara använt den handhållet någon enda gång och resten av tiden har jag kört den mot tvn.

Ett tips för den Switch-ägare som ännu inte gjort det: skaffa PRO-kontrollen. Den är mycket trevligare att spela med än de "Joy Con" som följer med konsolen. Det enda som jag inte tycker om på den är D-paden som är en aning oexakt.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top